דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חדשנות בעמק הבננות

ביום חמישי האחרון חנכה "צמח בננות"  15 חדרים להבחלת בננות, לצד שדרוג תשתיות ומבנה בית האריזה בעמק הירדן, המוכר במיתוגו "בננה עמק". חדרי ההבחלה מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת המביאה בשורה חשובה לענף הבננות הישראלי והינם מהמובילים ומהמתקדמים ביותר בארץ.
חדשנות בעמק הבננות

החדרים החדשים מאפשרים שליטה מלאה ומדויקת על הגורמים המשפיעים על הבחלת הבננות קרי רמת גז האתילן, אחוזי הלחות, רמת הפחמן דו- חמצני, פיזור האוויר, טמפרטורה ועוד. המערכת הממוחשבת משפיעה על כמויות ויחס המרכיבים באופן אוטומטי ולמעשה מייעלת את עבודת ההבחלה ובעיקר משפרת את איכותה אשר נעשתה עד כה באופן הרבה פחות מדויק  וכתוצאה מכך את איכות הבננה הנמכרת. למערכת החכמה ישנו בקר מתוכנת המאפשר למנהל הייצור לנהל מעקב מדויק באופן שוטף מקרוב ומרחוק ויחד עם הצוות הטכני לקבל התראות לטלפון הנייד.

משה נבון מנכ"ל צמח בננות: " אני נרגש ושמח, זהו רגע היסטורי עבור צמח בננות בפרט וענף הבננות בישראל בכלל, אנו חונכים היום  15 חדרי הבחלה מהטובים ביותר במדינת ישראל, אני צופה שבתי ההבחלה האלו יהוו מודל לחיקוי בשנים הבאות. מדובר בפריצת דרך, מכיוון שבניגוד למקצועיות שלנו בתהליך הגידול שבו אנו מהמובילים בעולם, נושא בתי אריזה בכלל וחדרי ההבחלה של הבננות בפרט מדשדש מאחור, היום ניתן לומר כי באמצעות צמח בננות, יישרנו קו מבחינת קידמה וטכנולוגיה משוכללת.

בנוסף הדבר המרגש והחשוב ביותר הוא שישנה כאן השקעה עצומה מצד המגדלים והבעלים של צמח בננות, אשר הביעו אמון בצמח בננות, בבית האריזה ובענף הבננות בעמק הירדן בכלל, כל זאת למרות האתגרים הקשים שהענף מציב לנו בשנים האחרונות כמו: מחלת פנמה, נדידת הענף דרומה, הקצאות מים ומחיר עבודה וכוח אדם. אני מודה למגדלים ולבעלים אשר בחרו להשקיע בנו"

מנשה (מנש') שלום מנכ"ל צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן: "חדרי ההבחלה המתקדמים האלו הם רק התחלה של העמקת העבודה המשותפת כאן בעמק,  אנו נדרשים להמציא את עצמינו מחדש ולחשוב מחוץ לקופסה בכל יום. נמצאים פה היום יחד מגדלים, סוחרים, לקוחות, סיטונאים ושותפים לדרך רבת שנים של עשייה והתפרנסות מגידול הבננות,  לכן מוטלת עלינו החובה לשמור על הענף  להשכיל ולהמשיך לעבוד יחד ולהפוך את השלם הזה ליותר ממה שהוא. הדיאלוג שלנו ושלכם הוא דיאלוג של שותפים, זוהי תפיסת העולם בצמח מפעלים."

עמק הירדן

בית האריזה "צמח בננות"  נמצא בבעלות קיבוצי עמק הירדן ועוסק במיון, אריזה, הבחלה והכנת פרי לשיווק. מותג החברה הוא "בננה עמק", שם בעל מוניטין היסטורי וחזק מאוד בשוק הבננה בארץ.

החברה משווקת כ- 40,000 טון בננות בשנה אשר מהווים כ- 22% מכלל הכמות הנמכרת במדינת ישראל.

 

הוספת תגובה חדשה