דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'צירים ומסמרים', פעולות במרחב - פתיחת התערוכה של עדי סנד

סנד

 

'צירים ומסמרים'

פעולות במרחב
1.3.18 – 20.1.2018

עדי סנד

אוצרת: ענת לידרור

הפתיחה: שבת ה-20.1.18 ב- 11:00 בגלריית השלום במרכז האמנות המשותף

 

לאירוע בפייסבוק הצטרפו ושתפו כאן

התערוכה הנפתחת ב-20.1 במרכז האמנות המשותף גבעת היא תערוכת יחיד חדשה של עדי סנד.
בתערוכה זו סנד המוכר כאמן היוצר בעיקר אמנות אורבנית, מציג בגלריה ובסביבותיה, פעולות במרחב הכוללות: ציור, פיסול, הצבה, התייחסויות ארכיטקטוניות, אפשרות תנועה והנעה ולראשונה בעבודותיו-אנימציה.

סנד מקיים יחסים מורכבים עם "הגבעה"; גבעת השלושה, הקיבוץ בו נולד ואותו עזבה משפחתו עוד בילדותו המוקדמת וגבעת חביבה, קמפוס רעיוני, מחקרי וחינוכי

בתוכו פועל מרכז האמנות המשותף וגלריית השלום.

סנד פעל במרחבי הגבעה באוקטובר האחרון לפני חצי שנה באירועי 'מתחת לפנס' הפרפורמרים.

סימניו מצויים בשטח, בקטן, הם מתגלים באופן בלתי צפוי למסתובב ים בשבילים.


צירים ומסמרים מציגה את סנד במכלול הרחב שלו. סוגי תנועותיו השונות במרחב ובזמן. בתנועות נוקשות וזורמות גם יחד, בהן ניתן לראות את עקרונותיו ועקשנותו הסיזיפיים, יחד עם עדינות ואינטימיות המעידות על רגישות גבוהה כל כך עד שנדמה לעיתים כי הן נמצאות בקצוות כחוטי עצבים חשופים (או קטועים).
 

הקופסונים, (דמויות אותן סנד מפתח כמעט שני עשורים, שרבוט מבוקר, שהחל מהפשטה של ריבוע מתוך מעטפה והואנש לכדי דמויות, ואריאציות ועולמות) לצד פיסול קרמי אישי עם מבע ראשוני אך בעל תחושת בשלות; ממורק, מלא בחללים פנימיים ו-'מקומות' להיעצר בהם לרגע. הם משלימים את ציוריו המגרדים את שכבות החשוף.

וביניהם, ישנן סביבות דאדיאסטיות. זהו פיסול שיש בו מרכיבים "רדי מיידים" אך גם כאן לוקח לעצמו סנד חופש לנוע בלי תלות בחלוקה (מלאכותית) למוכן, המטופל, שנערכה בו התערבות או שנברא יש מאין.

 

אמנותו האורבנית היא פעולה פיזית, אינטנסיבית, הדורשת זריזות, לעיתים טיפוס או השתחלות. בין מהירות פעולת הסטנסיל ברחוב לאיטיות המירוק והליטוש של החומר, יש רצון בתוך התנועה למצוא מקום, קן, זוגיות, זהות מקומית, חברה בעלת אתיקה ואסתטיקה חברתית ולקיימה על מורכבותה במובנה הפרטי, החברתי התרבותי והאמנותי.

ביסוד שאיפותיו "השאיפה לשינוי והתפתחות תרבותית, בממד הזמן, הנסמכת על חירות הרוח, המחשבה ובה ביקורת כתנאי להישג (מתוך אבני שפה וצופן, סנד 2013)

הוא אמן בתנועה, היוצר בתנועה, במרחב , ברחוב,  בזמן ובהתפתחות.

______________________________________________

מקום: גלריית השלום, מרכז האמנות המשותף גבעת חביבה
שעות פתיחה:  א'-ה' 9:00-16:00    ו'-ש' בתיאום מראש עם המשרד

טל': 04-6372824 |  artgvha@givathaviva.org.il

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע