דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פורשים כנפיים

שלושה בני קיבוץ יקבלו אחה"צ (חמישי) במגרש המסדרים בבסיס חיל האויר בחצרים את כנפי הטיסה. השלושה מגיעים מעמק המעיינות, הגליל המערבי וקיבוץ באזור השפלה. בטקס "מסדר כנפיים" יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס מחזור 178 והוא יתקיים בסימן 50 שנים למלחמת ההתשה
פורשים כנפיים
צילום: דובר צה"ל

בטקס "מסדר כנפיים"  שיערך אחה"צ (חמישי) יוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס מחזור 178 והוא יתקיים בסימן 50 שנים למלחמת ההתשה ובמעמד ראש הממשלה ושר הבטחון, בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב- אלוף אביב כוכבי, ומפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד בסיס חצרים, תת- אלוף אביעד דגן, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף- משנה י', ובנוכחות המשפחות, חברים ואנשי חיל האוויר.

הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה אשר כללו בתוכן גם לימודי תואר אקדמי.  הקורס נחשב כקורס היוקרתי והארוך ביותר בצה"ל, כשאורכו 36 חודשים. לקורס חמישה שלבים- מכין, בסיסי, ראשוני, שנת השכלה ומתקדמים.

 בין המסיימים סגן ש', סגן א' וסגן א' מקיבוץ בעמק המעיינות, קיבוץ בשפלה וקיבוץ בגליל המערבי


  סגן ש, מסיים קורס טיס במגמת קרב, מתגורר בקיבוץ במועצה האזורית עמק המעיינות

ש' למד תואר בכלכלה וניהול, הוא אוהב לטייל ברגל ובאופניים, לשחק כדורסל, לנגן בגיטרה ואף הייתה לו להקה עד הגיוס. הוא למד בביה"ס בצפון הארץ והרחיב מגמות רובוטיקה ופיזיקה והיה בתנועת הנוער בני המושבים ובשומר הצעיר.
 נולד בעפולה במקור ובמהלך חייו עבר בין המון בתים, מעפולה עברה משפחתו ליישוב קהילתי בצפון הארץ. ומשם עברו למושב בצפון הארץ שם הייתה למשפחתו רפת ומשק, כשהם נסגרו עברה משפחתו לקיבוץ בדרום שם גר היום. החלום של ש' היה להדריך בתנועת בני המושבים בה היה חניך מלכתחילה כשגר בעפולה, לאחר מכן הדריך שנה בשומר הצעיר ואז חזר לבני המושבים.
ש' עשה שנת שירות ברשות הטבע והגנים ועבר קורס של 3 חודשים בהרי הנגב ואילת וקיבל תו תקן להדרכת טיולים. הוא הדריך טיולים של בתי ספר וגם הדריך קצינים שעברו הכשרה מטעם בה"ד 1 שמספר שבהדרכות איתם הם תמיד חשבו שהוא לאחר צבא כי הוא מאוד בוגר באופיו. 
למפגש של מפקד חיל האוויר עם משפיעים יביא ש' את סבא שלו מצד האימא- איציק. הוא מספר שסבא תמיד היה שם בשבילו והאמין בדרך שהוא עושה ואף אוהב את עולם הטיסה בעצמו, מכך ש' הושפע, הוא מספר: "סבא חיבר אותי לעולם התעופה, הוא הראה לי את שדה מגידו והמנחת שם ודרך האמונה שלו הראה לי שאני מסוגל להגשים את החלום שלי".
על שילוב מיעוטים ש' אומר שמי שמתאים לקורס צריך לקבל את הזדמנות להיות בו ושלכן המיונים קשים כפי שהם: "לא צריך לתת הקלות או להקשות על אנשים להגיע לקורס. מי שמתאים יעבור את המיונים".
לש' לא היו רגעים בהם רצה לפרוש מהקורס, הוא מספר: "בחיים לא חשבתי על לפרוש, לא משנה כמה קשה היה לי, על אף שבתחום הכושר לדוגמה התקשיתי מאוד אבל אם יש לי יעד אני אעמוד בו ויש בי לוחמנות. אני ממשיך כי צריך לעשות את ההכי טוב שאני יכול תמיד ולא לוותר לרגע. גם ברגעים הקשים אני אומר לעצמי שאני רוצה להיות טייס ולתרום ולכן אני אעבור אותם למרות שקשה".
בשלב ההשכלה הוא התגעגע לטיסות והתקשה לשבת בכיתה לזמן ממושך. בתיכון הוא למד 3 יח"ל מתמטיקה ובזמן השיעורים בשנת השכלה שמע את המטוסים באוויר, ראה אותם מעליו והתקשה להתרכז בלמידה לכן נשאר שבתות מיוזמתו על מנת ללמוד ולצמצם את הפער. למסדר הזמין ש' את חבריו מהקומונה, חברים מהבית, את המחנכת שלו עופרה מכיתה ו' שכבר מזמן אמר לה שאם הוא יסיים את הקורס בהצלחה אז שהיא תהיה בין המוזמנים הראשונים: "היא שינתה אותי והשפיעה עליי, היא גם עזרה לי להיפתח כי הייתי ביישן". ש' הוא בן לגלעד בן 49, מרצה , אימו אתי בת 47 והיא עבדה ברשות הטבע והגנים, הוא אח גדול לתאומים בני 21- עידו אשר מפקד בבה"ד 1 ושני שהיא חיילת משוחררת, לעופר בן 16 ולאופיר בן ה9. סבא שלו היה לוחם בצנחנים ולחם במלחמת ההתשה וגם בכיפור.
בביה"ס היה ש' בקבוצת מנהיגות ובמועצת תלמידים, פרויקט שמורכב מתלמידים מכל מיני אוכלוסיות בעמק ומטרתו הייתה לייצר מדגם אנושי על מנת לגבש את נערי העמק וליצור שותפות. הם נשלחו לקליבלנד למשלחת של הסוכנות היהודית וש', עבר את המיונים לשנת השירות של הסוכנות אך לבסוף החליט להתנדב במקום אחר.
ש' חלם להיות טייס אך בעקבות בעיה רפואית במיונים שהתגלתה בדיעבד כטעות הוא נפסל. לאחר מאבקים ארוכים והרבה התמדה ועבודה קשה מצד ש' ובני משפחתו הוא הצליח לקבל את המיונים הנחשקים לקורס טיס ועבר אותם בהצלחה. 


