דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"תגלית" עצרו את הפעילות בעוטף עזה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החלטה המנוגדת לערכי הציונות"

ניר מאיר הוסיף: "החלטת "תגלית" מקוממת ומאכזבת אך מקורה בהתנהלות הממשלה והעומד בראשה - אם ראש הממשלה מפחד להגיע לעוטף עזה ולדבר עם התושבים מזה חודשים רבים, לא כל שכן לישון בעוטף, מה הפלא שכך מחליטה תגלית". לאחר הודעת הגינוי של התנועה הבהירו ב"תגלית" כי "עצירת הפעילות היתה ליום אחד בלבד. בקיץ האחרון ביקרו בעוטף עזה מעל 30,000 משתתפי תגלית שהגיעו לטייל, ללמוד ולתמוך בתושבי העוטף"
"תגלית" עצרו את הפעילות בעוטף עזה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החלטה המנוגדת לערכי הציונות"
"פניה של הציונות הם הקיבוצים בעוטף עזה, המסמנים את קו הגבול, עוד מלפני שקמה המדינה"

ביום שני השבוע פורסם בתקשורת כי ארגון "תגלית", עצר את פעילותו באזור עוטף עזה. במייל ששלח דניאל גרינברג, מנהל הביטחון של הארגון ופורסם בחדשות הערוצים 12 ו-13, נכתב בין היתר: "מארגן יקר, אנא לתשומת ליבך - בעקבות אירועי סוף השבוע הוחלט להגביל את תנועת הקבוצות של תגלית בעוטף עזה'גבולות הגזרה לפעילות ולינה מוגדרות כנסיעה עד כביש 35 מצפון לרצועה ועד כביש 40 ממערב לרצועה. כל אתר ובית הארחה בנמצא בטווח הגיאוגרפי הזה הינו אסור לפעילות ולינה".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר  מאיר, הגיב להחלטה ואמר: "אני מצפה מארגון שחרט על דגלו את ערכי הציונות, להוכיח זאת במעשים. לא לנטוש את עוטף עזה אלא לחזק את עוטף עזה. לא לעצור את פעילויות הפרוייקט בעוטף אלא להגביר אותן. מדובר במסר בעייתי המשדר פחד וחולשה לאלפי צעירות וצעירים יהודיים בתפוצות. אלו אינם פניה של הציונות ואלו אינם ערכיה. פניה של הציונות הם הקיבוצים בעוטף עזה, המסמנים את קו הגבול, עוד מלפני שקמה המדינה.

התנועה הקיבוצית שולחת מדי שנה עשרות מתנדבי שנת שירות לאזור הזה, ורק בסוף השבוע שעבר הגיעו לכמה מהקיבוצים באזור יותר כמאה חיילים בודדים מגרעיני צבר, פרויקט ציוני אותו מקיימים הקיבוצים שם מזה שנים רבות, שהמשתתפים בו הם בני אותו הגיל של המשתתפים ב"תגלית".

החלטת תגלית מקוממת ומאכזבת אך מקורה בהתנהלות הממשלה והעומד בראשה - אם ראש הממשלה מפחד להגיע לעוטף עזה ולדבר עם התושבים מזה חודשים רבים, לא כל שכן לישון בעוטף, מה הפלא שכך מחליטה תגלית. בואו לעוטף, חזקו את התושבים, חזקו את הציונות, חזקו את ישראל".

לאחר פרסום הדברים של מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הוציאו ב"תגלית" הבהרה: "עצירת הפעילות היתה ליום אחד בלבד בעקבות האירועים הבטחוניים, והיום כבר חזרנו לשגרה מלאה. בקיץ האחרון ביקרו בעוטף עזה מעל 30,000 משתתפי תגלית שהגיעו לטייל, ללמוד ולתמוך בתושבי העוטף. נמשיך לעשות זאת גם בעתיד כפי שעשינו עד היום עם מאות אלפים ממשתתפינו".

לאחר הודעת "תגלית", אמר מזכ"ל התנועה: "אנו מברכים את החלטת תגלית לחדש את הפעילות בעוטף עזה. אנו בתנועה נמשיך ונעמוד לצד קיבוצי עוטף עזה ונחזק אותם".

ביום שלישי נערכה שיחה בין גידי מרק - מנכ"ל תגלית לבין מזכ"ל התנועה. בשיחה הסביר כל צד את עמדותיו והיא הסתיימה ברוח טובה ובהחלטה כי מקרים דומים בעתיד יטופלו בידי שניהם ולא דרך התקשורת.

הוספת תגובה חדשה