דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"סיירת מוצ'ילרוס" - לשלב בין טיול לשליחות בקהילות יהודיות בעולם

"המחלקה לפעילות בתפוצות” של ההסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף פעולה עם רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, בפרויקט חיבור בין קהילות יהודיות בעולם למדינת ישראל. צעירים וצעירות לפני הטיול הגדול? רוצים להצטרף לסיירת? ההרשמה בעיצומה!
סיירת מוצ'ילרוס - לשלב בין טיול לשליחות: ההרשמה בעיצומה
סיירת מוצ'ילרוס - לשלב בין טיול לשליחות: ההרשמה בעיצומה

צעירים וצעירות רבים נוהגים לצאת לטיול ארוך בחו"ל לאחר תום השירות הצבאי או הלאומי שלהם, ואחרים יוצאים להדריך או להיות שליחים בקהילות יהודיות בעולם לפני או אחרי הלימודים באוניברסיטה. כעת מציעה ההסתדרות הציונית, בשיתוף עם רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, לשלב בין שתי החוויות האלו. 
"סיירת מוצ'ילרוס" היא התנדבות חינוכית וקהילתית קצרה בת כחודשיים, המיועדת לישראלים צעירים, בוגרי צבא או שירות לאומי, דוברי ספרדית, פורטוגזית או אנגלית, הרוצים לקחת חלק בחוויה חינוכית אחרת. מדובר במיזם חדש של ההסתדרות הציונית העולמית, שמנסה דרכים חדשות לקירוב יהודים במדינות רחוקות ליהדות ולישראל. בשיתוף עם הקהילות השונות בחו"ל, הוחלט שיישלחו אליהן תרמילאים ("מוצ'ילרוס", בספרדית), צעירים ישראלים אחרי צבא המטיילים ברחבי העולם. הם יצוידו בספרים, כרזות וחומרים על ישראל והחיים בה. הקהילה וההסתדרות הציונית דואגות לשליח או השליחה לדירה, דמי מחיה וביטוח רפואי. בכל יום הם מבלים עם בני הקהילה, ילדים ומבוגרים, בפעילויות מגוונות, כאשר עצם נוכחותם מהווה משב רוח ישראלי ציוני ורענן לחברי הקהילה. מוצ'ילרוס

גם אריאלה שוורצמן מקיבוץ נחשונים, השתתפה בפרויקט לפני כשנה וחצי. היא נתקלה ברעיון דרך מודעה בפייסבוק והרעיון קסם לה. "הייתי אחרי שירות צבאי ולפני תחילת הלימודים באוניברסיטה, ורציתי לעשות משהו בשנה הזו שהוא לא רק סביב עבודה או להרוויח כסף", היא מספרת. לדבריה, היא לא רצתה לצאת לטיול ארוך כמו כולם, אלא לטיול קצר יותר המשלב התנדבות ונותן ערך מוסף, והפרויקט התאים לה כמו כפפה ליד. היא התנדבה בקהילה היהודית בעיר רסיסטנציה בפרובינציית צ'אקו במשך חודשיים. "זו הייתה חוויה חד פעמית, מדהימה ומלמדת. להגיע לקהילה שסובבת סביב בית הכנסת והיהדות, היה משהו שונה ומיוחד עבורי. הקהילה הזכירה לי קיבוץ - כולם שם מכירים את כולם, לומדים ומבלים עם כולם. אני ממליצה ממש לעוד צעירים מהקיבוצים לפתוח את הראש וללכת להכיר יהודים בעלי אורח חיים שונה, ואהבת ישראל שלא רואים כמותה אפילו בישראל." 

גוסטי יהושוע ברוורמן, ראשת המחלקה לפעילות בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית ויוזמת הפרויקט: "פרויקט מוצ'ילרוס מצליח להגשים את החשוב שביעדינו – חיזוקו של העם היהודי היושב בתפוצות וחיבורו לציונות. הקשר הזה, שעמד בבסיס החשיבה של תאודור הרצל לקיים בית לעם היהודי באשר הוא, הוא קריטי להמשכיות היהודית שלנו. הצעירים המשתתפים בתכנית נבחרים ומוכשרים בקפידה ואנו מאמינים ביכולתם להוות שגרירים לכל דבר בקהילות בהן הם מתארחים. הפרויקט ממשיך ומתרחב כל שנה לקהילות יהודיות ולמדינות נוספות. מפרויקט שהחל בשלושה מוצ'ילרוס שנשלחו במחזור הראשון לכדי למעלה מ-20 מוצ'ילרוס במחזור האחרון. ממדינה אחת במחזור הראשון ל-7 מדינות שונות ב-3 יבשות שונות במחזור האחרון והיד עוד נטויה".

המתנדבים והמתנדבות יוצאים בשני מחזורים שנתיים ("אביב – חגים לאומיים", ו"סתיו – חגי תשרי"). זהו מפגש מרתק עם קהילות יהודיות קטנות באמריקה הלטינית, אירופה וקנדה והזדמנות ייחודית להשתתף בעשייה חינוכית משמעותית.
המחזור הקרוב מתקיים באפריל עד יוני והגיוס למחזור בעיצומו. סדנאות המיון יתקיימו בחודש הבא. מעוניינ/ת להגיש מועמדות? לחצו כאן.

רוצים לקרוא עוד על פעיליות ותוכניות ברשת הצעירים? לחצו כאן 

הוספת תגובה חדשה