דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עיצוב תמונת עתיד- כנס מנהלי מערכות החינוך במרחב הכפרי

יעל אודם, כתבת החינוך של חדשות 2, מזמינה אתכם לבוא לקחת חלק

לו"ז ופירוט תוכנית הכנס: 

יום שלישי 23.1.18

8:00 – 9:00  - התכנסות, הרשמה וקפה של בוקר

9:15 – 9:30 – ברכות

9:35 – 10:35 – "עולם העבודה העתידי – מגמות והשלכות על  החינוך" - נירית כהן, כיהנה במשך כעשור כסמנכ"ל משאבי אנוש של אינטל ישראל, בעלת טור שבועי בגלובס. חוקרת בעשור האחרון את עולם העבודה העתידי, תוך בחינת כל מגמות המשפיעות על עבודה ועובדים. כהן עוזרת לארגונים להבין את השלכות מגמות העבודה על הארגון והקריירות של העובדים

10:40 -11:00 – "האתגר הבא של מנהלי ומנהלות מערכות חינוך בקיבוצים" – אסיף איזיק מקיבוץ החותרים וראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית.

11:15 -12:30 "חינוך ערך דרך": ממשקי עבודה משותפים למערכות החינוך ולאגף החינוך בתנועה הקיבוצית – שיחה פתוחה על מגמות, מיפוי הזדמנויות לשיתופי פעולה ואחריות משותפת – חלוקה למעגלי שיח על פי מחלקות האגף: "הגן הקיבוצי", "שבילים" ו"שנת שירות"

12:30 – 13:15-  הפסקת צהריים

13:15 – 13:40- קצר ולעניין – טד 1: "אלימות? כן בבית ספרנו!"- אריק מנדלבאום מנהל בי"ס משעולים בעתלית, המשתתף בתוכנית "בתי ספר אמיצים" ידבר על החדשנות הנדרשת במאה ה-21: לעשות מה שנאמר בשנת 1000 לפני הספירה.

13:40 – 14:40- "מי צריך ללמוד ממי?": יהודה לימן מייסד ומנהל מרכז לימן, המתמחה בבניית מעטפת טיפולית לילדים ומתבגרים סוערים וסביבתם, טיפול ליווי והכוונה להורים וכן הדרכה והכשרת אנשי חינוך וטיפול. לימן משמש כמרצה בכיר 'בקריה האקדמית אונו' בתחום ילדים ונוער בסיכון. לימן ידבר על ההתמודדות של אתגרי ההורות, החינוך והטיפול בעידן שבו עד לסיום ההרצאה הטכנולוגיה פסעה צעדים קדימה... ולעיתים אנו נשארים מאחור. איך ניתן להשאר רלוונטי?

14:40- 15:00- קצר ולעניין- טד 2: יזמות בחינוך - נעם גבע המנהל את "החממה החינוכית בעין שמר", מרכז חינוכי חדשני למאות בני נוער מכל קשת החברה הישראלית, נעם ידבר על המודל היוצר חיבור בין החינוך לבין אתגרי הקהילה, על בסיס דוגמאות לשיתופי פעולה המתקיימים בחממה עם מפעלי תעשייה וחוקרים מובילים.

16:00 – 18:00 – "ביחד יותר קל!" שיח עמיתים בנושא זהות מקצועית- מה דומה ומה שונה במערכות החינוך בזמנים משתנים, והכוח שיש בשיתוף מידע וקבוצות עמיתים. בהובלת מדריכות "הגן הקיבוצי" ויועצי "שבילים", בהנחייתה של אורלי ברק יועצת אירגונית בכירה חברת teaming יעוץ לארגונים עסקיים חברתיים וחינוכיים. 

