דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אבן פינה הונחה לשכונה החדשה במשגב עם - "להרים את הראש, לנשום עמוק את אוויר ההרים הטוב ולדמיין את החיים שיבנו כאן כמו בתוך ציור"

התנועה הקיבוצית באמצעות קרן קמ"ע, התחייבה "לגשר" על כל המגרשים שלא נקנו, כלומר להתחייב לקנות את המגרשים המיועדים לבניה בקיבוץ עד שיבואו נקלטים שירכשו את הבתים, על מנת שיהיה אפשר להתחיל בתכניות הפיתוח. ניר מאיר: "ציונות איננה ולא הייתה מעולם פרויקט כלכלי. זה בדיוק המקומות בהם אנחנו, כתנועה, בוחרים להתערב. זה אינו כספי הפרטי. זהו כסף ציבורי, תנועתי, והוא מבטא את העיקרון הקיבוצי העליון: סיוע הדדי. אני משוכנע שכל המגרשים יבנו וכל הבתים יאוכלסו. ויהיה זה שכרנו"

אבן פינה הונחה לשכונה החדשה במשגב עם - "להרים את הראש, לנשום עמוק את אוויר ההרים הטוב ולדמיין את החיים שיבנו כאן כמו בתוך ציור"
משמאל: מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, ראש המועצה, גיורא זלץ, עופר (פושקו) מוסקוביץ

משפחות רבות מצאו בשנים האחרונות בקיבוצי המועצה האזורית הגליל העליון את ביתן החדש, והצמיחה הדמוגרפית באזור לא פוסקת לרגע. יוצאי הדופן בהם הם "קיבוצי ההר", אשר עדיין מתקשים בהבאת מספר רב של משפחות צעירות ומתוך כך, מתקשים לבנות גם לבני המשק ולצעירים וצעירות שלא גדלו בקיבוץ, אך רואים את עתידם באצבע הגליל.

בקיבוץ משגב-עם נבנתה "הרחבה" אי שם בשנת 2005 והבתים אוכלסו בשנת 2007 מעט אחרי מלחמת לבנון השנייה. לפני כשנתיים ביקשו בקיבוץ לבנות שכונה נוספת, בעידוד החברה הכלכלית של המועצה, אך נתקלו במחסום בעייתי של מינימום בתים לבנייה להתחלה של עבודות פיתוח. בעיה נוספת שנתקלו בה בקיבוץ הצפוני באותו ההקשר, היא הצורך לפרק את הלול הרווחי שעליו עתידה הייתה לקום השכונה, מבלי לדעת אם המהלך שיכול להביא להפסדים כלכליים, יניב רווחים אנושיים.

הנהלת הקיבוץ הביאה את הבעיה לפתחה של מטה התנועה הקיבוצית בסיור שנערך בקיבוץ, ושם כלל לא היססו. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, התחייב מיד כי התנועה וקרן קמ"ע, מתחייבות "לגשר" על כל המגרשים שלא נקנו, כלומר להתחייב לקנות אותם עד שיבואו קונים, על מנת שיהיה אפשר להתחיל בתכניות הפיתוח. השבוע, לאחר הכנות רבות וציפייה דרוכה, הונחה אבן הפינה לשכונה החדשה בטקס מרגש.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר בטקס: "הציונות איננה ולא הייתה מעולם פרויקט כלכלי. לפיכך, כשכללי הכלכלה קובעים את גורלו של קיבוץ בפריפריה הקשה, הוא נדון לקושי מאתגר במיוחד. עלות התשתיות בהר תהיה תמיד גבוהה מעלות מקבילה, בעמק. כאשר בהר גם קר יותר ומסוכן יותר, והבחירה היא כלכלית, הביקוש קטן באופן משמעותי. אלה בדיוק המקומות בהם אנחנו, כתנועה, בוחרים להתערב. זה אינו כספי הפרטי. זהו כסף ציבורי, תנועתי, והוא מבטא את העיקרון הקיבוצי העליון: סיוע הדדי. אני משוכנע שכל המגרשים יבנו וכל הבתים יאוכלסו. ויהיה זה שכרנו".

