דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יותר מ 14,000 הורדות מסמכים במערכות "שיק" ומרכז ההדרכה של "שבילים"

כשנה לאחר שהושקה מערכת "שיק" (שיתוף ידע קיבוצי), מדווח אודי בורוביץ' (שדה יואב), מפתח המערכת, על יותר מ 14,200 הורדות של מסמכים בעולם הקיבוצי בשנה האחרונה
שיק

המסמך המוביל בהורדות הוא חוברת תו התקן של רשת הגן הקיבוצי, אחריו טקס יום השואה של קיבוץ נצר סרני ובמקום השלישי הנחיות רשם האגודות השיתופיות לעניין תקנון קיבוץ מתחדש.

אודי בורוביץ' מסביר כי הוא מרוצה מהתוצאות, אך יש עוד כברת דרך ארוכה ללכת: "כמות המשתמשים וכמות ההורדות מעידה כי ציבור ממלאי התפקידים וחברי הקיבוצים מודע למערכת ולמגוון התכנים שבה, אולם אני מאוכזב מכך שרוב משתפי המסמכים הם דווקא אנשי התנועה הקיבוצית ולאו דווקא ממלאי התפקידים בקיבוצים עצמם. הכלי הוא פלטפורמה טכנולוגית היוצרת את השינוי התרבותי שמאפשר לממלאי תפקידים להיות גאים בהצלחותיהם במשקים ולחלוק עם ציבור הקיבוצניקים כולו. המגוון האדיר של מסמכים שנטענו למערכת - תקנונים, הסדרים, חומרים חינוכיים, תיאורי משרה, מבנים ארגוניים, פורמטים וניהוליים ועוד - מעיד על רוחב העשייה בקיבוצים ואין שום סיבה שכל אחד מאיתנו ימציא את הגלגל."

מערכת "שיק" שהושקה בכנס ההנהגות השישי בשנה שעברה, פתוחה לציבור כולו. על מנת לטעון מסמך יש להירשם למערכת ואין הכרח להיות ממלא תפקיד. העלאת מסמכים מאפשרת חשיפה רבה למפרסם ויכולת השפעה רחבה יותר. למערכת "שבילים - מרכז הדרכה" הוטענו מעל 400 מסמכים המתארים בעיקר פעילויות חינוכיות על פי חתך הנושא, גילי החניכים וסוג הפעילות. שימוש במערכת חוסך לצוותי החינוך זמן יקר בגיבוש התכניות ומאפשר להם היצע עשיר של תכנים עבור חניכיהם.

"בשנה הקרובה אנו מתכוונים לפתח מנגנון שאילתות במסגרתו יוכלו המשתמשים לבקש טעינת חומר ממשתמשים אחרים, נפתח מנגנון נוטיפיקציות על פי נושא ונפרסם חידושים בתכנים העולים לאתר, אני קורא לקהילת ממלאי התפקידים בקיבוצים לא רק להפיק תועלת מהמסמכים שנטענו זה מכבר אלא להעשיר את המערכת בתכנים נוספים בתחומי העשייה הרבים", אומר בורוביץ'.

על מנת להשתמש במערכת: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה