דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית מצטרפת למאבק קיבוצי הערבה הדרומית ואילת נגד סגירת שדה דב

מזכ"ל התנועה ניר מאיר, הגיע השבוע לביקור הזדהות במאהל המחאה שהקים ראש עיריית אילת בכניסה לשדה דב: "יש כאן מאבק על מה יעצב את המדינה הזו - החזון הציוני או החור הקטן בגרוש."
מאהל המחאה בכניסה לשדה דב
מאהל המחאה בכניסה לשדה דב
ניר מאיר ביחד עם ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, במאהל המחאה.jpeg
ניר מאיר ביחד עם ראש עיריית אילת

במחאה על סגירתו המתוכננת של שדה דב, והעברת הטיסות לאילת והערבה דרך נתב"ג, הקים ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מאהל מחאה בו הוא שובת רעב מאז יום ראשון. ביום שלישי השבוע הגיע מזכ"ל התנועה לבקר במקום לאות הזדהות, ואמר לראש עיריית אילת שהתנועה הקיבוצית תומכת ומצטרפת למאבק בו שותפים תושבי אילת ביחד עם קיבוצי הערבה, אשר תלויים גם הם בטיסות המחברות אותם למרכז הארץ. מאיר אמר כי "התכנית הנפסדת הזאת מתעלמת מהצעת פשרה קונסטרוקטיבית שהציע ראש עיריית תל-אביב, תכנית שתאפשר "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". על פי תכנית הפשרה, יפונה חלקו המזרחי של שדה דב ועליו יתחילו בהקמת בתי מגורים, בעוד חלקו המערבי ימשיך וישמש לטיסות פנים ארציות, כשהיעד הברור והמיידי הוא העיר אילת. 

ניר מאיר: "באתי לכאן כדי להביע מסר ברור מאוד: יש כאן מאבק על מה יעצב את המדינה הזו - החזון הציוני שבונים כאן מדינה לעם היהודי לדורי דורי דורות, או החור הקטן של הגרוש דרכו רואים 20 אלף יחידות דיור. שוב ושוב אנחנו נתקלים בצרות אופקיהם של מקבלי ההחלטות המוכנים להפקיר את תושבי העיר הדרומית ואת תושבי הערבה לטובת "בצע כסף" של כאן ועכשיו. באתי להביע הזדהות בשם כל חברי התנועה הקיבוצית ולהבטיח כי נעמוד לצידם בכל מאבק ובכל דרך שיבחרו. עתידם הוא עתיד הנגב ועתיד המפעל הציוני. אנחנו לא חושבים שנכון לעצב את המדינה דרך החור של הגרוש. עם כל הכבוד לאגף התקציבים או למנכ"ל רמי, לא הם צריכים לעצב את העתיד של כל הנגב ושל היהלום הזה שנקרא אילת. אסור לוותר!".

חסימת צומת קטורה בשבוע שעבר, במחאה על סגירת שדה דב
חסימת צומת קטורה בשבוע שעבר

כזכור, בשבוע שעבר חסמו תושבי חבל אילות-ערבה דרומית לתנועה את כביש הערבה (90) בצמתים קטורה לכיוון אילת, יטבתה ובאר אורה (נמל התעופה רמון) במחאה על הכוונה לסגור את שדה-דב ב – 1 ביולי, ללא חלופה ראויה. בין המפגינים היה ראש המועצה חנן גינת, שאמר "בסגירת שדה דב יש התעלמות מוחלטת מאלפי אנשים וילדים שחיים בדרום המרוחק של הארץ, מהצרכים המיידיים והחיוניים שלהם, של אנשים שבחרו לגור באזור בו אף אחד אחר לא  מוכן

לגור, שבחרו ליישב את הפריפריה של הפריפריה, למרות הקשיים ועומדים לשלם על כך ביוקראחת המטרות שלנו היא להעלות את המודעות של הציבור הישראלי לכך שלאורך הדרך שלו לאילת חיים אנשים, גרים, לומדים ועובדים, אבל ישנם שירותים שאנחנו יכולים להשיג רק באזור תל-אביב. המשמעות של סגירת שדה-דב ללא חלופה הולמת תהיה ניתוק שלנו מכל השירותים החיוניים הללו."

 

הוספת תגובה חדשה