דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הטיסה ב-F-16 עם מגן דוד עליו ולצדי מטוס חיל האוויר הגרמני - התחושה הכי חזקה בקריירה הצבאית שלי"

סגן אלוף ע', מפקד טייסת בן קיבוץ עין החורש, היה שותף השבוע למטס המיוחד של חילות האוויר של ישראל וגרמניה אותו שעבר היום ליד מחנה הריכוז "דכאו" ומעל שדה התעופה "פירסטנפלדברוק" בו נרצחו תשעה מ-11 חללי טבח הסופרטאים הישראלים במינכן.

את המטס הובילו מפקד חיל האוויר הישראלי, אלוף עמירם נורקין, לצד מפקד חיל-האוויר הגרמני, לוטננט גנרל אינגו גרהארץ.

בחיל האוויר מציינים כי המטס שחלף מעל שתי נקודות משמעותיות בהיסטוריה של העם היהודי באמירה משותפת: לצד החובה לזכור, יש לנו החובה לעצב עולם טוב יותר.

סא"ל ע' אמר בראיון לעודד בן עמי בתוכניתו בערוץ 12: "אנחנו, הדור השלישי לניצולים ולאלו שלא שרדו את השואה, אנחנו מחוייבים שמשפט "לעולם לא עוד" יהיה נכון יותר מכל משפט אחר", והוסיף: "הסיפור האישי שלי שזור כילד מההסטוריה של העם היהודי. גדלתי בקיבוץ עם לא מעט לוחמי מחתרות וניצולי שואה, ובהם אבא קובנר ואשתו ויטקה ורוז'קה קורצ'אק מלוחמי מרד גטו וילנה."

סא"ל ע' סיכם: "במקום שבו לגדול  כילד בקיבוץ שלא מדברים גרמנית, לא רוכשים תוצרת גרמניה, ובטח לא מדברים על לנסוע לגרמניה. להגיע לכאן אחרי כמעט שמונים שנה עם העוצמה האדירה של חיל האוויר הישראלי, אותה עוצמה שבזכותה אנחנו יכולים לבצע שיתוף פעולה עם חיל האוויר הגרמני, הטיסה ב-F-16 עם מגן דוד עליו ולצדי מטוס חיל האוויר הגרמני זאת התחושה הכי חזקה בקריירה הצבאית שלי".

הוספת תגובה חדשה