18:15 – חלוקה לחדרים

19:00 – ארוחת ערב

20:00 – ערב של כיף ביחד

 

יום רביעי 24.1.18

7:00 – 8:00 – פותחים את הבוקר - סדנאות בוקר טוב! - מדיטציה, התעמלות על חוף הים, פילאטיס

7:40 – 8:40 – ארוחת בוקר

8:45 – 9:45 – "מגמות ושינויים במגזר הכפרי ובחברה הקיבוצית בהקשרים חברתיים המשפיעים על מערכות החינוך"- דר" טל ישראלי, מרצה במכללה האקדמית תל חי, מנהל ויועץ בקיבוצים, החוקר זמן רב את הקהילה הקיבוצית. בהרצאתו יתייחס ישראלי לנושאים הקשורים לשינוי אורחות החיים בקיבוצים כגון: הפרטה, קליטה וצמיחה דמוגרפית, ריבוי סטטוסים, שינויים אידיאולוגיים ויחסי הקיבוץ והחברה הישראלית. ננסה לבחון איך אלו משתקפים במערכות החינוך הקיבוציות ואילו אתגרים והזדמנויות חינוכיות וקהילתיות הם מזמנים.

10:00 – 10:20 – קצר ולעניין - טד 3: "לגדל אדמה"- עבודה עם נוער וצעירים בשנת שירות. רועי בירן, עוסק בשילוב התחומים הבוערים והאופטימיים: חינוך וקיימות, בעיקר במרכז לחקלאות וקיימות בנהלל ובארגון 'הרשת הירוקה'.

10:30 – 12:00 – "כלים שלובים - הווה לעתיד" – סדנאות עבודה

1. עבודת הנוער כפרויקט חינוכי בקהילה- "עבודת הנוער" הוא ציר פעולה בתכנית העבודה החינוכית, הוא הבסיס לחיבור בני הנוער לקהילה הרב דורית, מחנך ל"עבודה", לאחריות ולשותפות, "העבודה" כערך בונה את תחושת השייכות וגאוות היחידה.

את הסדנא תעביר- ד"ר גבי אסם- ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית

2. כלי מיינדפולנס בשדה החינוכי - כיצד ניתן להתמודד עם אי שקט, מתחים וקשיים, ולטפח נינוחות, בטחון ומסוגלות? אצלנו המבוגרים ואצל הילדים איתם אנחנו נפגשים.

את הסדנא מעבירה חן קס, מורה למדיטציה ומעגלי הקשבה. פיתחה את התחום והקימה את המגמה בבית הספר "תל חי".

3. העברת מסרים – מערכת החינוך הקהילתית מהווה עוגן משמעותי ומרכזי בכל קהילה קיבוצית. אילו מיומנויות הסברה נדרשות למנהל/ת מערכת על מנת לבסס את הברית בין הקהילה למערכת החינוך? איך מעבירים מסרים ברורים ומקדמים? איך יוצרים תפיסת עבודה המחויבת להסברה ומיתוג מערכת החינוך? באיזו שפה ואיזה אמצעי מתאים לקהילה שלי?

הסדנא תועבר על ידי צוות הדוברות של התנועה הקיבוצית – יאיר פז וצפי אופיר

4. כלים לניהול זמן – ריבוי משימות, שילוב משימות ש"נוחתות" בלו"ז מתוכנן, נטרול שודדי זמן – איך מנצחים על התזמורת הזו ונשארים בחיים?

הסדנא תועבר על ידי צוות אגף חינוך בתנועה הקיבוצית

5. שירות משמעותי ומעצים לנוער – מקומו ותפקידו של מנהל/ת החינוך בהקניית ערכים, מיומנויות והתנסויות התומכות בבוגר מערכת החינוך שלנו. תפקידה של מהערכת בתהליך לקראת גיוס, מיפוי השותפים ורתימתם לליווי כל אחד מנערי ונערות הקהילה.

הסדנא תועבר על ידי נוקי גולדפישר- אגף צעירים, מחלקת ביטחון בתנועה הקיבוצית.

12:20-13:20- "ילדי העולם החדש"- יעל אודם, כתבת החינוך של חדשות 2 תדבר על ילדי המילניום. הם חולמים בגדול ולא מפחדים לנסות להיכשל ולנסות שוב עד שיצליחו. הם רוצים לשנות את העולם והם גם ישנו אותו. הרצאה אינטראקטיבית המשלבת כתבות מרתקות.

13:30- ארוחת צהריים ופיזור

הוספת תגובה חדשה