דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

תנועת ‘תגלית׳ מחדשת את הפעילות בעוטף עזה לאחר הגינוי. מיזם חדש של התנועה הקיבוצית לעסקים קטנים בקיבוצים להגברת החשיפה ללקוחות פוטנציאלים וההורים מודים לעובדי החינוך. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
עוגה בעין גדי
 
 22/08/2019
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

"תגלית" עצרו את הפעילות בעוטף עזה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החלטה המנוגדת לערכי הציונות"

ניר מאיר הוסיף: "החלטת "תגלית" מקוממת ומאכזבת אך מקורה בהתנהלות הממשלה והעומד בראשה - אם ראש הממשלה מפחד להגיע לעוטף עזה ולדבר עם התושבים מזה חודשים רבים, לא כל שכן לישון בעוטף, מה הפלא שכך מחליטה תגלית". לאחר הודעת הגינוי של התנועה הבהירו ב"תגלית" כי "עצירת הפעילות היתה ליום אחד בלבד. בקיץ האחרון ביקרו בעוטף עזה מעל 30,000 משתתפי תגלית שהגיעו לטייל, ללמוד ולתמוך
בתושבי העוטף"
"תגלית" עצרו את הפעילות בעוטף עזה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החלטה המנוגדת לערכי הציונות"
"פניה של הציונות הם הקיבוצים בעוטף עזה, המסמנים את קו הגבול, עוד מלפני שקמה המדינה"

ביום שני השבוע פורסם בתקשורת כי ארגון "תגלית" עצר את פעילותו באזור עוטף עזה. במייל ששלח דניאל גרינברג, מנהל הביטחון של הארגון ופורסם בחדשות הערוצים 12 ו-13, נכתב בין היתר: "מארגן יקר, אנא לתשומת ליבך - בעקבות אירועי סוף השבוע הוחלט להגביל את תנועת הקבוצות של תגלית בעוטף עזה. גבולות הגזרה לפעילות ולינה מוגדרות כנסיעה עד כביש 35 מצפון לרצועה ועד כביש 40 ממערב לרצועה. כל אתר ובית הארחה בנמצא בטווח הגיאוגרפי הזה הינו אסור לפעילות ולינה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר  מאיר, הגיב להחלטה ואמר: "אני מצפה מארגון שחרט על דגלו את ערכי הציונות, להוכיח זאת במעשים. לא לנטוש את עוטף עזה אלא לחזק את עוטף עזה. לא לעצור את פעילויות הפרוייקט בעוטף אלא להגביר אותן. מדובר במסר בעייתי המשדר פחד וחולשה לאלפי צעירות וצעירים יהודיים בתפוצות. אלו אינם פניה של הציונות ואלו אינם ערכיה.

פניה של הציונות הם הקיבוצים בעוטף עזה, המסמנים את קו הגבול, עוד מלפני שקמה המדינה. התנועה הקיבוצית שולחת מדי שנה עשרות מתנדבי שנת שירות לאזור הזה, ורק בסוף השבוע שעבר הגיעו לכמה מהקיבוצים באזור יותר כמאה חיילים בודדים מגרעיני צבר, פרויקט ציוני אותו מקיימים הקיבוצים שם מזה שנים רבות, שהמשתתפים בו הם בני אותו הגיל של המשתתפים ב"תגלית".

החלטת תגלית מקוממת ומאכזבת אך מקורה בהתנהלות הממשלה והעומד בראשה - אם ראש הממשלה מפחד להגיע לעוטף עזה ולדבר עם התושבים מזה חודשים רבים, לא כל שכן לישון בעוטף, מה הפלא שכך מחליטה תגלית. בואו לעוטף, חזקו את התושבים, חזקו את הציונות, חזקו את ישראל".

