דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תערוכה בגלריה גבעת חביבה: מפשוט למופשט : דני קרוון - עתר גבע

הגלריה פתוחה החל מיום שני ה-18.5 למבקרים על פי הנחיות משרד הבריאות ותקנות התו הסגול.
אוצרות: ענת לידרור ונועה קרוון
דני קרוון, כחול אשר על שפת הים, טקסט, חול מראה וקונוס
דני קרוון, כחול אשר על שפת הים, טקסט, חול מראה וקונוס

 

דני קרוון ועתר גבע יוצרים את הפשטות של כל אחד מהם, פשטות המשותפת לשניהם, במופשט, אמיתי, חי ויומיומי. מופשט הרמוני אך מושג, המתקיים ומתרחש, תוך שימוש בצומח ובאור, בחול וברגבי האדמה, יחד עם הגאומטרי והתעשייתי. חומרי היצירה כמו החול, עץ הזית ועצי הדר כ'חומרים של אמנות' אצל קרוון הופכים לעבודת אמנות מתמשכת ואינסופית. הצבע הנשפך, מתפשט 'כרצונו' ונוזל או מתקשה אצל גבע, כמו גם תהליכי השריפה הפיסוליים, יחד עם הריח המלווה אותם, שואלים על חלקם של התהליכים בעבודה עצמה כיוצרים שותפים. זהו מפגש, אמירת דעת ויצירת מקום, בין אמנות מופשטת, לרעיון ולערכים הומניים.

בנוסף התערוכה גם שואלת את רעיון 'הקיבוץ', שקרוון היה מחבריו ועתר גבע נולד לתוכו וחבר בו, האם ערכי הפשטות שהיו חלק כל כך טבעי בו ובמשנתו לעולם, מהותיים לו? האם הקיבוץ, רעיון הקיבוץ ומה שהוא יכול להיות בהשפעה על החברה מחדש היום, מוותר על אותה פשטות פתוחה ועמוקה, תמצית הדברים, כדרך, או שהוא מחליט לחפש את התשובה שלו לתצורתה במאה ה-21?

רבים רוצים לעבור היום לקיבוץ. מדוע ולמה? בגלל אותה פשטות, שחסרה להם כל כך. בו בזמן מבפנים, קהילות קיבוציות שלמות עוסקות יותר ויותר בחיבור לחיי הנוחות והמותרות, אל הפרטי, האישי והשלי. האם ה'קיבוץ המתחדש' יעצור ויבדוק אם חובה לאבד את התמצית היקרה הזו?
תנועות שלמות נוצרות בעולם היום כראקציה לעודפות בכמויות, בגירויים, בהיצע, בתחרות, באפשרויות. אלו חשות שפשטות כתפיסה היא תשובה טובה למרבית הבעיות שמתקיימות בעולם כעת. הדור הצעיר ודאי יסכים לכך. גם קרוון וגבע חושבים כך תוך שהם עושים אמנות חיה במיטבה.

בתערוכה משתתפת עבודת וידאו של יעל ברתנא וסמית גרג שנוצרה על וסביב אנדרטת הנגב.

גלריה GH גבעת חביבה לאמנות - שעות פתיחה:
ראשון –חמישי: 9:00-16:00 | שבת- 10:00-14:00

לפרטים נוספים: טל': 04-6372824 | artgvha@givathaviva.org.il

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע
מועד סיום האירוע