דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שווה להיות במשטרה - בואו להיות חלק מכחולי המדים

רס"ר חזן מקיבוץ נוה-אור: "העבודה במשטרה מעניקה המון סיפוק ותחושת שליחות אמיתית, אלו בדיוק הדברים עליהם התחנכנו בקיבוץ"
"עתודות לישראל" והתנועה הקיבוצית בשיתוף פעולה מיוחד בתוכניות הצוערים השונות - להכרות וחשיפה לבני ובנות התנועה הקיבוצית. לחצו על הסרטון לפרטים נוספים.

צוערי שהם הינה אחת ממגוון התוכניות שמציעה "עתודות לישראל" - תכנית אסטרטגית לאומית, השואפת לתרום לשגשוג מדינת ישראל על ידי שיפור מגזר משרתי הציבור בישראל. 'עתודות לישראל' יוצרת רצף של תכניות עתודה (ניהולית ומקצועית) ומכשירה בעלי תפקידים שיתמודדו בעתיד על איוש משרות המטרה בשירות הציבורי בישראל, במובנו הרחב. הרצף מתחיל בעידוד אתוס שירות ציבורי בקרב צעירות וצעירים, עובר דרך תכניות עידוד מצוינות, תכניות צוערים המיועדות לצעירות וצעירים המעוניינים להשתלב בשירות הציבורי במשרות התחלתיות, תכניות עתודה לדרג ביניים ובכיר המיועדות בעיקר למנהלות ומנהלים אשר עובדים בשירות הציבורי ומעוניינים לרכוש כלים, ידע ורשת מקצועית ולהתקדם למשרות בכירות, וכלה בתכניות לבכירים.

תוכנית צוערי שהם לשירות במשטרת ישראל מציעה לקיבוצניקים המגיעים אליה, כמו לשאר הבוגרים, לא רק שירות משמעותי במשטרה וכניסה לנבחרת אשר פשוטו כמשמעו מגינה על הבית ועל אזרחי ישראל, אלא גם מאפשרת לעשות זאת בכל רחבי המדינה ללא צורך לעבור מקום מגורים.

הגר לב,  בת 27 מקיבוץ גבע היא צוערת בתוכנית -

הגר, מה מביא בת קיבוץ לשרת במשטרה ועוד דרך תוכנית ייעודית?

"נולדתי וגדלתי בקיבוץ בגבע ולמדתי בבית ספר עמק חרוד. עשיתי בגרות באדריכלות ובזמנו הכיוון שלי היה אדריכלות אבל אז במהלך המיונים לצבא התקשרו אליי מאיתור של מצ״ח ושאלו אותי אם אני מעוניינת. אחרי שעברתי את המיונים, התגייסתי כחוקרת פלילית, משם יצאתי לקורס קצינים שאחריו שרתתי כמ״מ בפלוגת מעברים של עוטף ירושלים וכרל״שית של תת אלוף. אחרי הצבא עבדתי קצת והתחלתי ללמוד תואר ראשון בקרימינולוגיה ומדעי המדינה. באמצע שנה א׳ הגיעו למכללה נציגים של תכנית צוערי שהם להסביר לנו על התכנית ובסיום ניגשה אליי צוערת בשם חן שמכירה אותי עוד מהצבא ואמרה לי שכדאי לי לנסות להתקבל כי היא חושבת שזה יתאים לי בשל עברי הצבאי וכי ״לסגור דלתות תמיד אפשר״. הגשתי קורות חיים, עברתי את כל המיונים והתחלתי את המסלול".

ומה את עושה היום?

"לאחר הכשרה בחופש שבין שנה א׳ לשנה ב׳ ללימודים התחלתי לעשות משמרות כסיירת. לאחר חצי שנה בסיור עברתי לטעום מהחקירות ובצמת בה הייתי צריכה להכריע בין שני התחומים, החלטתי כי אלך לתחום החקירות, ועברתי קורס נוסף בחופשת הסמסטר וכיום אני חוקרת במחלק הנוער של תחנת עפולה".

הגר לב

ספרי קצת על התוכנית בבקשה -

"תכנית צוערי שהם היא תכנית שמטרתה לייצר את שרשרת הפיקוד הבאה מתוך הנחה שיש להכניס חשיבה חדשנית ואקדמית למשטרה. התכנית מאתרת סטודנטים מצטיינים ממגוון תחומים בשנה הראשונה/ שניה לתואר מכל רחבי הארץ ומכשירה אותם תוך זמן קצר יחסית במטרה לסלול להם דרך מהירה אך מאתגרת על מנת שיתפסו פיקוד בתפקידי הליבה בתחנות המשטרה.