לאחר פרסום הדברים של מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הוציאו ב"תגלית" הבהרה: "עצירת הפעילות היתה ליום אחד בלבד בעקבות האירועים הבטחוניים, והיום כבר חזרנו לשגרה מלאה. בקיץ האחרון ביקרו בעוטף עזה מעל 30,000 משתתפי תגלית שהגיעו לטייל, ללמוד ולתמוך בתושבי העוטף. נמשיך לעשות זאת גם בעתיד כפי שעשינו עד היום עם מאות אלפים ממשתתפינו".

לאחר הודעת "תגלית", אמר מזכ"ל התנועה: "אנו מברכים את החלטת תגלית לחדש את הפעילות בעוטף עזה. אנו בתנועה נמשיך ונעמוד לצד קיבוצי עוטף עזה ונחזק אותם".

ביום שלישי נערכה שיחה בין גידי מרק, מנכ"ל תגלית, לבין מזכ"ל התנועה. בשיחה הסביר כל צד את עמדותיו והיא הסתיימה ברוח טובה ובהחלטה כי מקרים דומים בעתיד יטופלו בידי שניהם ולא דרך התקשורת.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

ממשיכים להיות הבית של החיילים הבודדים: 245 צעירים שעלו לישראל לשרת בצבא ייקלטו בקיבוצים מכל רחבי הארץ

אלפי אנשים התכנסו ביום חמישי שעבר בטקס המרגש בו נפתח מחזור קיץ 2019 של גרעין צבר מתנועת הצופים. לראשונה ייקלטו גרעיני צבר גם בקיבוצים ארז ועין החורש. יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה: "אני מודה ומוקירה תודה לכל עשרות הרכזים שמלווים את החיילים ביומיום, לחברים בקיבוצים שפותחים את לבם וביתם ולהנהלות הקיבוצים על המשאבים הרבים המושקעים במפעל זה"
העולים החדשים. צילום: אמיר לביא, תנועת הצופים
צילום: אמיר לביא, תנועת הצופים

בטקס חגיגי ומיוחד שנערך באולם סמולרש באוניברסיטת ת"א, קיבלו את פניהם של 305 צעירים וצעירות יהודיים מכל רחבי העולם, שעלו לארץ כדי להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. הטקס התקיים במעמד שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט ורח"ט תכנון ומנהל כוח אדם באגף כוח אדם בצה"ל, תא"ל אמיר ודמני, וכלל גם ברכות מצולמות מפי ראש הממשלה ונשיא המדינה. גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, השתתפו בטקס. מרבית העולים נחתו בארץ רק בשבוע האחרון שלפני הטקס, ומייד לאחריו נסעו לביתם החדש בעשרה קיבוצים ובמרכז הקליטה ברעננה. העולים החדשים הגיעו מ-24 מדינות שונות, וביניהן אזרבייג'אן, אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג, תאילנד, ארה"ב, דרום אפריקה זימבבואה, מכל רחבי אירופה ועוד.

בקיבוצים יקלטו כ-245 חיילים: ממלכיה שבצפון ועד לאורים וכיסופים בדרום. מרגשת במיוחד היא הצטרפותם של שני קיבוצים חדשים לקליטת העלייה ולמפעל החשוב של אימוץ חיילים בודדים - קיבוץ ארז וקיבוץ עין החורש. קיבוץ ארז, המתמודד, כמו שאר יישובי עוטף עזה, עם אתגרים ביטחוניים לצד אתגרי החברה הקיבוצית המתחדשת, בחר לאחר תהליך חברתי ארוך ועמוק, אליו נרתמו כל החברים, לקלוט גרעין צבר - 19 צעירים שסיימו לימודים אקדמיים ובחרו לעלות לישראל לשרת בצה"ל ולתרום לחברה הישראלית.

יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים – האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית - מציינת כי "הטקס השנה היה מרגש במיוחד. האנרגיה הצעירה של העולים שעזבו בית חם משפחה וחברים ובחרו לעלות לארץ בגפם כדי לשרת בצבא, יחד עם שמחת הקיבוצים הקולטים, ושיתוף הפעולה הפורה, המעמיק והמתרחב עם תנועת הצופים, מעידים יותר מהכל על השליחות העמוקה של הקיבוצים הבוחרים בעשייה ציונית זו. אני מודה ומוקירה תודה לכל עשרות הרכזים שמלווים את החיילים ביומיום, לחברים בקיבוצים שפותחים את לבם וביתם ולהנהלות הקיבוצים על המשאבים הרבים המושקעים במפעל זה."

