דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבוא חמה חוגגים יובל!

מבוא חמה במספרים: צפו בסרטון

מבוא חמה, הקיבוץ השני שנוסד ברמת הגולן, חגג ביום חמישי שעבר, את אירוע השיא של שנת ה 50 להיווסדו במופע רב רושם.

בחודש ינואר 1968 נכנסו מייסדי הקיבוץ - חברי קיבוצים מעמק הירדן - לתחנת הרכבת הנטושה באל חמה (חמת גדר) במטרה להקים קבוץ בדרום רמת הגולן. לאחר מספר חודשים בנקודה הזמנית עברו להתיישב בנקודת הקבע על יד המוצב הסורי "עז-א-דין" שבראש המצוק מעל קיבוץ האון, ממנו ירו הסורים, לפני מלחמת ששת הימים, על קיבוצי עמק הירדן.

למבוא חמה הגיעו ברבות השנים גרעיני עולים מאוסטרליה, אנגליה וגם צברים והרוח הקהילתית הנושבת בו עזה כמו הרוחות הנושבות בקיבוץ, הנמצא על צוק מעל הכנרת (עם נוף עוצר נשימה).

כיום בקיבוץ 143 חברים ועוד הרחבה קהילתית וסה"כ האוכלוסייה מונה כ 450 תושבים. בימים אלה מוקמת שכונת בנים  עבור בני ובנות הקיבוץ המתקבלים לחברות.

שנת ה -50 לקיבוץ הייתה מלאה בשלל אירועים: פתיחה חגיגית של שנת היובל בט"ו בשבט, שכללה ארוחת שישי משותפת בחדר האוכל, שאינו פעיל בשוטף; תערוכת ציורים של אמני הקיבוץ שהוצגה במועדון ושעשועון טריוויה על הקיבוץ עבר ובהווה בקבוצות. בשבועות הייתה פתיחה מוקדמת של הבריכה שבמסגרתה הופעל מחדש גלגל הענק של הקיבוץ שעמד כאנדרטה מזה כ20 שנה. כמו כן נאצרה תערוכה של ציורי ילדי הגן לכבוד ה 50 והוקם פסל ביצירה מקומית. שיא האירועים היה, כאמור, ביום חמישי האחרון, בהפקה מרשימה שהוקדשה לעבר, הווה ועתיד של מבוא חמה, בניצוחה של רכזת התרבות המיתולוגית אסתי עורף עם כ80 מחברי ותושבי הקיבוץ, בכל שכבות הגיל, שכבשו את הבמה.

עוד בתכנון - טיול משק באוקטובר בגליל, תערוכת צילומים על עץ של אנשי הקהילה וארוחת שישי נוסטלגי נוספת לסיכום השנה. לכבוד שנת ה – 50 עוצב לוגו מיוחד, שהתבסס על הצעות מחברי הקהילה.

 

מזל טוב למבוא חמה! לעוד הרבה שנים של שגשוג והצלחה!

הוספת תגובה חדשה