דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים לדאוג לוותיקים – לומדים את סוגיית העובדים הזרים בסיעוד

אל מפגשי הפורומים הקבועים של רכזי בריאות ורווחה בצפון ובדרום הצטרפו החודש רכזי גיל שלישי מהקיבוצים כדי ללמוד יחד ולהעמיק בסוגיות הקשורות להעסקה של העובדים הזרים בסיעוד .

ממשיכים לדאוג לוותיקים – לומדים את סוגיית העובדים הזרים בסיעוד

פעילי אגף החברה והקהילה בתנועה הקיבוצית עדי רמות ממחלקת הבריאות וארנון בוכבינדר הממונה על פנסיה, סיעוד בטחון סוציאלי ורווחה לוותיקים, ממשיכים ומעמיקים את למידת העמיתים בתחומי הרווחה לגיל השלישי בקיבוצים.

עדי רמות: "כאשר בן משפחה מבוגר זקוק לטיפול ולסיוע משך כל שעות היממה, משפחות רבות גם בקיבוצים, שוקלות אפשרות של העסקת עובד זר מגופי חברות עובדים זרים לסיעוד.
המטפל שוהה בקביעות עם הזקן, מסייע לו בחיי היומיום ומאפשר קבלת עזרה שוטפת וזאת מבלי שהוא נאלץ לעזוב את ביתו ואת סביבתו האהובים והמוכרים".

בכובינדר מוסיף: "ההחלטה להעסקת עובד בביתו של הוותיק היא לא פשוטה לאדם ולמשפחתו. דורשת התארגנות משפחתית, כלכלית ומבנית.  ציפיות שונות, הכנסת אדם זר הביתה שעזב את ביתו ומשפחתו.

איננו מכיר את השפה, התרבות, אינו רגיל למזג האויר ולאוכל".

אל המפגש הוזמן והגיע, איש המקצוע המומחה ביותר בישראל בתחום העסקת עובדים זרים - משה נקש, ראש מנהל ההתרים במנהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה.

נקש אומנם "מייצג" את המדינה, אך ברגישות ובידע רב בתחום אותו הוא מלווה שנים רבות, הוא מכיר את כל הקשיים והלבטים שיש לאזרחים וותיקים ולבני משפחותיהם בכל הקשור להעסקת עובדים זרים בסיעוד.

 נקש הבהיר את החלק הפורמלי והחוקי של העסקת עובדים זרים בסיעוד, המצב הקיים ומגמות לעתיד.

לאחר מכן דיברה ד"ר דבי בביס , סוציולוגית ואנטרופולוגית, שהכניסה את הבאות והבאים לתוך עולמם של העובדים הזרים מהפיליפינים, שכמובן אינם רק "מטפלים שקופים" אלא אנשים עם צרכים, רצונות, תחביבים  שאיפות וצרכים.

במפגש הצפוני שהתקיים בקיבוץ עין השופט, הגיעה גם תמר להב מנהלת היחידה לקשישים הנמצאים בתהליך של ירידה קוגניטיבית ותפקודית במועצה האזורית עמק יזרעאל, שהציגה תוכנית ייחודית להכשרה ומעורבות של העובדים הזרים בסיעוד בקהילות.

במפגש הדרומי שהתקיים בקיבוץ חצור שמעו ממלאי התפקידים בתחום מ-מיה מירקין רכזת גיל שלישי וחנן פרוינד מרכז סיעוד שניהם מקיבוץ חצרים על גישה ייחודית  וכוללת להעסקת העובדים הזרים בסיעוד.

בסיום היום בשני המפגשים  - קיימו המשתתפים דיון בה הועלו הדילמות השונות בהעסקת העובדים הזרים כמו גם דוגמאות על שילובם של העובדים בקהילה. ותודה לקיבוץ עברון על סרטון "ריקוד הקלנועיות".

רמות מסכמת: "במפגשי העמיתים של רכזי בריאות ורווחה, רכזי הגיל השלישי, רכזי צרכים מיוחדים ורכזי הביטחון הסוציאלי הנערכים פעם בחודש גם בצפון וגם בדרום אנו מעלים סוגיות שונות בהן אנחנו נתקלים במסגרת התפקיד המאתגר בתחום הבריאות והרווחה. זו הזדמנות לרענון ידע כמו גם לימוד מנסיונם של אחרים".

הוספת תגובה חדשה