בהזדמנות זו מוסיפה אייזנר: "אנו כבר בעיצומם של גיוסי הקיץ לצה"ל ומחפשים קיבוצים נוספים שיקלטו חיילים בודדים, כמו גם גרעיני צבר, לקיץ הבא - בואו להיות שותפים בתוכנית ציונית-לאומית-חברתית מרגשת שכולה רק עשיית טוב ונתינה - אנחנו זקוקים לכם."


ביטוח חקלאי

מסלול ההמראה שלכם

בעלי עסקים קטנים ובינוניים בקיבוצים? מיזם חדש של התנועה הקיבוצית יסייע לכם בחשיפה למיליון וחצי
לקוחות פוטנציאליים 
מסלול ההמראה שלכם
 

מאת: איתי גונאל. באדיבות 'על הצפון'

העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. כמה משמעותי? ובכן, על סמך הנתונים שפרסמה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בשנת 2017, מעל לחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים פועלים בשוק. אלה מהווים 99.8% מהעסקים במדינה, אחראים ל-53% מהתוצר העסקי ומעסיקים כ-69% מכלל המועסקים במגזר העסקי. העסקים הקטנים הם, אם כך, התורמים העיקריים לתוספת משרות במשק, ומהווים מנוע חיוני ורב עוצמה לפעילותו הסדירה והתקינה.

מנהלים עסק קטן בקיבוץ או ביישוב כפרי? דעו שהקשיים היומיומיים עמם עליכם להתמודד לא נעלמים מעיניה של התנועה הקיבוצית, שהקימה עבורכם את 'מסלול ירוק'.

"מטרת המיזם להפוך את העסקים הקטנים בקיבוצים וביתר המרחב הכפרי, במיוחד בפריפריה בה חסרים מקומות עבודה, לכר פורה להקמה ולהצלחת אלפי עסקים בבעלות חברי ותושבי ההתיישבות הכפרית", אומר חיים חבלין, האחראי על תחום היזמות בתנועה הקיבוצית. חבלין, בן וחבר הגושרים, המוביל את המיזם, מבין היטב את הקשיים המובנים של הפריפריה, ולכן דחף ליצירת מיזם דיגיטלי שלא יתחשב בפערים גיאוגרפיים. לפלטפורמה שהקים שני ממדים: האחד, B2B (עסקים לעסקים), "שכן העסקים הם בראש ובראשונה לקוחות האחד של השני, ולכן כל העסקים שיחברו אל המסלול הירוק יוכלו לרכוש מוצרים ושירותים מוזלים זה מזה, לצד רכש מרוכז המאחד כוח קנייה של עסקים לצורך הוזלות מחירים, לדוגמא הנה"ח, מוצרים מתכלים וכו', וכן הטבות למחזיקי כרטיס חבר"; הממד השני הינו B2C (עסקים ללקוחות), באמצעותו ייחשף העסק שלכם גם ללקוחות רבים דרך מועדוני לקוחות ודרך אפליקציה מבוססת מיקום וחיתוך הרגלי צריכה.

"התנועה הקיבוצית רואה בעסקים הקטנים פוטנציאל ומנוע צמיחה משמעותי, הן בפן החברתי והן בפן הכלכלי", אומר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר; "אנחנו מאמינים ביצירתיות ובתעוזה של היזמים וההוכחה לכך היא מאות יזמויות מצליחות בקיבוצים רבים. על מנת לחזק ולהביא את הבשורה לכלל האזרחים, מתוך כוונה כי הם יצרכו את המוצרים והשירותים של היזמים, הקמנו את 'מסלול ירוק'".

