דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

במקביל למבצע האירוח של משפחות בקיבוצים - יום כיף לילדי מבקשי המקלט בעין החורש

בשיתוף "כזה ראה וחדש" בתנועה הקיבוצית ארחו ילדי הקיבוץ ליום כיף את ילדי מבקשי המקלט. בתנועה הקיבוצית פועלים כל השנה בהתנדבות לסיוע לפרויקטים חינוכיים שונים, בשכונות ובערים ברחבי הארץ
מבקשי מקלט

במקביל למבצע אירוח מבקשי המקלט בקיבוצים ברחבי הארץ, אירחו השבוע ילדי בתי הילדים בכיתות א׳ עד ו' בקיבוץ עין-החורש, במסגרת פעילות חופשת הפסח שלהם, ילדי מבקשי מקלט לפעילות ליום כיף משותף על הדשא בקיבוץ. 

 

נעמי מוהר, מנהלת החינוך בגיל בית ספר מספרת את הרעיון: "הרעיון הגיע משני מקורות, ראשית מתמר לפונד שמדריכה את כיתות ג-ו בקיבוץ, ובחייה היא גם פעילה חברתית בתחומים רבים, ושנית - אנחנו משתתפים בתוכנית "כזה ראה וחדש" של התנועה הקיבוצית, שעוסקת בלימוד תכנים יהודיים ובעיצוב טקסים וחגים מנקודת מבט קיבוצית - חילונית. במסגרת התכנית אנחנו דנים בערכים שקשורים ביהדות ובמפגש האחרון עסקנו בקבלת הגר בתוך האוכלוסייה, בהשראת הפסוק ״וַאֲהַבְתֶּם אֶת הַגֵּר כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם". בעקבות המפגש תמר יצרה קשר עם עמותת אליפלט שעשו פעילות דומה בגבעת חיים מאוחד.  הרעיון עלה ממש לפני שבועיים והתארגנו מהר ביחד עם מערכת החינוך ומנהלת הקהילה שירי כהן-בר לקיים את האירוע. חברי קיבוץ עזרו בנוכחות ובהכנה, חלק גם תרמו אוכל ומשחקים, הכינו והסיעו. ילדי ג׳-ו׳ הכינו תחנות הפעלה, בני הנוער הגיעו בהתנדבות ועזרו, הקריאו סיפורים ויצרו משחקים". 

איך הילדים בקיבוץ קיבלו את היוזמה? 

 

"כולם, בכל הגילאים קיבלו זאת בהתרגשות רבה. הקטנים יותר לא ידעו למה לצפות. התכוננו להכל והסברנו להם שאנחנו מארחים אותם והולכים לעשות איתם יום כיף ושמח. כל ילד או שניים "אימצו" באופן ספונטני ילדים מהאורחים. חשוב לי לציין את עמותת אליפלט שהגיעו ביחד איתם ועושים עבודת קודש למענם לאורך כל ימות השנה.  נערי עין החורש תורמים ופעילים חברתית בעוד תחומים, הם  למשל נוסעים מידי שנה, כמו רבים מחבריהם בשומר הצעיר, לקיים קייטנות "קייצת" ופעילות בחופשים לנוער וילדים בערים ובשכונות שונות ברחבי הארץ.  לסיום, אני רוצה להודות למועצה האזורית עמק חפר שתרמה כסף לפעילות ולמדריך הקפוארה עודד דיין, שהגיע בהתנדבות מלאה ולהנהלת הקיבוץ שתרמו את הכסף להסעה".

הוספת תגובה חדשה