התכנית בנויה כך שהתאפשר לי לשלב בין לימודים לבניית קריירה ב״מגרש של הגדולים״ תוך שאני לא חוסכת מעצמי כמעט דבר. בתקופת המבחנים המשטרה התחשבה בי ואפשרה לי שבועות שלמים בלי להגיע לעבודה ובחופשת סמסטר השלמתי את הימים שהפסדתי כך שהציונים שלי לאורך התקופה רק עלו מאז שהתקבלתי לתכנית".

 

למה חשוב שקיבוצניקים ישתלבו בתוכנית שהם ובמשטרה בכלל?

"אני מגיעה מקיבוץ וכיום אני הקיבוצניקית היחידה בתחנה מצד אחד, והשוטרת היחידה בקיבוץ מצד שני. דווקא מהעמדה הזו, אני רואה את חשיבות המקום של קיבוצניקים במשטרה ואת חשיבות המשטרה בקיבוצים. כבר היום, כשוטרת צעירה פונים אליי לא פעם בקיבוץ בקריאה לעזרה או ייעוץ ונראה כי גם בקיבוץ חשוב לחברים הסדר והביטחון האישי. מעבר לכך, תכנית שהם בפרט והמשטרה בכלל מקנה פתרון תעסוקתי שמבטיח לעובדים בו תנאים סוציאליים וחשוב מכך, עניין ואתגר. גיוס של קיבוצניקים למשטרה גם יהווה צעד נוסף בהגשמת החזון המשטרתי ליצירת אוכלוסיית שוטרים הטרוגנית המייצגת את החברה הישראלית כולה".

מילה אחרונה למי שחושבת או חושב להצטרף?

"לא תיארתי לעצמי שבגילי הצעיר אספיק כבר להתחיל לבנות קריירה ואני מאד גאה במקום שהגעתי אליו. אני מזמינה אתכם לפתוח את הראש ואולי גם אתם תגלו שמה  שהמשטרה נראית מבחוץ לא משקף את מה שקורה בפנים ותזכו לעטוף את עצמכם באנשים איכותיים שעבורי היום הם משפחה לכל החיים.

בנוסף, התכנית תורמת לי ברמת הפיתוח האישי, עמידה מול מגוון גורמים ותפקידים, חיזוק הביטחון העצמי, יצירת קשרים ותהליך התבגרות מהיר".


רפ"ק ניר הרשקוביץ מפקד תכנית צוערי שהם: "תכנית צוערי שהם - צוערים לשירות משטרת ישראל, הינה תכנית ייחודית ויוקרתית שמטרתה איתור, גיוס, הכשרה ופיתוח של סטודנטים בעלי פוטנציאל למצוינות בפיקוד למסלול ייחודי של הכשרה לקצונה במגזר הסיור והחקירות בתחנת המשטרה. התכנית כפופה לענף מצוינות שבמרכז לפיתוח מנהיגות של המשטרה.

התכנית מהווה חלק ממהלך ממשלתי כולל לפיתוח עתודות ניהול והנהגה למגזר משרתי הציבור בישראל – "עתודות לישראל".

טליה זיו - ראש תחום פיתוח בתכנית צוערי שהם: "התכנית מתאימה לקהל יעד של  סטודנטים מצטיינים לתואר ראשון בשנה א' או ב' מכל האוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ שמוכרות ע"י המועצה להשכלה גבוהה. בתהליך המיון ניתנת עדיפות לסטודנטים בעלי ניסיון פיקודי /ניהולי, רקע בעשייה חברתית, תחושת שליחות ומכוונות לתפקידי שטח.

הסטודנטים עוברים תהליך מיון קפדני שכולל בין השאר מבחנים פסיכומטריים ופסיכולוגיים, מרכז הערכה וראיון אצל פסיכולוג. מידי שנה מתקבלים עד 30 צוערים מתוך מעל 1000 מועמדים שמגישים את מועמדותם לתכנית".

רס"ר עמית חזן, מקיבוץ נווה אור, משרת במשטרת ישראל מזה תשע שנים כבלש. שש שנים מתוכם בטבריה ובשלוש השנים האחרונות בבית שאן.

רס"ר חזן מספר: "תפקיד הבלש מעניין ומאתגר בכך שהוא דורש סבלנות רבה, איפוק, דיסקרטיות וחשיבה מחוץ לקופסה, מאחר וברובו הוא נעשה באופן סמוי. כבלש אני מוצא עצמי בתנועה מתמדת, מבצע תצפיות, מארבים, מעצרים, שימוש באמצעים טכנולוגיים, מהמתקדמים ביותר, לצורך איסוף ראיות, תפיסת עבריינים, המסכנים את הציבור ופוגעים בחברה, והבאתם לדין. זהו תפקיד שמעניק המון סיפוק ותחושת שליחות אמיתית".

 

עמית חזן

מדוע חשוב שקיבוצניקים ישתלבו בתוכנית שהם ודרך זה במשטרה בכלל?

"כמי שגדל והתחנך בקיבוץ אני חושב שיש לצעירים בקיבוץ את כל מה שהתוכנית מחפשת בעיקר בתחום של עשייה חברתית וחיבור לקהילה. מגיל צעיר הילדים והנערים נרתמים ומתגייסים לאירועי תרבות שונים, משתתפים בהם ועובדים ומתנסים בעבודה בענפים השונים. אלו מעניקים לצעירים ערכים חשובים כמו אחריות, חינוך ליוזמה, עבודה בצוות ומפתחים יכולת מנהיגות, והרי אלו הן בדיוק דרישות התפקיד לתוכנית. אני מאמין שבמידה וצעירים מקיבוצים שונים בארץ יתגייסו למשטרה, הם ירחיבו את ההון האנושי האיכותי הקיים ובכך יעודדו צעירים נוספים ואיכותיים להתגייס לשורות המשטרה ולאייש תפקידים משמעותיים. המשטרה זקוקה למתגייסים צעירים חדורי מוטיבציה ובעלי יכולת מנהיגות, שיהוו את דור העתיד שמוביל את המשטרה. אני מאמין שצעירים מהקיבוצים שרוצים לאתגר את עצמם ולממש את יכולותיהם ימצאו עניין רב במה שהתוכנית הזו מציעה עבורם".

 תכנית שהם מורכבת משלוש שנים של הכשרה וחניכה המתבצעות במקביל ללימודים באוניברסיטה, יציאה לקורס קצינים ייעודי והתחייבות לשירות של חמש שנים בתחנות המשטרה השונות אחרי קורס הקצינים.

בשנה הראשונה והשנייה לתכנית, הצוערים עוברים הכשרה מרוכזת ועובדים יומיים בשבוע בתחנות בכל רחבי הארץ כחלק מתכנית החניכה. בשנה בשלישית הצוערים עובדים במשרה מלאה ומתכוננים לקורס הקצינים.

התכנית אטרקטיבית מאחר והיא מאפשרת לסטודנטים שנבחרים לתכנית לעשות "גם וגם" – גם להשלים תואר ראשון וגם לבנות לעצמם מסלול קריירה לטווח ארוך.

בנוסף, הצוערים נהנים ממשכורת של משרה מלאה מהשנה הראשונה לתכנית (גם בשנים הראשונות כשהצוערים עובדים במשטרה בהיקף חלקי בלבד), מלגת לימודים (אוניברסיטאית) בשנה/ שנתיים הראשונות והטבות נוספות.

ההרשמה למחזור השישי של תוכנית שהם בעיצומה ניתן להגיש קו"ח עד 31.05.2018.

ימי החשיפה לתוכנית -

אונ' עברית-יריד תעסוקה 30.4.18 קמפוס הר הצופים

 

אונ'בן גוריון-יריד תעסוקה  23.05.18

 

מכללת אשקלון-יריד תעסוקה 28.05.18 יום זרקור 26.03.18

 

אונ' בר אילן-יריד תעסוקה 23.04.18 

 

אונ' חיפה- יריד תעסוקה 09.05.18. יום זרקור 01.05.18

 

בין תחומי- יריד תעסוקה 24.04.18

 

גליל מערבי- 03.05.18 שעות 13-15

 

מכללה למנהל- יריד תעסוקה 09.05.18

 

אקדמית ת"א-יריד תעסוקה 01.05.18

 

התעדכנו בעמוד הפייסבוק: צוערי שהם

https://www.facebook.com/ShohamCadets/

 

3.פרטים לגבי אופן ההרשמה: למשלוח קו"ח -  shoham@police.gov.il

***אנא ציינו הגעה דרך אגף הצעירים התנועה הקיבוצית.

לפרטים ושאלות: טלי זיו 

Talya1305@GMAIL.COM

0506277046

הוספת תגובה חדשה