סגן א', מסיים קורס טיס במגמת תובלה, מתגורר בקיבוץ בשפלה


א' יסיים את קורס הטיס הקרוב במגמת תובלה ויקבל דרגת סגן. הוא למד תואר בניהול מערכות מידע ומתגורר בקיבוץ בשפלה. א' נולד בארץ ומנהל אורח חיים מסורתי. הוא נהנה מטיפוס, בילוי זמן איכות עם המשפחה, רכיבה על אופניים וסנואובורד, אוהב לטייל בארץ ובעולם, לנגן בגיטרה ולגלוש בקיט, לרוץ וגם לקרוא ספרים. הוא למד בתיכון באזור שפלת יהודה והרחיב מקצועות פיזיקה וגיאוגרפיה.
מכיתה ט' היה  חניך בתנועת הנוער 'השומר הצעיר', היה חלק מהקמת הקן בקיבוץ בו הוא גר ואף הדריך כיתות ז', ח' והיה רכז מפעלים בקן. לאחר התיכון עשה א' שנת שירות מטעם השומר הצעיר בקיבוץ געש. הוא מספר על הקומונה שחיה יחד בחדרה, ועל היומיום בהם נסע לגעש שם התנדב בבית-הספר ויזם פעילויות לנוער, שהובילו לפתיחת קן של התנועה בקיבוץ, על כך מספר: "התחלנו מפעילויות על הדשא, ובסוף גם קיבלנו מבנה משלנו. הייתי המדריך היחיד בהתחלה, ובמהלך השנה הצלחנו לגייס מדריכות והפכנו להיות שותפים של הקיבוץ. היה לי קשה, אבל הסוף היה מספק".
א' עשה את הגיבוש לשייטת ולסיירת מטכ"ל יחד עם אחיו התאום ע', שסיים את קורס טיס 177 במגמת תובלה גם כן. הוא מספר שהם עברו כל שלב יחד, אך כשא' יצא לשנת שירות נוצר ביניהם פער:  "כשע' התחיל את הקורס וסיפר בבית סיפורים וחוויות התחלתי לרצות את זה גם", מספר. "אנחנו חברים טובים ויש בינינו תחרות בריאה, התחלנו הכול ביחד".
"במהלך המיונים בסימולטורים ע' ואני ישבנו תא ליד תא, שמעתי אותו במהלך המיון מדבר לעצמו וזו הייתה חוויה מצחיקה. עשינו את אותו המסלול:  ראשוני קרב, שנינו היינו בנגדות קהילה במפקדת, ואפילו עשינו את אותה הקצינות, וגם הוסבנו בסוף ראשוני למתקדם תובלה. התבלבלו בינינו הרבה ועדיין יש רגעים שלא מבדילים בינינו, ואף הייתה פעם שעלינו לאוויר באותו הזמן והוא דיווח בקשר וחשבו שזה אני".
למפגש מפקד חיל האוויר עם דמויות משפיעות הוא הזמין את המחנכת שלו מהתיכון, עליה הוא מספר שהכוונות הטובות שלה והאנרגיה החיובית השפיעו עליו ויצרו אצלו הערכה רבה אליה, שמה נועה קציר.
על שילוב מיעוטים בקורס טיס אומר שהתרבויות שמתמזגות בעקבות השילוב יוצרות ערך מוסף. א' סיפר על פעם בה ג' חברו לקורס בן העדה הדרוזית הזמין אותם אליו הביתה וכמה הביקור היה מעניין וששני הצדדים הרוויחו מכך.
