דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המטה הארצי של מעונות היום בביקור היכרות עם החינוך הקיבוצי בחצור

כשפסח מעבר לפינה, ואווירת חג מורגשת בכל פינה בקיבוץ, התקיים ביקור של מטה אגף מעונות היום ממשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים בקיבוץ חצור.

המטה הארצי של מעונות היום בביקור היכרות עם החינוך הקיבוצי בחצור

מטרת הביקור הייתה הכרות מעמיקה של אגף מעונות היום עם מערכת החינוך ועקרונות החינוך הקיבוצי, וחשוב לא פחות - עם המבנה הארגוני הייחודי לקהילה הקיבוצית כחלק ממועצה אזורית.

אמיר מדינה, ראש אגף מעונות היום עדכן על כל הנעשה באגף במטרה למקצע וליעל את מתן השירות לקראת חוק הפיקוח שיחל מחודש ספטמבר. מדינה בירך על שיתופי הפעולה הנרקמים בין הגן הקיבוצי לאגף - "חיזוק הקשרים, ושיתופי הפעולה מאפשרים לאגף מעונות יום לעשות את ההתאמות הנדרשות בכדי לשמור על הייחודיות של החינוך הקיבוצי".

נועה צור-ברוש, מנהלת "הגן הקיבוצי" בתנועה הקיבוצית: "מערכת היחסים של הגן הקיבוצי עם אגף מעונות היום מבוססת על למידה הדדית, התאמות משני הצדדים ובעיקר רצון לדיאלוג מקדם מבוסס מטרה משותפת והיא לאפשר חינוך טיפול מיטבי לילדינו. אל לנו לחשוש ששיתופי הפעולה עם משרדי הממשלה יגזלו מאיתנו את החינוך אותו אנו רוצים עבור ילדינו. כל עוד אנו בתהליך למידה והתמקצעות תמידי, רפלקציה פנימה ושיח חינוכי קהילתי, נחזק את מערכות החינוך תוך כדי התאמה לקהילה המשתנה ודור ילדי העתיד."

מיכל כרמל, מנהלת תחום חינוך טיפול באגף מעונות יום סיכמה את הסיור: "התרשמתי במיוחד מהאינטראקציה בין המחנכות מטפלות לפעוטות, מהביטחון והרוגע שניכרים על הפעוטות והאורחים הזרים שלא הטרידו את מנוחתם והמשיכו את הפעילות בהם עסקו כרגיל. העבודה בקבוצות קטנות עם יחס אישי, בחללים שונים במקביל, ארגון הסביבה החינוכית מותאמת התפתחות והעולם החיצוני שהינו חלק בלתי נפרד מסדר היום".

לסיום ביקשו באגף החינוך של התנועה להודות לשירה רום - מנהלת מערכת החינוך, סיון מלמד - מנהלת הגיל הרך ומדריכה בשולחן ההדרכה של הגן הקיבוצי, יובל שדה – מנהל הקהילה, "ולכל הצוותים החינוכיים שהכניסו אותנו, ולו לשעה קצרה, לחוות איתם את מהות החינוך הקיבוצי במיטבו".

 

הוספת תגובה חדשה