 להבליט את הייחוד שלכם

"בעשור האחרון, עם קליטה מואצת של משפחות מכל הארץ וחזרתם של בנים רבים לקיבוצים, בעיקר בפריפריה, ישנה פריחה משמעותית של יזמות בתחומים רבים ועסקים קטנים בשלל תחומים", אומר ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ; "לצערנו, עסקים רבים בבעלות פרטית בקיבוצים המתחדשים אינם מפרנסים באופן מלא את בעליהם, מה שמאלץ אותם לעבוד בעבודות נוספות. כתוצאה מכך העסקים אינם גדלים מספיק, ונשארים על פי רוב בגדר עסק זעיר או תחביב במקרה הטוב, ובמקרה הרע - נסגרים. בעלי העסקים משקיעים את רוב זמנם ומרצם בניהול השוטף ופחות בשיווק, וזאת בגלל מחסור בזמן, באמצעים, בידע וגם בעלויות גבוהות לכל עסק קטן בנפרד. לכן יש חשיבות רבה למיזם זה".

בבסיס המיזם, אם כן, הדאגה לנפח המכירות של העסק שלכם. כיצד זה נעשה? איגום הכוחות והבלטת העסקים הפועלים במרחב הכפרי ע"י מיתוגו כייחודי, עשוי להגדיל משמעותית את תנועת הלקוחות.

במדיה הדיגיטלית פועלות כיום עשרות פלטפורמות שיווקיות לעסקים, בעיקר בתחום התיירות, אך שום אתר לא ריכז עד כה תחתיו את כלל העסקים במרחב הכפרי. היתרונות והחידוש בפלטפורמה מסוג זה, הינם בהבלטת העסקים במרחב הכפרי כולו ובחשיפת סל המוצרים והשירותים לקהל הלקוחות שכבר בחרו להגיע ולבקר בקיבוץ או במושב.

אתם תתרכזו באיכות, והמסלול הירוק בשיווק

קהל היעד הוא אם כן אתם, בעלי העסקים הקטנים, והלקוחות שלכם.

"בקהל העסקים הקטנים ישנו מגוון רחב, לדוגמא תחום התיירות, הכולל לינה, הסעדה ואטרקציות, תחומי התרבות, הבילוי והפנאי, תרבות היופי, אומנות, מקצועות חופשיים ועוד", מפרט חבלין; "קהל הלקוחות של העסקים הקטנים הינו בראש ובראשונה למעלה ממיליון וחצי מחזיקי כרטיסי אשראי ממועדוני הלקוחות של STYLE (השותפה של התנועה הקיבוצית במיזם), ויתר הקהל הרחב".


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

לעובדי החינוך - באהבה מההורים

תמר אשל לאור, מורה ומחנכת מקיבוץ חצור, כותבת בטור מיוחד לכל עובדי החינוך בקיבוצים אשר יוצאים לחופש רק עכשיו: "אז אם היה נערך כאן סקר אפשר לתאר שסיכומו היה שהילדים ובני הנוער בקיבוץ חווים קיץ עמוס בחוויות, פעילויות וטיולים. כל אלו גורמים להם להרגיש חלק מקבוצת נעורים גדולה ורב גילית. הם שותפים בחיי הקהילה ומתחברים אליה. הסקר בוודאי היה מצביע כי כל זאת קשור בעובדה שיש לילדים ולנערים צוותי חינוך ומדריכים שהם באמת מעל ומעבר"
 
צילום: גיא שרי, כפר רופין
צילום: גיא שרי, כפר רופין

במסגרת משאל מקיף שערכו ערוץ הטלוויזיה ניקלודיאון ועיתון "גלובס" על האופן שבו מעבירים ילדים ונערים בגילאי 6 עד 17 את החופש הגדול נמצא כי:

הם מעדיפים בריכה על ים, הם לא משתגעים על קייטנות, מכורים לשינה ומבלים לפעמים 6 שעות ביום בצפייה בטלוויזיה. מגיל 14 הילדים נהפכים לסרבני קייטנות ואינם מוכנים להיות חלק מכל דבר שיש בו מסגרת, הם מוציאים בערך 100 ש"ח בשבוע ובעיקר מחכים לחופשה בחו"ל. במחקר אחר נאמר כי הם היו רוצים להרוויח לעצמם כסף אבל החוק מתיר לעבוד רק מגיל 14 ומעטים מקומות העבודה שמוכנים להעסיק ילדים ונוער. 

