דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לי פלקון ממשמר העמק זוכת פרס "כדורגלנית השנה" לשנת 2017

השם אולי אינו מוכר עדיין מספיק בספורט הישראלי, אבל עוד תשמעו עליה – ספורטאית השנה היא לי פלקון בת ה-25, שחקנית הכדורגל של נבחרת ישראל, המשחקת היום בקבוצת Western Sydney Wanderers בליגה האוסטרלית. צפו בסרטון הזכייה:

 

פלקון פורצת הדרך, היא שחקנית הכדורגל הראשונה מישראל שעושה קרירה בינלאומית בליגות הטובות וברמות הגבוהות ביותר בעולם. לאחר ששיחקה לתקופה קצרה בברונדבי הדנית, חתמה לפני שנתיים בדואיסבורג הגרמניה. פלקון הצטיינה בליגה השנייה ועלתה עם קבוצתה לבונדסליגה. הליגה הגרמנית היא הליגה הטובה באירופה, ולכל קבוצה יש מסורת רבת שנים וגרעין אוהדים של כמה אלפים המלווה אותן. 
העונה המצוינת של פלקון נעלמה אולי מעיני התקשורת הישראלית, אבל צריך להבין את גודל ההישג – זאת הליגה הטובה באירופה שמשחקות בה השחקניות הטובות בעולם, והתחרות על הרכבי הקבוצות היא אדירה.
לאחר שנתיים מצויינות בגרמניה בחרה פלקון לעבור לאתגר הבא, וחתמה בקבוצת Western Sydney Wanderers בליגה האוסטרלית (w -league) שהיא ליגה מקצוענית עם 9 קבוצות וכעת נבחרה בזכות כל הישגים אלו ל"כדורגלנית השנה" בטקס חלוקת פרסי הספורטאים המצטיינים השנה מטעם משרד התרבות והספורט.
זו השנה השלישית ברציפות בה חברו גופי הספורט המובילים בישראל למשרד התרבות והספורט לקיום הטקס הממלכתי. הפרסים הוענקו מטעם משרד התרבות והספורט, הטוטו, הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי בישראל, התאחדות "אילת" לענפי ספורט תחרותיים לא אולימפיים וכמובן "אתנה", הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל.

הוספת תגובה חדשה