דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יצירתיות בגן הקיבוצי- המסלול האתגרי

דורית וייסמן, גננת גן רקפת בקיבוץ עין גב כותבת על רעיון המסלול האתגרי לילדים ומימושו

"הרעיון של מסלול אתגרי בגן רקפת של קיבוץ עין גב - בו אני גננת, התפתח עם השנים.
לתפיסתי הצורך של ילדים בתנועה הוא כמו אוויר לנשימה. אתגרים, גירויים חשיבתיים, רגשיים ומוטוריים הם מקור לצמיחה. 
בגן עוסקים בפילוסופיה- שאלות ודיאלוג - ובהעצמה אישית דרך שפת ״החוזקות שבי״, המעצימים כל ילד מבחינה רגשית וחברתית. הכנסת אתגרים גם דרך התחום המוטורי הנה משימה חשובה ואפילו הכרחית.
במהלך השנים בנינו מסלולים שונים ומאתגרים מחומרים שיש לנו בסביבת הגן. כמו כן הקדשנו חשיבות לתחום זה בטיולים בקיבוץ- שמעניק לנו אתגרים לא מעטים. הרגשתי שהגיע הזמן לזמן עוד אתגר שמשלב מלבד התחום המוטורי גם אתגרים לימודיים, חברתיים ורגשיים בתוכו.
הראשונים ששיתפתי היו הילדים והצוות. קריאות ההתלהבות והחשיבה המשותפת "מה הייתם רוצים שיהיה במסלול שלנו?" התחילו לתפוס מקום בכל יום בו דיברנו על הרעיון וכך הוא התפתח וקרם עור וגידים.
על מנת לממש את החלום למציאות, פניתי לתמי בצלאל– מנהלת מערכת החינוך שנתרמת, תומכת ומתלהבת לא פחות ממני מכל רעיון שאני מביאה לפתחה.
כמו כן, לשמחתי הגיעה אלינו לגן השנה משפחת רוש, שאבי המשפחה דיויד, ידוע בכישרונו בתחום זה. הוא גייס את אלון לזר שהוא אומן בתחום ויחד גיבשנו את הרעיון .
ברגע בו החלו המתקנים להיבנות בשטח הבנתי את הזכות הגדולה שנפלה בחלקינו שדיויד ואלון הנפלאים, המוכשרים ובעלי המעוף הם מגשימי החלום שלנו.
כל הפרויקט המדהים הזה לא היה יכול לבוא לידי ביטוי ללא תמיכת הקהילה שרואה את החינוך כערך ואת הפעילות כמהות החיים.
ילדי, הורי וצוות גן רקפת אומרים לקיבוץ עין גב: תודה רבה, זהו חלום שהתגשם!"

הוספת תגובה חדשה