כנראה שיוצרי הסקר לא הגיעו לילדים ולנערים במסגרות החינוך בקיבוצים. נכון, גם כאן הם אוהבים ללכת לבריכה, הם מזמינים פיצה או הולכים דרך השדה לגלידריה ושמחים לנסוע לסרט או לקניון, הם כמובן מחכים ורוצים לנסוע לחו"ל, אבל בשום פנים ואופן שהנסיעה לא תהיה בזמן טיול נעורים, היציאה לרפסודיה, טיול תנועה, או החזרות להצגה. בזמן שמרבית הנוער הופך בין היום ללילה כאן נראים נערים ונערות בשבילי הקיבוץ בשעות הבוקר המוקדמות, כי לכל אחד ואחת מקום עבודה בענפי הקיבוץ. 

ילדי הקיבוצים אינם מרגישים כי החופש הגדול הוא כאוס או זמן שעמום - שגרת הגנים ממשיכה כהרגלה ומאפשרת לילדים הצעירים להמשיך בשגרה שכל כך שומרת עליהם, יחד עם פעילויות מהנות של הקיץ. באופן שאינו מובן מאליו ואינו קיים בשום מסגרת אחרת, צוותי החינוך שעובדים במהלך השנה הם אותם הצוותים שעובדים בקיץ, מה שמאפשר אווירה רגועה, נעימה, מוכרת ומשרת ביטחון לילדים.

וגם אם לפעמים נראה שאנחנו הורי הקיבוץ רואים זאת כמובן מאליו ורק טרודים בשאלה מה נעשה בעשרה ימים בהם המערכות סגורות, דעו לכם כי קשרנו את חיינו בקיבוץ הרבה בגלל מערכת החינוך. ולא רק כי זה נוח שיש "סידור" לילדים, אלא בעיקר בגלל האיכות - האיכות האנושית שבתוך אווירת הכיף של הקיץ באמת עושה חינוך. 

אנחנו מודים לכם ומעריכים מאוד ומאחלים לכם חופשת קיץ (קצרה אומנם) מהנה וטובה!

ההורים


באנר כנס חברה וקהילה

"למרות הקשיים היה לנו ברור שאסור לוותר על המשך קיומה של התוכנית"

בתחילת השבוע חתמו המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין, וגזבר התנועה, גלעד בכרך, על ההסכם מול המשרד לשוויון חברתי להרחבה ופיתוח תוכנית תל"מ המיועדת לצעירים בני הקהילה האתיופית, לאחר חסמים לא מעטים ומאמצים רבים שהושקעו. כעת ניתן לספר על מה שהתרחש מאחורי הקלעים בחודשים האחרונים
חניכי תל"מ, צוות התוכנית ואנשי התנועה בכנס בגבעת חביבה לציון 20 שנים לתוכנית
חניכי תל"מ, צוות התוכנית ואנשי התנועה בכנס בגבעת חביבה לציון 20 שנים לתוכנית

החתימה הביאה לסיומו של תהליך ארוך, שאף הגיע לדיווח בעמודי החדשות, בשיאה של מחאת קהילת יוצאי אתיופיה, לאחר מותו של סלומון טקה ז"ל, ואשר במהלכו עמדה התנועה לא פעם בפני החלטות קשות שעלולות היו להביא לקריסתה וביטולה של התוכנית.

