דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: הקיבוצניקים דורשים - חוזרים למגילת העצמאות

משקיף קבוע להתיישבות העובדת במועצת מקרקעי ישראל. פעילות חדשות בתנועה. והקיבוצניקים דורשים - חוזרים למגילת העצמאות. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
כחלון
כחלון
 11/10/2018
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

לראשונה: שר האוצר מינה מוזמן של ההתיישבות במועצת מקרקעי ישראל

שר האוצר, משה כחלון אישר אמש בישיבתה של מועצת רשות מקרקעי ישראל למנות מוזמן לישיבות המועצה מטעם התנועות המיישבות. שר האוצר ויו"ר רמ"י, משה כחלון אמר: "ההחלטות המתקבלות במועצת מקרקעי ישראל קובעות את עתידה של ההתיישבות לדורות הבאים, והתוספת של נציג התנועות המיישבות רק תתרום לתהליך קבלת ההחלטות של המועצה". מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אנחנו חיים בתחושה כי יכולנו לקדם מהר יותר ובאופן משמעותי את הבניה בקיבוצים ואת אכלוסם, ולתרום את חלקנו במאמץ לפתרון מצוקת הדיור"
 
לראשונה: שר האוצר מינה מוזמן של ההתיישבות במועצת מקרקעי ישראל

כאמור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ביקש משר האוצר, משה כחלון למנות מוזמן מטעם ההתיישבות לישיבותיה של מועצת רמ"י, זאת לאחר שבמשך שנים מתקבלות החלטות הרות גורל בעניין ההתיישבות שלא תמיד לוקחות בחשבון את ההשלכות על המרחב הכפרי והחקלאות ונעשות ללא כל התייעצות עם נציגי המרחב הכפרי.

לאחר אישור כתב המינוי לנציג, החליטו כחלון וצור למנות את היועמ"ש ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח למוזמן בישיבות מועצת רשות מקרקעי ישראל כנציג ההתיישבות כולה.

יפרח המכהן כ-14 שנה כיו"ר אגף הקרקעות בתנועת המושבים, הינו איש מקצוע המייצג הן את תנועת המושבים והן את ההתיישבות כולה מול הרגולציה בנושא הקרקעות.

עוד החליטה אמש מועצת רשות מקרקעי ישראל על הקמת צוות שיסדיר את נושא הפעילות הלא חקלאית והתיירות הכפרית במושבים ובקיבוצים. כאשר אל הצוות יוזמנו שני משקיפים - האחד מהמושבים והשני מהקיבוצים. מתנועת המושבים ומהתנועה הקיבוצית מברכים על כך ששר האוצר מבין את הצורך של המרחב הכפרי להתפרנס גם מתיירות וגם מעיסוקים נוספים במשק לצד החקלאות ומקווים שתהיה הסדרה בהקדם.

שר האוצר ויו"ר רמ"י, משה כחלון אמר: "המושבים והקיבוצים מחזיקים את הקרקעות הפתוחים של מדינת ישראל. הרצון שלנו כמדינה הוא שימשיכו להחזיק בקרקעות ושיוכלו להתפרנס ולהתפתח בכבוד במרחב הכפרי ברחבי המדינה תוך שמירת האופי החקלאי שלהם. ההחלטות המתקבלות במועצת מקרקעי ישראל קובעות את עתידה של ההתיישבות לדורות הבאים, והתוספת של נציג התנועות המיישבות רק תתרום לתהליך קבלת ההחלטות של המועצה".


באנר כנס הנהגות 2019

הקיבוצניקים קוראים –
חוזרים למגילת העצמאות

כביש 4 לכיוון יבנה
שלטים על כביש 4 לכיוון יבנה

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מובילה מהלך ציבורי לחקיקת חוק יסוד מגילת העצמאות במושב הכנסת שייפתח בשבוע הבא. 
כחלק מהמהלך תלו בשבוע האחרון בכל רחבי הארץ חברי קיבוצים שלטי תמיכה במהלך תחת הכותרת – "חוזרים למגילת העצמאות". השלטים נתלו מקיבוצי הגולן והגליל, עמק יזרעאל, חוף הכרמל, מנשה, עמק חפר, השרון, מרכז הארץ, דרך עוטף עזה והערבה. 

