דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"שנדע ליישם את מה שלמדנו בשנת השירות כדי ליצור חברה טובה יותר"

(צפו בסרטון)

באירוע מרשים ומרגש שארגן צוות מחלקת שנת השירות – רז ברוד, לירז ברנד, עופר רימון, גלי גרוס, נועה שנער ורויטל נאמן, יחד עם צוות אגף החינוך, סיימו השבוע כ-930 מתנדבי שנת השירות את השנה.

באירוע שהתקיים ב'חמי געש', בשיתוף פעולה מלא ועזרה אדירה מהמקום זו השנה החמישית, זכו השינשיניות והשינשינים לבד מיום כיף בבריכות ומפגש אחד עם השני, גם לשמוע ברכות מהמשנה למזכ"ל התנועה גיל לין שאמר: "אני רוצה להגיד לכם זה תודה ולבקש ממכם לא להפסיק. אל תעצרו את האנרגיה, לא להפסיק לעשות את המעשה, השנה הזו היא לא הסוף, אנחנו מצפים ממכם להיות איתנו בשינוי ולהפוך את המדינה הזו למקום טוב יותר". גם ראשת אגף החינוך גבי אסם וראש אגף הצעירים אסיף איזק בירכו את המתנדבים הצעירים. הם הודו לנערים הנרגשים על תרומתם בכל מקום בו התנדבו והדגישו את הצורך בהמשך התרומה כעת בפרק הצבאי ובעתיד הקרוב והרחוק למדינה ולחברה בכלל.

בנוסף, חיכתה לשינשינים ניידת מידע של מיט"ב שנתנה מענה לכל מי שנתקל בבעיה או משאלה לקראת הפרק הצבאי הקרב וכן הגיעו קצינים וקצינות מהשריון, ממגל ומיחידת התצפיתניות, הכל מתוך מגמה לעודד את הצעירים להמשיך בדרך העשייה המשמעותית גם בצבא. 

הדוברים המרכזיים בכנס היו ח"כ סתיו שפיר ("המחנה הציוני") שסיפרה שבכל מפגש שלה עם תיכוניסטים ועם חבר'ה צעירים, צוחקים עליה שהיא "המטיפה לשנת שירות", והדגישה עד כמה השנה הזו הייתה משמעותית עבורה ומשמעותית עבור כל אחד ואחת ממתנדבי שנת השירות.
שפיר אמרה: "שנת השירות הייתה השנה המשמעותית ביותר עבורי בחיים, השנה בה בפעם הראשונה הרגשתי שאני באמת מצליחה לתרום לחברה, לעשות שינוי בקהילה. בלעדיה, אין סיכוי שהייתי בכנסת והיא הייתה הדבר הכי קרוב למה שאני עושה היום - מנסה בכל כוחי להביא לחברה טובה יותר. כשנכנסו לשנת השירות בטבריה, חשבנו שאנחנו הולכים לשנות את העולם - לקחת על עצמנו את כל המסגרות החינוכיות בעיר ולפעול בכל כוחנו למענן. היינו בטוחים שאנחנו עושים את זה היום בטבריה ואחרי זה בכל העולם, האמנו עם כל הלב שלנו שעכשיו אנחנו הולכים לשנות. ככל שמתבגרים יש יותר ויותר אנשים וכוחות שמנסים להסביר לנו למה לא, למה עדיף לדאוג לעצמנו ולמשפחה שלנו, למה אי אפשר לשנות ולמה זה לא יעזור. אני מבקשת ממכם אל תוותרו. אם אתם תמשיכו לחשוב שזה אפשרי, אם אתם תמשיכו להאמין ולרצות להביא לשינוי במדינה, השינוי יקרה".

הדובר השני היה מפקד קורס חובלים, סא"ל אלי סוחוליצקי, תושב קיבוץ גבת, שדיבר עם השינשינים על השנים הצפויות להם בקרוב בצבא, אך דווקא פתח ואמר כמה הוא גאה ומוקיר תודה להם, דווקא כאזרח ולא כלובש מדים. סוחוליצקי הוסיף: "אני רוצה לדבר אתכם על השירות המשמעותי שעשיתם ועל השירות המשמעותי שאני מצפה שתעשו. זה שעשיתם שנת שירות אומר שיש לכם תו תקן, ולצידו גם אחריות. הכלים שקיבלתם בשנת השירות יאפשרו לכם להגיע למקומות הטובים ביותר בפיקוד ובכלל, והאחריות מטילה על כתפיכם את הצורך לעשות זאת. אנחנו צריכים אתכם במקומות האלו. אנחנו צריכים את האנשים שמסתכלים במראה ולא שואלים מי יעשה את זה אלא אומרים אני אעשה את זה".

בשם מתנדבי ומתנדבות שנת השירות דיבר יונתן קימל, שעשה שנת שירות בקיבוץ כרם שלום בעוטף עזה: "בשנת השירות שלנו בכרם שלום, בנוסף לאתגרים החברתיים והמשימתיים שכל ש''ש או ש''שינית טיפוסיים חווים, התווספו קשיים נוספים בעקבות המצב הביטחוני כמו אזעקות צבע אדום, פיצוצי מנהרות והיום עפיפוני תבערה. יחד אתנו, חוו את הקשיים האלו קהילות הקיבוצים והמושבים בעוטף וביניהם גם ילדים קטנים רבים במספר. זה היה אתגר אמיתי שימשיך ללוות אותנו גם כשתסתיים השנה. אני סבור שכמוני, רבים מכם התמודדתם עם אתגרים משמעותיים שבזכותם למדתם הרבה על עצמיכם ועל החברה המגוונת שאנו חיים בה, ויצאתם עם תובנות חדשות להמשך חייכם.
לשנת השירות יש תאריך סיום, אך להיותנו חלק מהחברה יש עוד זמן רב. אני רוצה לאחל לנו, הש"שינים המסיימים, שנדע ליישם את מה שלמדנו בשנת השירות בהמשך דרכינו ושנמשיך להשקיע מאמצים ביצירת חברה טובה יותר".

גבי אסם, ראשת אגף החינוך, סיכמה את האירוע ואמרה: "שנת שירות זו לא שנה, זה אורח חיים, ואם אתם תבינו את זה אנחנו נרוויח ואתם רק תרוויחו". גבי הודתה לכל צוות שנת השירות שעלו לבמה וקיבלו תודה והכרה גדולה מהשינשינים עצמם על הליווי הצמוד והאכפתי שהם עושים כל השנה.

הוספת תגובה חדשה