דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אופיר ליבשטיין: "אנחנו בונים אל מול האיום ואומרים אנחנו כאן כדי להשאר. זהו המעשה הציוני של ימינו"

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך בשיתוף המועצה האזורית שער-הנגב לפעול למען תושבי עוטף עזה: 11 משפחות צעירות עברו לגור בשכונה חדשה שהוקמה במימון המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בקיבוץ כפר עזה בהיקף של 3.8 מיליון ש״ח

אופיר ליבשטיין: "אנחנו בונים אל מול האיום ואומרים אנחנו כאן כדי להשאר. זהו המעשה הציוני של ימינו"

כשבוע לאחר מטח הטילים לעבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב התקיים השבוע טקס חנוכת שכונת בתי אגודה בקיבוץ כפר עזה בהשתתפות המשפחות הצעירות וביניהן בנים חוזרים ומשפחות חדשות שעם כניסתן לשכונה יהיו חברי קיבוץ. מדובר על 11 מבנים שיושכרו לתושבים בשכר דירה מפוקח לתקופה קצובה של עד 5 שנים ולאחריה או במהלכה יוכלו לרכוש אותם ולהשתקע באופן קבוע ביישוב ולקבל זיכוי בגין שכר דירה שכבר שולם. השכונה הוקמה במימון המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, במסגרת החלטת ממשלה 2017 תוכנית אסטרטגית רב שנתית לפיתוח שדרות ויישובי עוטף עזה ובמסגרתה נבנו על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל 32 מבנים יבילים, שופצו כ-80 בתים ונבנים 80 בתי אגודה. 
בניית השכונה החדשה בכפר עזה מחזקת את הקיבוץ שמונה היום כ-150 משפחות. 

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אריאל משעל ״המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לחזק את הצמיחה הדמוגרפית ביישובי עוטף עזה ולפעול למען הצעירים והמשפחות הצעירות שהן הגורם שמניע את הישובים. אין ספק שחוסן לאומי מתחיל בחוסן חברתי ואני מברך על הקמת השכונה החדשה אליה נכנסות 11 משפחות צעירות, ועל תנופת הקליטה שיש ביישובי העוטף שנמשכת בכל הכח״. 
 
ראש המועצה האזורית שער הנגב , אופיר ליבשטיין: "השכונה שאנו חונכים היום, היא תמצית הצמיחה הדמוגרפית בכפר עזה, בשער הנגב ובעוטף עזה בכלל. אנחנו בונים אל מול האיום ואומרים אנחנו כאן כדי להשאר. 
11 משפחות בחרו לקשור את גורלם עם גורל הקיבוץ. תושבים חדשים ובנים חוזרים שבחרו להקים את ביתם ולתקוע יתד דווקא כאן. זהו המעשה הציוני של ימינו. שכונת בתי האגודה היא חלק מתהליך רחב ובקרוב תחל הבניה של שכונת חברים חדשה ושלושים משפחות חדשות יתקבלו לחברות. בשנתיים האחרונות כפר עזה מצליח, למרות כל האתגרים הביטחוניים ולא ביטחוניים, לצמוח באופן מתמיד. אני מודה למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ואני גאה בכך שהיום אנו חוגגים יחד את הצטרפותן של משפחות חדשות לקיבוץ״.

הוספת תגובה חדשה