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני: "הבניין הציוני היום תחת מתקפה. דור המייסדים לא חלם שמקץ שבעים שנה, ממשלת ישראל תסרב לאמץ את מגילת העצמאות אל ליבה ותעדיף לקרוע אותה ואת העם. 
ההסכמה לערכי מגילת העצמאות היא קו פרשת המים בין הדרך המשיחית של הממשלה שמתנגדת לשוויון לבין הדרך הציונית, יהודית והדמוקרטית הצודקת שלנו. במקום פילוג, צריך לחזור לדבק שחיבר ומחבר אותנו, הגיע הזמן שהיא תהיה חלק מחוקתה של ישראל. 
מפסיקים להסביר למה אנחנו נגד חוק הלאום, הגיע הזמן שנתניהו יסביר למה הוא נגד חוק יסוד מגילת העצמאות שנביא להצבעה".

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין: "המאבק על דמותה הדמוקרטית של הציונות הוא אחד מאבני היסוד עליהם נבנתה התנועה הקיבוצית. במיוחד בימים אלה, בהם הקרב על אופיה היהודי - דמורטי של המדינה מתחדד, מתייצבת התנועה הקיבוצית יחד עם קואליציה גדולה של ארגוני החברה הישראלית, על מנת להגדיר באופן ברור מהם הערכים עליהם בנויה החברה הישראלית. אנו מאמינים כי העקרונות עליהם מושתתת מגילת העצמאות, היו ועודם העקרונות המאחדים את כולנו. ולכן יצאנו בשיתוף פעולה עם יו"ר האופוזיציה ומפלגות השמאלה והמרכז - שמאל למאבק להגדרת עקרונות אלה כבסיס הנכון לקיומה של החברה הישראלית, כולל ההבטחה "לקיים שוויון זכויות לכל אזרחיה, בלי הבדלי דת, גזע ומין". אנו מודים לאלפי החברים בקיבוצים שהצטרפו לקריאה ומקווים ומאמינים שכל העם בישראל, עדיין מקבל עקרונות אלה".

המעוניינים לסייע בתליית הפלריגים מוזמנים ליצור קשר עם רותם שניצקי: rotem@tkz.co.il


ביטוח חקלאי

הכח החדש בתנועה הקיבוצית

שלוש חברות קיבוצים יכנסו בחודש הבא לתפקידים בתנועה הקיבוצית. המטרה: לקדם בקיבוצים את פיתוח ובינוי הקהילה, בשת"פ עם כל הגורמים הרלוונטיים -רכזים אזוריים, מועצות אזוריות, החטיבה להתיישבות ועוד
הכח החדש בתנועה הקיבוצית

בקיבוצים רבים נדרשים, ובחלקם כבר מתבצעים, תהליכים חברתיים קהילתיים, חזוניים זהותיים על אופיו של הקיבוץ בעשור הבא. אגף חברה וקהילה, שייעודו חידוד וחיזוק הזהות הקיבוצית, הוסיף לשורותיו 3 פעילות חדשות שעיסוקן המרכזי יהיה פיתוח ובינוי קהילה:

איילת הריס (35) ממבוא חמה וענת מרלא-חפץ (40) מנירים יעסקו בתחום הצמיחה והקליטה ושילוב בין אוכלוסיות בקהילות הצומחות ויעל רז לחייני (41) מנחל עוז תעבוד עם מנהלי התרבות ומנהלי הקהילה בכל הנוגע לתחום התרבות כבונה קהילה. 

איילת הריס הינה בוגרת לימודי M.B.A פיתוח ארגוני מערכתי באוניברסיטת חיפה, ניהלה עד לאחרונה את אשכול דרום במחלקה לפיתוח קהילתי מוא"ז גולן, בעבר כיהנה כמנהלת קהילה במושב קדמת צבי וכמנחה בצוות ההנחיה של קורס "מובילי קהילות בגולן".

ענת מרלא-חפץ הינה בוגרת התכנית למנהיגות בתרבות יהודית במכון מנדל למנהיגות ובוגרת קורס מנהיגות לנשים של עמותת כ"ן, דוקטורנטית במחלקה לפוליטיקה וממשל, באוניברסיטת בן גוריון בנגב, כיהנה ב-4 שנים האחרונות כמזכירת קיבוץ נירים. ממקימות ומובילות העמותה לעתיד הנגב המערבי. ענת היא נכדתה של רוזה קורצ'אק ממנהיגי מרד גטו וילנה.

