דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שר האוצר כחלון: הוקפאה עבודת הועדה ברמ"י לבחינה מחדש של חלופת האגודה

"מה ששומר עלינו זה לא מטוסים וצוללת משוכללות, מה ששומר עלינו כאן זה הדמוקרטיה. מה שמחזיק אותנו הוא שלטון דמוקרטי ובית משפט חופשי. צבא חזק יש גם לדיקטטורות, נכסים יש גם לדיקטטורים. מה שחשוב לשמור זה דמוקרטיה, חופש הביטוי, שלטון דמוקרטי, בית משפט חופשי"
שר האוצר כחלון: הוקפאה עבודת הועדה ברמ"י לבחינה מחדש של חלופת האגודה
צילום: דנה בר-און

שר האוצר משה כחלון נשא דברים בכנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית ובישר כי עבודת הועדה של רמ"י לבחינה מחדש של חלופת האגודה מוקפאת עד להודעה חדשה. "ביקשתי ממנכ"ל רמי להקפיא את הדוח בנושא חלופת האגודה ואני מבשר לכם שהקפאנו את זה". כחלון התייחס בהרחבה למשבר הבניה בקיבוצים: "שאלתי את ניר מאיר מה הכי חשוב לתנועה הקיבוצית הוא אמר הבנייה ופתרנו את זה. עכשיו תבנו". כחלון הוסיף ואמר "אין מקום לקשור היתרי בנייה בשיוך קרקע ואפשר להסדיר שימושים ועדיין לקדם בנייה – וחשוב שתבנו. הקיבוצים אינם אויב, ואין היגיון בעיכובים מסוג זה – ולי חשוב ההיגיון בהחלטות. אנחנו רוצים שתבנו לעצמיכם ולילידכם.
אני מאמין בהדברות, בהבנות. אמרתי לניר ואומר גם לכם - כשיושבים ומדברים, מגיעים להסכמות. לא תמיד ניר קיבל הכל ולא תמיד רמ"י קיבלו הכל, אבל הגענו להסכמות ויצרנו בסיס להידברות והתקדמות. שחררנו ברגים חלודים של שנים".
כחלון התייחס בדבריו לתחום החקלאות ולרפורמות שקידם בשנים האחרונות: "אנו פועלים לתיקון ברפורמה בתעריפי המים שחלק מהמועצות כבר חשות בהבדל, ניהלנו שיח עם מגדלי הדגים כדי לא לפגוע בהם וכן להוריד את יוקר המחיה, אנו מקדמים חדשנות בחקלאות כדי ליצור דור המשך לחקלאים ואנו פועלים להקלות בנושאי עובדים זרים. גם כאן ההידברות הביאה להסכמות, לא מוחלטות – אבל ההסכמה על חשיבות האופי החקלאי היא הסכמת הבסיס ומייצרת עוד הסכמות".
כחלון התייחס בדבריו למאבקים אותם ניהלה מפלגת כולנו למען הגנת הדמוקרטיה: "שלוש שנים וחצי עמדנו כחומה בצורה והגנו על חופש הביטוי. על נושא התאגיד הציבורי כמעט פירקנו ממשלה, כך גם על שלטון החוק וההגנה על בית המשפט העליון. מה ששומר עלינו זה לא מטוסים וצוללות משוכללות, מה ששומר עלינו כאן זה הדמוקרטיה. צבא חזק יש גם לדיקטטורים או לשלטון שאיננו רוצים להידמות לו. בית משפט העליון הוא המעוז הראשון של החלשים, החזקים יסתדרו גם בלעדיו. המוסדות שומרות על החלש. איני מרוצה מכל הפסיקות של בית המשפט, אך אני יודע שיש הגנה על חלש וחוקים שהיו אמורים להגן אך בפועל לא – בית המשפט תיקן אותנו והעמיד את החוקים הללו בצד של החלש, זהו תפקידו, תפקידו הוא לשמור עליו".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בירך את שר האוצר כחלון על הנחייתו להקפיא את עבודת הועדה לבחינה מחדש של חלופת האגודה. "חלופת האגודה היא חלופה נכונה שעמדה במבחן בג"צ ואין שום הצדקה לעכב אותה ולבחון אותה מחדש. החלטת שר האוצר נכונה וצודקת ומצטרפת להחלטת רמ"י להאריך את הסדר הביניים ולאפשר לקיבוצים רבים לבנות, לגדול ולהתפתח". ניר מאיר הוסיף: "פוליטיקה בצד, זהו שר האוצר הכי חברתי. לכל אורך שנות כהונתו מצאנו אוזן קשבת במשרד האוצר לא כמו אצל קודמיו. מצאנו ראייה עניינית ורצון לעשות טוב ולא לקצור הישגים פוליטיים. החלטת מועצת מקרקעי ישראל בעניין הסדר הביניים, זו ההחלטה הכי טובה בתחום הבנייה שנעשתה עבור התנועה הקיבוצית בשנים האחרונות".

תגובות

מפלגת כולנו
שלמה ניימן
אני עוקב כל השנים אחרי הפעילות של מפלגת כולנו וחבריה בכנסת והם מהטובים ביותר.
יש לשקול בחיוב להצביע עבורם בבחירות הקרובות וזאת לאחר שתתפרסם הרשימה שלהם לכנסת החדשה.

הוספת תגובה חדשה