דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם – בברקאי ובארגון גרנות

מטה התנועה הקיבוצית בראשות ניר מאיר ביקר במסגרת סיורי מטה התנועה, הנערכים מדי שבוע, בקיבוץ ברקאי המשתייך למועצה האזורית מנשה ובארגון גרנות הנמצא בסמוך לגן שמואל. את הביקור הוביל וארגן אייל אלקלעי - רכז אזור גרנות בתנועה הקיבוצית.
מטה התנועה עם יו"ר ומנכ"ל גרנות
מטה התנועה עם יו"ר ומנכ"ל גרנות

בשבוע הקודם, כבכל יום שני יצא מטה התנועה כהרגלו לסיור.

אייל אלקלעי רכז איזור גרנות בתנועה הקיבוצית הוביל את המטה בראשות המזכ"ל ניר מאיר לקיבוץ ברקאי ולארגון הקניות גרנות.

מטה התנועה בברקאי
מטה התנועה בברקאי

בַּרְקַאי הוא קיבוץ מזרם הקיבוץ הארצי, ונוסד בשנת 1947 על ידי עולים מרומניה  ומפולין. הקיבוץ עלה על הקרקע בתאריך 10 במאי 1949, וממוקם בפתח המערבי של בקעת עירון, באתר בו שכן הכפר הערבי ואדי עארה. ב-1950 הצטרף לקיבוץ גרעין גדול של בוגרי תנועת השומר הצעיר מצפון אמריקה. חבריו השפיעו רבות על אופי הקיבוץ והם מהווים את החלק הגדול ביותר באוכלוסייה. שמו של הקיבוץ הוצע על ידי פרופ' נתן מארק מרומניה, ויש לו שני פירושים. הראשון הוא ראשי תיבות ל"בני עבודה, רומניה, קיבוץ, ארץ ישראל", לכבוד הגרעין המייסד של הקיבוץ. השני מסמל את ברקאי, כוכב השחר, שזרח מחשכת האימה של מלחמת העולם השנייה. 

מנהל העסקים של הקיבוץ איתן פרלמן, ומנהל הקהילה מושקו מרקוביץ הציגו בגאווה רבה את קיבוץ ברקאי והדגישו רבות את נושא הקליטה המאסיבית עליה הם שוקדים בימים אלו. חברי המטה התרשמו עמוקות מהצגת הקיבוץ על ידי ממלאי התפקידים שהגיעו למפגש.

לאחר שנפרדו מברקאי פנו חברי המטה להכיר את ארגון הקניות הגדול בישראל – "גרנות".

גרנות הוא ארגון אזורי בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, השוכנים במרכזה של מדינת ישראל - מנחשונים בשרון המזרחי, ועד להחותרים שלמורדות הכרמל. בתשלובת גרנות כ-20 מפעלים ותאגידים הנוגעים, רובם ככולם, בחקלאות, בחיים בקיבוצים ובצרכי המשקים, הקהילות והפרטים.

מטה התנועה הקיבוצית בסיור בגרנות
מטה התנועה הקיבוצית בסיור בגרנות

גרנות נוסד כארגון קניות ב-1940 במטרה לנצל את יתרון הגודל, הן בתחום שיווק תוצרת חקלאית והן בריכוז הקניות עבור המשקים. התאגדות המשקים לגוף אחד אפשרה, ומאפשרת עד היום, ניצול טכנולוגיות יקרות על מנת לעבד תוצרת חקלאית, להוזיל את העלויות ולממן הון חוזר הנדרש לקיומו של המשק החקלאי.

43 קיבוצים ומושבים – מתל אביב ועד חיפה, בהם מתגוררים כ-20,000 אלף גברים, נשים וטף - הם הבעלים של גרנות, הם בסיס קיומו של הארגון והם הסיבה לכל פעילות המתקיימת בתאגידים. לפני יותר מ-75 שנים החלו קיבוצי האזור לרכוש יחד חומרי גלם וציוד חקלאי. במהלך השנים צמח שיתוף הפעולה הזה והפך לארגון האזורי הגדול והיציב בישראל, התומך, מעודד ומפתח את החקלאות והתעשייה החקלאית, ובה בעת עומד לרשות המשקים ומסייע להם בעת הצורך. 
לכל משק אחזקות בגרנות ונציג באסיפת המשקים. בנוסף, מאיישים את הוועדות בארגון ואת ההנהלה הציבורית כ-100 חברים מהמשקים. תרומתם של נציגי המשקים חשובה וחיונית לחיזוק הקשר בין גרנות לחבריה מחד, ולבחינה מתמדת של העשייה היומיומית וכיווני הצמיחה העתידיים, מאידך. 

היכולת של הארגון ליזום ולהוציא לפועל פתרונות מיטביים עבור בעליו היא הקו המוביל את הנהלת גרנות ביום יום, תוך שהיא שומרת על קשר הדוק עם הקיבוצים ומוביליהם, כמו גם עם הגופים האזוריים והממשלתיים.

הביקור בגרנות היה מאלף. חברי המטה סיירו בבית האריזה לאבוקדו והתרשמו מהיכולות המרשימות של המיון והאריזה.

בהמשך הוצגה בפני חברי המטה מצגת מרשימה על ידי יו"ר גרנות עמית בן יצחק, ושני המנכ"לים אורי בז'רנו ושרון שלזינגר. על הסיור כולו ניצחה גל מוסיוב שאחראית בארגון על דוברות וקשרי ציבור.

 

הוספת תגובה חדשה