יעל רז-לחייני נמצאת במהלך לימודי תואר שני למנהל ומדיניות ציבורית וביטחון לאומי. היא ריכזה עד לאחרונה את שותפות שער הנגב-סן דיגו בסוכנות היהודית, הובילה בשער הנגב תהליך אסטרטגי לותיקי המועצה ושותפה בפרויקט מרכז תרבות בקיבוצה נחל עוז. רז-לחייני משמשת  כדוברת קיבוצה ותמשיך בתפקיד זה במקביל לתפקידה בתנועה.


פייסבוק התנועה

בואו לקחת חלק בוועידה המקצועית של תכנית מתנדבי חו"ל בקיבוצים

יום חמישי ה18.10.18, רמת אפעל, 10:00-15:00
חמישים שנה למתנדבים

תכנית מתנדבי חו"ל בקיבוצים פעלה ועודנה פועלת במרחב הקיבוצי והבינלאומי מזה חמישה עשורים. תכנית המתנדבים היא תכנית מובילה ופורצת דרך בתחומה, אשר ייצרה במהלך השנים מאות אלפי שגרירים מכל העולם אשר פגשו באמצעותה את חוד החנית של הישראליות. ההשפעה על דימויה של ישראל והחיבור שלה לחזון הקיבוצי הוא רחב מימדים ובעל הדים בינלאומיים.

במסגרת חגיגות היובל לתכנית, תתקיים ב-18 באוקטובר 2018, ועידה מקצועית ובינילאומית בה יהיו שותפים אנשי ממשל, אקדמיה, תקשורת ופוליטיקה, שגרירים, ארגוני התנדבות בינלאומיים, רכזי מתנדבים בקיבוצים והמתנדבים עצמם, ממלאי תפקידים בקיבוצים ופעילים בתנועה הקיבוצית.

איה שגיא, מנהלת תוכנית המתנדבים בתנועה הקיבוצית: "זוהי הזדמנות לתת יד למפעל יפה וציוני זה. להציג בגאווה את ההישגים שלנו, להוקיר תודה לכל מאות אלפי המתנדבים שתרמו מזמנם וממרצם לעזרת הקיבוצים והפכו לשגרירי רצון טוב למדינת ישראל ברחבי העולם ולהרחיב את פעילותנו דרך יצירת קשרים בינלאומיים חדשים".

בכנס, נחשף לכוחה של חווית ההתנדבות על הקהילה, החברה והמדינה ונשמע מפי המתנדבים השונים איך חווית ההתנדבות השפיעה על חייהם שלהם. נתבונן במגוון מודלים של התנדבות מישראל ומכל העולם בתחום הרווחה, החירום, החינוך, החקלאות והקהילה.

זוהי גם הזדמנות עבורנו להכיר בתרומתם של מאות אלפי המתנדבים ולהוקיר תודה להם מכל הלב.

בואו לחגוג עמנו בכנס היובל לתכנית המתנדבים!


באנר הגן הקיבוצי

תמונת השבוע - חודש המודעות לסרטן השד גם בקטיף הכותנה במשמר העמק

תמונת השבוע

כיום חיות בישראל 22,481 נשים שאובחנו עם סרטן השד
מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד, של כ-2% בכל שנה
וכ-25% ירידה בתמותה מאז שנת 2005.
שיעור השימוש בממוגרפיה בישראל לגילוי מוקדם של סרטן השד גבוה מהממוצע בעולם.
78% מהחולות החדשות הן מעל גיל 50.
שיעורי הריפוי וההישרדות מסרטן השד בישראל גבוהים בין מדינות ה-OECD ומגיעים ל-89.7% בקרב יהודיות, ו-84.4% בקרב ערביות.

ועם זאת, הסטטיסטיקה לא משקרת: אחת מכל שמונה. והמספר רק הולך ויורד. לכו להיבדק. 

 

צילום: גיא שפירא, רכז הגד"ש במשמר העמק. היוזמה של צוותי הגד"ש של משמר העמק והזורע והרעיון של דנית ענבר, שעובדת במפעל תמ"ה שמייצרים את עטיפות חבילות הכותנה.


