דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פורום קיבוצים למעורבות בחברה – כבר משפיעים

נקבעו היעדים לפעולת פורום קיבוצים למעורבות בחברה לשנה זו. היעדים המרכזיים: הקמת מכינה ברוח התנועה הקיבוצית, ליווי ערכי לשנת הי"ג, תמיכה בפרויקט הגש"שים
הקמת מכינה חצי שנתית ברוח ערכי התנועה הקיבוצית
הקמת מכינה חצי שנתית ברוח ערכי התנועה הקיבוצית

באסיפת פורום קיבוצים למעורבות בחברה, בהשתתפות 17 הקיבוצים שהצטרפו עד עתה לפורום, נקבעו יעדי המעורבות של הפורום לשנה זו.
בתחילת האסיפה, אושרו מסמכי היסוד של הפורום, הכוללים את החזון לפעילות הפורום והמבנה הארגוני, וכן תהליך קבלת ההחלטות.
כמו כן, נבחר צוות ההיגוי של הפורום אשר ילווה ויסייע ליו"ר הפורום – דניאלה לבנסארט מכרמים, בניהול וליווי שוטף של הפעילויות.
לאחר מכן הוצגו בפני חברי הפורום מגוון פרויקטים והזדמנויות לפעילות של מעורבות והשפעה על החברה הישראלית. בהצבעה שנערכה בין נציגי הקיבוצים השותפים לפורום, נבחרו יעדי הפעילות לשנה זו והקצאת הכספים ביניהם.
הפרויקט שזכה לתמיכה הגדולה ביותר היה – הקמת מכינה חצי שנתית ברוח ערכי התנועה הקיבוצית, שתשלב חניכים מהפריפריה ביחד עם בני קיבוצים, פרויקט זה יזכה למימון של הפורום בהיקף של 100 אש"ח. בנוסף הוחלט להעניק תמיכה של 50 אש"ח, לפרויקט יהב, אשר פועל להעמקת הליווי הערכי לקומונת שנת השירות של התנועה הקיבוצית. 20 אש"ח נוספים יוקצו לסיוע לפרויקט הגש"שים המאפשר התנדבות למעין "שנת שירות" של בני הגיל השלישי, ויש הערכה ותקווה שיתרחב ויגדל בעתיד.

דניאלה לבנסארט – יו"ר הפורום אמרה לאחר ההצבעה: "חשוב לציין כי כל הפרויקטים שהוצגו בפני המשתתפים היו ראויים לתמיכה, ואם רק היה ניתן, היה הפורום שמח לסייע לפעילויות הנוספות שהוצגו. אנו פונים לקיבוצים נוספים להצטרף אלינו לפורום ולאפשר את הרחבת התמיכה בפרויקטים אלה ונוספים".
המשנה למזכ"ל התנועה – גיל לין, אשר דחף להקמת הפורום ומלווה את הצוות המוביל לאורך הדרך, בירך על ההחלטה ואמר "זוהי תעודת כבוד לקיבוצים השותפים. מדובר בקיבוצים אשר החליטו לעשות יותר, לא להסתפק באמירות כלליות, אלא לקום ולעשות. הפורום מאפשר לקיבוצים לרכז מאמצים ולמקד את העשייה בנושאים בהם ניתן להשיג השפעה מצרפית גדולה בהרבה מאשר בפעילויות הבודדות שמבצע כל קיבוץ".
"זוהי דרך חדשה וחשובה המאפשרת לקיבוצים להיות בקשר ישיר עם הפרויקטים, להיות שותפים לקבלת ההחלטות ולהשפיע על כיווני העשייה החברתית המשותפת. אני קורא לקיבוצים נוספים להצטרף ליוזמה ולהיות שותפים לעשייה". מסכם לין.

הקיבוצים שכבר הצטרפו לפורום: שמיר, רביבים, משמר העמק, יגור, נוה איתן, גברעם, להבות חביבה, רמת רחל, דליה, בארי, כרמים, החותרים, להב, רבדים, משאבי שדה, שער העמקים ויזרעאל.

קיבוצים המעוניינים להצטרף לפורום הקיבוצים למעורבות בחברה, מוזמנים ליצור קשר עם דניאלה – 054-4215067

הוספת תגובה חדשה