דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מפקד פיקוד דרום: "מבצע 11 הנקודות קבע את גבולות המדינה וסייע רבות למערכה במלחמת העצמאות"

האלוף זמיר: "הערכים והעקרונות שהנחו את העולים לקרקע משמשים את צה"ל עד היום"

 

  865
מפקד פיקוד הדרום, האלוף איל זמיר, דיבר בכינוס החגיגי של מועצת התנועה ואמר: "מבצע 11 הנקודות הוא מבצע היסטורי בעל חשיבות ממעלה ראשונה שקבע את גבוליה של ישראל בנגב. המבצע כלל ערכים ועקרונות – תחבולה, נחישות ודביקות במשימה, הקרבה אישית, שיתוף פעולה בין ארגונים ותנועות שונות למען הקמת מדינה לעם היהודי בארץ ישראל. ערכים ועקרונות שצה"ל משתמש בהם גם היום.

  
הנגב הצפוני לא היה כלול בתוכנית החלוקה במדינה היהודית. היישוב הבין שהוא צריך להשפיע על המציאות במעשים. באמצעות הקמת שרשת של יישובים פעולה שמשנה דמוגרפית וגיאוגרפית, פעולה שהביאה סיפוח הלכה למעשה, שסייע רבות להגנת חזית הדרום במלחמת השחרור. החזון הציוני יבוא למימוש לא במילים ובנואמים אלא במבחן השינוי המעשי. כשיש כיוון ויעד - הכל יכול להתפך לטובה. המהפכה מתחילה במקום בו מחליטים לפעול, וכאשר מישהו בהווה מוכן לשלם את המחיר כדי שבעתיד יהיה טוב יותר.

  
האלוף זמיר התייחס גם לאתגרים הבטחוניים של הפיקוד בראשותו:
"בעשור האחרון מאז שפונו ישובי גוש קטיף ויציאת צהל מעזה מרצועת עזה יצאנו לשלושה מבצעים ברצועה אל מול ארגוני הטרור ובראשם החמאס. השנתיים האחרונות מאז תום מבצע צוק איתן הינן השנתיים השקטות ביותר יחסית לעשורים האחרונים. תקופה זו מנוצלת לחיזוק ההתישבות בנגב ולקליטת משפחות חדשות. החמאס שספג פגיעה קשה במבצע צוק איתן מרוסן, אך לצערנו במקביל במקום לדאוג לאוכלוסיה אזרחית בעזה מנצל את התקופה הזאת להתעצמות מחודשת והכנות למערכה חדשה. החמאס הוא אויב בעל אידיאוליגה איסלמסטית קיצונית השוללת את זכות קיומה של מדינת ישראל. צה"ל ופיקוד הדרום לא יאפשרו לארגוני הטרור בעזה ובראשם החמאס לפגוע בישראל ובאזרחיה. אנחנו נגיב על כל פגיעה כזאת בעוצמות הנדרשות בהתאם להערכת המצב. אין לנו כוונות ליזום וכל עוד יישמר השקט - תשמר היציבות משני עברי הגבול. לצד הרצון והתקווה להאריך את תקופת השקט אנחנו ממשיכים לתת מענה לאיומים הפוטנציאלים מעל הקרקע ומתחת לפני הקרקע. נערכים עם כוחות רבים סביב רצועת עזה על מנת לספק בטחון ליישובים. במידה ותפתח מערכה נפעל מהר, בעוצמה הרבה העומדת לרשותינו, תוך חיזוק מאמץ הגנה רב מימדי ומאמץ התקפי רחב המשלב תמרון ואש על מנת לממש את המטרות שיוטלו עלינו. האחריות על התוצאות הקשות שיוטלו על רצועת עזה תוטל על החמאס. השילוב בין המנהיגות הצבאית למנהיגות האזורית הם המתכון לחוסן לאומה כולה. המבחן להתמודד במצבי קיצון הוא מאמץ משותף".