באנר ברית פיקוח תום 2018

כנס הנהגות הקיבוצים ה-6

כנס הנהגות הקיבוצים ה-6

תוכנית הכנס תתפרסם בקרוב


באנר שבילים

בנחל עוז נזכרים בביקור ניקי היילי

הודעת שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הודיעה על סיום תפקידה הכתה בהלם את הממשלה בישראל, מי שעוד הצטער לשמוע על סיום התפקיד של ידידת ישראל באומות המאוחדות הם חברי הקיבוץ בעוטף עזה שזכו לביקור לפני מעט יותר משנה: "היא הבטיחה שתעביר את המציאות שראתה כאן כדי לתקן את המסר המעוות על ישראל באו"ם"
בנחל עוז נזכרים בביקור ניקי היילי:  "הבטיחה שתעביר את המציאות שראתה כאן כדי לתקן את המסר המעוות על ישראל באו"ם"
צילום באדיבות שגרירות ארה"ב בישראל

לפני מעט יותר משנה הגיעה השגרירה היוצאת של ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, לסיור בישראל. בין היתר ביקרה עשתה היילי סיור מוסק בגבול הרצועה ובגבול הצפון, וכן נכנסה למנהרת טרור ונפגשה עם חברי וילדי קיבוץ נחל-עוז וקיבלה מהם ספר ציורים של ילדי הגן. 

חברת נחל עוז, אושרית סבג, מי שהיתה באותה העת רכזת הצמיחה הדמוגרפית של הקיבוץ ונפגשה עם היילי, מספרת על המפגש: "שגרירת ארה"ב באו"ם סיירה בקיבוץ ונפגשה אתנו בחמ"ל, סיפרנו לה על  החיים בנחל עוז, על הקשיים שחווים פה ועל הקהילה, והיא שידרה הרבה הזדהות והבנה. היא היתה מאד אמפטית למה ששמעה ואמרה שארה"ב עומדת לצד ישראל ושהיא תעשה כל מה שהיא יכולה כדי לשנות המסרים המעוותים שיש באו"ם על המצב מתוך המציאות שהיא ראתה כאן. היה מפגש מאד מרגש, היא אישה מאד מרשימה ומאד מעניינת".


ביטוח חקלאי

כנס הערבות ההדדית השנתי -
ממשיכים בדרך יחד

יום שלישי, 16.10.18, בית התנועה הקיבוצית בת"א
כנס אהדה

באנר כנס הנהגות 2019

מההר הירוק עד גבעת התחמושת - יורם טהרלב זכה בפרס התרבות היהודית

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע הבוקר לפזמונאי יורם טהרלב, בן קיבוץ יגור, על זכייתו בפרס על-שם אורי אורבך לשנת 2018
מההר הירוק עד גבעת התחמושת - יורם טהרלב זכה בפרס התרבות היהודית
תמונה מתוך אתר הספריה הלאומית

שר החינוך, נפתלי בנט: ״תרבות היא נשמה וזהות. לאורך הקדנציה פעלנו רבות על מנת להחזיר את התרבות היהודית למקומה הראוי בקדמת הבמה, ואנחנו גאים בכך. היצירה היהודית-ישראלית היא שורש הזהות של עמנו ומהווה חוליה המחברת בין עבר, הווה ועתיד. פועלו של יורם טהרלב הוא אחד מאבני היסוד של הפסקול הישראלי. גדלתי בכרמל על ״ההר הירוק״ ושרנו בטיולים את ״קום והתהלך בארץ״. צעדנו ברחוב הצר בירושלים, וחלמנו על ביצות פתח תקווה. טהרלב הטמיע בנו את אהבת ארץ ישראל הטובה והישנה. אמונה אלון, כותבת מוכשרת ועמוקה, הייתה לפורצת דרך בתחום הספרות ומעשירה את מדף הספרים הישראלי בקול שונה ומיוחד. אמונה ויורם הם מעמודי התווך של התרבות היהודית-ישראלית והפרס הוא הדרך שלנו להוקיר את פועלם ובאמצעותו לתת ביטוי מרכזי לערכי אהבת המולדת והמסורת״.

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע השבוע כי הזוכים בפרס לתרבות יהודית ע"ש אורי אורבך בתחום ספרות ושירה לשנת 2018 הם היוצרים יורם טהרלב ואמונה אלון.  