על שילוב נשים אומר: "יש להתחיל את השינוי לטובה בגיוס נשים לקורס מהמיונים. לדעתי, שם מוצר הפער בין המגדרים השונים".
א' משתף שהיו רגעים שהוא חשב לעצמו מדוע הוא רוצה להיות כאן בקורס, ובמיוחד לאחר שעבר את הצ'קים בשלב המכין: "ישבתי עם מחברת וכתבתי בעד ונגד. הקורס מאתגר וחיפשתי לעשות משהו שפורץ את הגבולות של עצמי ושמעניין אותי. זו סוג של שליחות בעיניי כי אם אתה פה אז כנראה שצריך אותך וזה מוציא אותך לאזרחות עם יכולת מנטאלית ופיזית עצומה".
למסדר, א' מזמין את החברים והמשפחה, את המחנכת שלו וגם חניכים מהתנועה.
א' הוא אחד מחמישה ילדים, והוא ותאומו של ע', הם הבכורים.
סבו מצד אמא השתתף בכמה ממלחמות ישראל ובאחת מהן אף קיבל צל"ש (היה צנחן) ובטקס של חיל-האוויר שנערך בשנה שעברה עלו א' וע' עם סבא שלהם על הבמה ונשאו דברים.
אביו גבריאל בן 49 הוא סמנכ"ל תפעול בחברה למוצרי חשמל, אימו הדס בת 49, מעצבת גרפית. אחיו התאום ע' הוא טייס תובלה בקאמ, אחיו הקטן אורי בן 19 והוא ש"ש בשומר הצעיר, ואחיו יואב, אורי ותומר הם תלמידים.


סגן א', מסיים קורס טיס במגמת קרב, מתגורר בקיבוץ בגליל המערבי
א' עשה תואר בכלכלה וניהול ומתגורר בקיבוץ בגליל המערבי. בזמנו החופשי אוהב לשחק כדורסל ובעברו שיחק בקבוצת הכדורסל עירוני נהריה ולפני הצבא התאמן בקבוצת הבוגרים ובמוקדמות נבחרת ישראל.
בנוסף לכדורסל הוא אוהב ללכת לים ולגלוש בקייט. למד בתיכון בצפון והרחיב פיזיקה. א' לא תמיד חלם להיות צוות אוויר, אלא שאף להיות שחקן כדורסל מקצועי.
א' רצה להמשיך בקריירת הכדורסל עד לפני הגיוס,  אך ויתר על ספורטאי מצטיין לטובת שירות משמעותי. למפגש מח"א עם דמויות משפיעות, בו המסיימים מזמינים דמויות חשובות מחייהם, יגיע דודו. א' מספר שהם מאוד קרובים והוא עזר ותמך בו רבות במהלך שלבי הקורס ואף נהג לבקר אותו כשסגר בקורס לעיתים קרובות.

יש לא' 2 אחיות- שי אשר עושה שירות לאומי ברפאל בתחום משאבי האנוש ואופיר תלמידת בית ספר. אבא אבי, עובד כמנופאי בנמל חיפה והוא יושב ראש וועד הקיבוץ. אמא לילך, מנהלת חשבון במעון לילדים אוטיסטים. 

 

הוספת תגובה חדשה