"מדובר באחת התוכניות החשובות ביותר שמובילה התנועה הקיבוצית", אומר גיל לין, "ולמרות הקשיים היה לנו ברור שאסור לוותר על המשך קיומה. אתגר שילובם של צעירים ממוצא אתיופי בחברה הישראלית עלה בחודשים האחרונים לכותרות, אולם התנועה הקיבוצית פועלת בתחום כבר יותר מעשרים שנה, ומובילה את התוכנית החשובה והמוצלחת ביותר בתחום זה. בשום רגע לא התכוונו להרים ידיים, ואף הכנו דרכי פעולה אפשריות נוספות, לרבות קמפיין תקשורתי שישתף מפיהם של חניכי ובוגרי תל"מ על חשיבות התוכנית. אני מאמין כי התוכנית תמשיך להתפתח ולגדול בהובלת הצוות יעל ברגיל-בזנר, שחר שדה, מורן רוזנברג ודפנה דורון, ומקווה שגם תביא גם לשינוי המיוחל ביחסה של החברה הישראלית אל העדה האתיופית."

נגה שמיר, המסיימת בקרוב את תפקידה כמנהלת תל"מ, מספרת כי המגעים לחידוש והרחבת ההסכם התחילו כבר לפני כשנה: "המדינה לא חידשה את התוכנית בזמן, ולמעשה עצרה את התקציבים ואת קליטת החניכים לתוכנית. החל מאוגוסט 18' לא נפתחו תקנים חדשים, ולא ניתן היה לקלוט חניכים חדשים. מצב זה יצר תחושה קשה בקרב הצעירים מהעדה האתיופית, ובנוסף גרם גם לאיבוד מקומות העבודה שנשמרו עבורם בקיבוצים."

עפרי רביב ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, אשר במסגרתו פועלת התוכנית: "הקמנו במטה התנועה צוות רב תחומי, בראשות גיל לין, אשר כלל נציגים מהאגף, נציגות מהמחלקה המשפטית והנהלת החשבונות, על מנת להצליח ולסגור את המרכיבים השונים של ההסכם ולהקיף את הבעיה מכל הכיוונים. ללא שיתוף הפעולה והעבודה המקצועית של כל הגורמים, לא היינו מגיעים לתוצאה הסופית המספקת. הסתייענו רבות במורן פדלון מחברת הייעוץ האסטרטגי ת.א.ר.א, שסייעה לנו ליצור קשרים עם גורמים שונים בממשלה, ושוחחנו עם כל מי שיכול היה לעזור ולהסיר חסמים".

הצוות היה בקשר עם נציגים ממשרד ראש הממשלה, משרד האוצר ונציגי החשב הראשי, לצורך אישור התוספת התקציבית הנדרשת. היו גם לא מעט אנשי ציבור ופוליטיקאים שהתגייסו לעזור וביניהם חברי הכנסת רם שפע ופנינה תמנו שטה מכחול לבן וראשי המועצות האזוריות, רותם ידלין מגזר ואסיף איזק מחוף הכרמל, אשר התערבו וסייעו לאורך התהליך המתמשך.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, בירך על חתימת ההסכם ואישר את דברי עפרי רביב: "אני מודה שכבר היו שלבים בתהליך שרציתי להרים ידיים. בלי הנחישות והאמונה של גיל והצוות, אשר האמינו בחשיבות הנושא ובסיכויים להגיע לתוצאה, היינו היום במקום אחר לגמרי.
"התנועה הקיבוצית חרטה על דגלה את המאבק בצמצום הפערים בחברה הישראלית, והתוכנית היא אחת הדוגמאות המוחשיות לעמידה שלנו בהצהרות וביישום ערכי התנועה הקיבוצית", מדגיש מאיר.

לין מבקש להדגיש פן נוסף: "התנועה הקיבוצית לקחה על עצמה את מימון תקופת המעבר בין ההסכמים ואת הובלת המהלך, אולם בלי התגייסות הקיבוצים השותפים, אשר המשיכו להאמין בתוכנית, ונשאו בעיקר המאמץ בתקופה זו, לא ניתן היה להמשיך."