יורם טהרלב משורר, פזמונאי וסופר. טהר לב אחד מהמעצבים החשובים של הזהות והאתוס הישראליים הוא חיבר רפרטואר עשיר ומגוון של יצירות. שיריו הולחנו ובוצעו על ידי טובי היוצרים והמבצעים, ונחשבים להיסטוריה המזומרת של ההווי הישראלי. הוא נולד וגדל בקיבוץ יגור. בין שיריו אפשר למצוא שירי אהבה, שירי מולדת, שירי טבע, שירי רעות ושירי הומור. השיר "גבעת התחמושת" הוא בין השירים שהשאירו את רישומיהם בזכות תיאורו האותנטי של הקרב על גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים. "היֵה לי חבר היֵה לי אח" הוא שיר רעות ידוע והשיר "הבלדה על יואל משה סלומון" הוא תיאור אפיזודה בהיסטוריה של ארץ-ישראל בעת ייסוד של פתח תקווה. בתוך מגוון שיריו נכלליים פזמונים תנ"כיים כמו "מלאך מסולם יעקב", "יעלה ויבוא", "נח", "קום לך אל נינוה" והשיר "על כפיו יביא". לצד השירים חיבר טהרלב ספרים שעוסקים בעולם היהודי, ביניהם ניתן למנות את הספר "וטהר לבנו", "ואהבת" ו"מצע אישה מצע טוב". בשנת 2016 קיבל טהרלב את פרס שרת התרבות והספורט לאמנים ותיקים ע"ש אריק איינשטיין. 


באנר משקארד 1

'לצאת מהבועה' - תערוכת צילום

במסגרת תכנית ב'עיניים אחרות' 2018, גלריית השלום, מרכז האמנות המשותף גבעת חביבה
לצאת מהבועה

תערוכת הצילום 'בעיניים אחרות' מציגה מבט ייחודי, אחר ושונה של קבוצת הנוער המשותפת של תכנית ב'עיניים אחרות' 2018 אל תוך חייהם של בני נוער ערבים ויהודים רגע לפני הפיכתם לבוגרים ומנהיגים (מובילים) בחברה הישראלית דרך עדשת המצלמה .

במשך השנה הקבוצה המשותפת למדה את רזי הצילום ואת כוחה של תמונה בהעברת מסר, בהמשך יצאו יחד אל הסביבות והישובים בהם התארחו בבתיהם של המשתתפים תוך הכרות עם משפחותיהם. בכל ביקור אצל משפחה הבית וסביבתו הפכו לזירת צילום עבור חברי הקבוצה.

התערוכה לצאת מהבועה מציגה הלכה למעשה אוסף תובנות של חברי הקבוצה שתומצתו לתובנה מרכזית על היותנו חיים בבועה ועל הרצון והאומץ הנדרש כדי לנסות ולצאת ממנה.

דרך המבט המשותף המיוחד הזה, המציגים מציעים גם לצופים להבין באיזו בועה הם בעצמם חיים, עד כמה התחושה של לצאת מהבועה יכולה להיות מאיימת ומרתיעה אך יחד עם זו מרתקת ומשמעותית ואפילו: מהנה!

11:00 הגלריה לשלום במרכז האמנות המשותף.

מקום: גלריית השלום, מרכז האמנות המשותף גבעת חביבה
שעות פתיחה: ראשון –חמישי: 9:00-16:00 | שישי- 10:00-13:00 | שבת- בתיאום מראש

טל': 04-6372824 |  artgvha@givathaviva.org.il | אתר: http://www.artcenter.org.il


באנר ברית פיקוח תום 2018

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... החנות "תוצרת דגניה א"

עסק מקומי

באדמה הפורייה שבאזור מגדלים עד היום שלל תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית שממש ברגע זה יכולה להגיע אליכם עד פתח הבית. 
מוזמנים לבחור משלל זני שמני הזית שאנו מפיקים בבית הבד של הקיבוץ, את השקדים שמגדלים באדמה הפורייה, את סילאן התמרים שמפיקים מפרי התמר הגדל בקיבוץ ועוד תוצרת חקלאית ענפה תוצרת דגניה א'. 

חנות "תוצרת דגניה א'", נמצאת בקיבוץ הראשון השוכן בחיבור של הכנרת והירדן, כאן עוסקים בחלקאות כבר למעלה מ-100 שנה. 
בכניסה לקיבוץ תחלפו על פני אתר הטנק הסורי אשר נעצר ע"י חבר דגניה במחלמת העצמאות ומשם המשיכו ישר עד למבנה הסילו הישן שם ממוקמת החנות שלנו.

בחנות תוכלו להנות מתוצרת חקלאית מקומית
שמני הזית שלנו: ברנע, פיקואל, פישולין, סורי וקורטינה.
שקדים, קמח שקדים, זיתים, דבש, סילאן, טחינה, תמרים, מתנות 

לאתר החנות: http://www.deganiashop.co.il/


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה