דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קואופרציה כלכלית, חברתית וקהילתית עם מדינות ה-MERCOSUR

ביום שישי 29.11.2019 ביקרה בגרנות ובקיבוץ מענית משלחת ממדינות MERCOSUR (ברזיל, ארגנטינה, אורוגואי ופרגואי). עוד בטרם הגעתם לישראל, ביקשו מארגני הביקור, לאפשר לחברי המשלחת ללמוד ולהכיר את הנעשה בתנועה הקיבוצית ובארגונים הכלכליים
קואופרציה כלכלית, חברתית וקהילתית עם מדינות ה-MERCOSUR
יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, נותן סקירה לחברי המשלחת

המשלחת הגיעה לישראל במסגרת קידום שיתופי הפעולה המסחריים בין ישראל לבין מדינות אלה כחלק מהסכם הסחר החופשי, ונפגשה עם בכירים במשרדי החקלאות והכלכלה, ביקרה בנמל חיפה ובתערוכת ISRAFOOD, שהתקיימה באותו שבוע. 

המשלחת, אשר מנתה, פרט לנציגי ארגוני-גג קואופרטיבים וקואופרטיבים חקלאיים מברזיל, ארגנטינה ופרגואי, גם את יועץ שר החקלאות של ברזיל ואת מנהלי המכון הלאומי לקואופרציה בפרגואי ובאורוגואי, לוותה על ידי קונסול ברזיל בישראל.

לאחר הביקור במפעל אמבר ובאבוקדו גרנות, נסעו חברי המשלחת לקיבוץ מענית, שם שמעו סקירה מקיפה על קיבוץ מענית, על פעילותם של הארגונים הכלכליים, על התנועה הקיבוצית ועל היסודות והמרכיבים, העומדים בבסיס תפיסת ה"קהילה קיבוצית במיטבה", אותה מקדם אגף חברה וקהילה.

את חברי המשלחת אירח יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, אשר בעברו שימש כמנכ"ל מפעלי גרנות ומשמש כיום גם כיו"ר קיבוץ מענית, יחד עם שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית ועו"ד מרב ניב, מהמחלקה המשפטית והיחידה לקידום הקואופרציה בתנועה הקיבוצית.

בהמשך לביקור חברי המשלחת כולה, התקיימה ביום ראשון 1.12, פגישה בהשתתפות מנהל המכון הלאומי באורוגוואי, ד"ר אריאל ניקוליאז'ו וקונסול אורוגוואי בישראל, ג'יאנקרלו גיבאודי, עם המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין וראשי אגפי החברה, החינוך, הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה ועו"ד מרב ניב. בפגישה זו, שנערכה בסיועו של רוני בוכמן מקיבוץ געש, הוצגו תחומי פעילותה של התנועה הקואופרטיבית באורוגוואי, לרבות תחום הדיור הקואופרטיבי, המהווה דוגמה חיובית ומודל לחיקוי במדינות אמריקה הלטינית ובאירופה ונידונו אפשרויות לשיתוף פעולה וחילופי ידע עתידיים בין שתי תנועות אחיות אלה.

הוספת תגובה חדשה