באנר משקארד מבצע 1

תמונת השבוע – עוגה חברית בעין גדי

עוגה חברית בעין גדי

בקיבוץ עין גדי קיים מנהג יפה ומרגש המתבצע כבר שנה שנייה - כל חבר או חברה חדשים שמתקבלים לקיבוץ מקבלים עוגה מיוחדת, שאופה אחת (או אחד) מחברות קבוצת הוואטסאפ הקיבוצית "האופות המהממות, שתעשה את הקליטה מתוקה יותר. כאן בתמונה ניתן לראות את העוגה המהממת שאפתה בר חומרי.

התמונה מתוך הדף הרשמי של קיבוץ עין גדי בפייסבוק - שווה לעקוב אחריי הדף התוסס. 


באנר שבילים

ערבות הדדית לכיבוי השריפה בכפר חרוב

צוותי כיבוי ולא מעט מתנדבים מהקיבוצים והישובים הסמוכים בגולן, סייעו במשך שעות רבות ביום שישי החל משעות אחה"צ ועד שעות הלילה בכיבוי שריפה שאיימה על הקיבוץ. האש הגיעה עשרות מטרים בודדים מבתי הקיבוץ
ערבות הדדית לכיבוי השריפה בכפר חרוב
נזקי השריפה ביום שאחרי. האש הגיעה קרוב לבתים. צילום: גיא אלהרר

שריפה קוצים גדולה שעלתה מחופי הכנרת איימה ביום שישי בערב על קיבוץ כפר חרוב, השוכן בדרום רמת הגולן. 
למאמצי הכיבוי היו שותפים מספר צוותי כיבוי אש, וכן צוותי מתנדבים מכל קיבוצי וישובי הגולן ואנשי המועצה האזורית. 
בעקבות השריפה, פונו בשעות הערב המאוחרות הנופשים בכפר הנופש בקיבוץ, וכן תושבי שכונה אחת בקיבוץ, אל אזור אחר ובטוח בתוך הקיבוץ עצמו. במקביל, התקיימו הערכות מצב בקיבוצים הסמוכים למקרה שהאש תמשיך ותתפשט. 
בשעות הלילה המאוחרות הושגה שליטה בשריפה, ובבוקר שבת האש כובתה כליל. 
מנהלת הקהילה בכפר חרוב, נעה חשמונאי, כתבה במוצאי שבת הודעה ליישובי המועצה ובה הודתה על הסיוע. חשמונאי כתבה בין היתר: "לכל השכנים הנהדרים שלנו שבזכות מאבק אנשי הישוב בסיוע של מתנדבים מכל הישובים, לוחמי האש, טייסת הכיבוי, חיים ואלי יוסף נמנעו פגיעות בנפש ורכוש בכפר חרוב ויצאנו עם נזקים קלים יחסית, המון תודה על התמיכה, הנוכחות, ההתגייסות ושלא נדע יותר אירועים כאלו."


באנר הקאתון רשת הצעירים

ועידת אנרגיה לקיבוצים 2019

ועידת אנרגיה לקיבוצים 2019

שלום רב,

כמדי שנה אנו עורכים ועידת האנרגיה בשיתוף עם מעגן פרויקטים, והפעם - בסימן שינויים רגולטורים במשק החשמל הקיבוצי.

התקופה הקרובה מתאפיינת בתמורות משמעותיות במשק החשמל בכלל, ובמשק החשמל הקיבוצי בפרט.

בהמשך לרפורמה במשק החשמל מקיימת רשות החשמל חשיבה נרחבת באשר למאפייני המחלקים ההיסטוריים, הסדרות רגולטוריות וכל פעילות החשמל והאנרגיה בשטחי החלוקה בקיבוצים.

 אנו מזמינים אתכם לבוא לשמוע וללמוד אודות המגמות והמחשבות שישפיעו על משק החשמל הקיבוצי

 להרשמה: לחצו כאן


באנר הגן הקיבוצי

70 שנה להחלוץ למרחב

ציונות, עשיה והגשמה
יום ד', 28 באוגוסט, בשעה 17:00
70 שנה להחלוץ למרחב

חברים וחברות יקרים,
בעוד כמה ימים  נתראה במפגש החגיגי של בוגרי החלוץ למרחב, למרחב, החלוץ עצמאי, קומיטה ומולדת. איזה התרגשות!!! 
הנה תזכורת ומידע שימושי:

ההרשמה
עדיין פתוחה בטל' 050-659-6191

המועד 
יום ד', ה-28 באוגוסט בשעה 17:00

המקום
אולם ברית ברנד, סמינר אפעל, היסמין 1, רמת אפעל, רמת גן.

הגעה
ברכב: Waze ינווט למגרש חניה של "סמינר אפעל". יהיה שילוט במקום , החניה בחינם. האתר נגיש. 
לשיתוף הנסיעה אפשר, כמובן, להעזר בקבוצות הווטסאפ שלנו.
הסעות ברישום מראש- יהיו אוטובוסים של התנועה לפי הנרשמים ממיקומים שונים בארץ.

להתראות, 
צוות הפקת האירוע


פייסבוק התנועה

המועדון שמחלק ללקוחות כסף: משקארד יחלק כ- 7.5 מיליון שקלים לחברים הזכאים

משקארד, מועדון הצרכנות המוביל לתושבי הקיבוצים והמושבים מבית משקי הקיבוצים, המונה כ- 50,000 חברים, יעניק, לראשונה, ישירות ללקוחותיו סכום מצטבר
של כ- 7.5 מיליון ₪
 משקארד יחלק כ- 7.5 מיליון שקלים לחברים הזכאים

השנה, לראשונה, משקי הקיבוצים מחלקים הטבה כספית לחברי מועדון משקארד. בעבר, חילקה משקי הקיבוצים רווחים לקיבוצים והמושבים החברים באגודה והשנה הוחלט, לראשונה, שבנוסף לחלוקת רווחים לחברי האגודה תשולם הטבה כספית ישירות לחברי המועדון הזכאים.

ההטבה תגיע לכל מחזיק של כרטיס אשראי משקארד אשר עומד בתנאי הזכאות (מחזיקים בכרטיס פעיל שנעשו בו לפחות 5 רכישות או שנרכשו באמצעותו מוצרים/ שירותים בסכום כולל של לפחות 500 ₪ החל מה- 1.11.2018). חלוקת ההטבה הכספית תתבצע באמצעות  בחירת מזומן/ שוברים/ מתנות באתר המועדון, ללקוחות הקיימים ואלו שהצטרפו למועדון עד 31.10.19 ואשר יעמדו בתנאי הזכאות.  

רן רונן, מנכ"ל משקי הקיבוצים : "כחלק מהשינויים העוברים על הקיבוץ אנו במשקי הקיבוצים רואים בחבר ובתושבי הקיבוץ חלק חשוב ומרכזי כמושא לפעולותינו. הגיעה העת שגם החברים באופן ישיר יהנו מפירות העשייה המוצלחת ורבת השנים של משקי הקיבוצים. אנו פועלים לכך בערוצים רבים ומגוונים."

ניר ברקאי, מנכ"ל הסחר במשקי הקיבוצים: "משקי הקיבוצים שמה לה למטרה לחזק ולבסס את הקשר אל מול הפרט הגר בסקטור ההתיישבותי ולהעניק לו את ההטבות הצרכניות המותאמות עבורו. כחלק מאסטרטגיית זו אנו שמחים לשתף ישירות את מחזיקי משקארד בחלוקת הטבות כספיות."

ההחלטה על תשלום ההטבה התקבלה באסיפה הכללית של האגודה במסגרת דיון ואישור הדוחות הכספיים לשנת 2018 והתבססה, בין היתר, על הרצון לעודד את הפעילות של החברים מול האגודה.

קבוצת משקי הקיבוצים מהווה ארגון קניות ארצי ותאגיד אחזקות מוביל בתנועה הקיבוצית, המאגד פעילות עסקית בעלת ערך למאות קיבוצים ומושבים. לקבוצה חברות הפעילות בתחומי האנרגיה, תיירות, נדל"ן, לוגיסטיקה, רכב, צרכנות ועוד ושותפויות בתחנות כוח ובחברת ביטוח.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה