דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"המחנות העולים" חוגגים 90 שנות חלוציות ועשייה חברתית

תנועת "המחנות העולים", שהוציא ב1942 את "מכתב השמיניות" הראשון וקראה לתלמידים  לעזוב את ספסלי הלימודים ולהצטרף לפלמ"ח, שבמהלך 90 שנות פעילותה הקימה והשלימה 42 קיבוצים, הצמיחה דמויות משמעותיות במדינה בתחומי החינוך, הרוח, הבטחון (סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, האלוף במיל' טל רוסו ועוד) והתרבות (דביר בנדק, נורית גלרון, ליאת הר לב), שצעיריה הקיפו ברגל את ים המלח ושחידשה  את  רעיון הקיבוציים העירוניים – חוגגת 90 שנים להיווסדה.

למחנות העולים קשר עמוק עם עשרות קיבוצים אותם הקימה, השלימה או שהינה מדריכה בהם היום. לתנועה היסטוריה ושותפות ארוכת שנים בחינוך לרעיון הקיבוץ ולהגשמת הציונות החלוצית, בליווי משותף של גרעיני נח"ל,  ובמחנות (סניפי) התנועה שפועלים עד היום בקיבוצים רבים דבר הגורם לכך שהתנועה מהווה חלק בלתי נפרד מהווי הנוער בקיבוץ עד היום.

 

במסגרת חגיגות ה-90, יוצאת התנועה בקמפיין לגיוס בוגרי התנועה, חזרה הביתה, ל"חוג הבוגרים" במטרה להחזירם מחדש לעשייה חברתית – חינוכית – ציבורית, ושיתופי פעולה בין בוגרי התנועה לתנועה ולחניכים כיום.

במסגרת כך, שניים מבוגרי התנועה,  ליאת הר-לב ודביר בנדק הכינו סרטוני גיוס, וקוראים לבוגרי התנועה "לחזור הביתה" ולהרשם ב"ספר החוגים" של התנועה.

לאתר ספר הבוגרים: www.hugim-book.com

לסרטון הגיוס של ליאת הר-לב: youtu.be/SEWejf7CaHg

לסרטון הגיוס של דביר בנדק: youtu.be/mfMoBzTAWEs

 

"כחלק מהתחדשותה ופריחתה של התנועה, מצאנו לנכון לחדש את הקשר עם עשרות אלפי בוגרי התנועה, ולייסד את חוג הבוגרים." מספר אלעד אורמיאן רכז חוג בוגרי ובוגרות ההמחנות העולים. "חוג הבוגרים מקיים פעילויות שונות כמו מסע לפולין לבוגרי התנועה שחזר ממש בימים אלה, הצטרפות לטיולי תנועה (ים אל ים), ערבי שירה בציבור וקמפיינים שנועדו לסייע להצלחת תנועת הנוער".

 

המחנות העולים הוקמה בשנת 1926 על ידי מספר נערים ונערות בכיתה י"א שנמאס להם לראות את חבריהם מהעיר מסיימים את הלימודים ועוזבים את הארץ ללימודים גבוהים בחו"ל וחיפשו דרך לעשייה חברתית ולהגשמת ערכי החלוציות והציונות.עם השנים גדלה התנועה, ועיקר עיסוקה הוא בחינוך הנוער ושינוי פני החברה בכלים חינוכיים. כיום פועלת התנועה בכ-45 מחנות (סניפים), ומונה כ-7000 חניכים צעירים, ביניהם מחנות חדשים רבים שהוקמו בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל.

הוספת תגובה חדשה