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "מבדידות האנשים הופכים קשים", שר שלמה יידוב את מילותיו של יונתן גפן, והמשיך "מעטים יוצאים ממנה שכרים". אז במשגב-עם, המקום הכי צפוני, הכי מרוחק והכי קסום, אותם מעטים יוצאים נשכרים ועכשיו בונים שכונה חדשה והופכים לרבים. אנחנו גאים בכם, חברי הקיבוץ, מעריכים את פועלכם ובטוחים שהשכונה החדשה תיבנה ותאוכלס במהרה ותיתן תנופה נוספת לקיבוץ הנהדר שלכם. תודה גדולה נשלחת גם לתנועה הקיבוצית, בראשות ניר מאיר, ולחברה הכלכלית של המועצה, בראשות כושי לוי, שבלי מאמציהם לא היינו עומדים כאן היום".

"מנכ"ל קמ"ע וראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית, דגן לוין, מוסיף: "מקיבוצים בגולן ובגליל, בואכה עמק המעיינות, עוטף עזה ועד לערבה, ועוד רבים טובים, קמ"ע סייעה, מסייעת ותמשיך לסייע לבניה בקיבוצים ובתוך כך להמשך הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים בכל רחבי הארץ".

יו"ר הוועד המקומי וחבר משגב-עם, עופר (פושקו) מוסקוביץ: "בסיפוק רב אנו יכולים לציין את כברת הדרך שעברנו מהימים הראשונים של החשיבה על רעיון להקמת שכונה חדשה לבנים ולחברים חדשים, דרך התכנון ואיגום המשאבים. עברנו את הזמן הזה בחישול מתמיד של כוחנו הקהילתי, ונשארנו יחד לשאת, כל אחד על פי דרכו הוא, את העול הכבד הרובץ על שכמנו, של אחזקת ופיתוח הקיבוץ לקראת הבנים והחברים החדשים, אשר האמנו כי בוא יבואו. אנו משוכנעים כי תקום כאן עכשיו שכונה חדשה, יפה ואיתנה אשר תגדיל את משגב עם, וביחד כולנו נהפוך להיות יישוב קיבוצי גדול, בו נגשים את החלום שהביא אותנו לכאן".

מאיר (כושי) לוי, יו"ר החברה הכלכלית: "לאחר שנים רבות בהן ייחלו תושבי משגב עם להרחיב את קיבוצם בעוד עשרות מגרשים, החלום מתגשם. תנופת הפיתוח הזאת הינה פרי של שיתוף הפעולה בין הקיבוץ, המועצה האזורית, באמצעות החברה הכלכלית, התנועה הקיבוצית, באמצעות קמ"ע, וקק"ל. אני מקווה ומאמין שנמשיך בעשייה המבורכת הזאת לרווחת התושבים".

עדי סופר, בת הקיבוץ, הקריאה ברכה אותה כתבה בת קיבוץ אחרת, כרמית טל: "כאן, במקום הזה, על מצוק אדמת הסלעים החזקה, מתחת לשמיים הגדולים ואל מול יופיים של עמק החולה והרי הגולן, באירוע מרגש ובלתי נשכח, מונחת אבן הפינה לשכונה חדשה בקהילת משגב עם. הלב מתרחב, החלום הופך למציאות והחיוך על פני האנשים מלמד על תחושת השמחה והתקווה לעתיד משותף. במקום הקסום הזה, בעיצומן של עבודות הפתוח ותנופת העשייה, אפשר בקלות להרים את הראש, לנשום עמוק את אוויר ההרים הטוב ולדמיין את החיים שיבנו כאן כמו בתוך ציור".

הוספת תגובה חדשה