דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שרון ורדי משמיר ותנועות הנוער בין מקבלי "אות הנשיא להתנדבות" ה-47

התנועה הקיבוצית מברכת וגאה בתנועות הנוער והבוגרים של מחנות העולים, הנוער העובד והלומד והשומר הצעיר על קבלת "אות הנשיא להתנדבות" שניתן להם על פעילותם בימי הקורונה, ובשרון ורדי חברת קיבוץ שמיר שקיבלה את האות על פעילותה למען בני נוער בסיכון בקרית שמונה לאורך שנים רבות. את אות ההוקרה קיבלו אתמול 12 מתנדבים וארגונים מנשיא המדינה
צילום: עמוס בן, גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן, גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק ביום רביעי, 9 בספטמבר, את ״אות הנשיא להתנדבות״ לשנת תש"ף באירוע מצומצם שנערך בבית הנשיא. "אות הנשיא להתנדבות" הוענק על ידי הנשיא, זו השנה ה-47, ל-12 מתנדבים וארגונים. ארבעה מהזוכים קיבלו במסגרת הטקס אות מיוחד למתנדבים בתקופת המאבק בנגיף הקורונה. לצידם, הוענקו אותות לשמונה מתנדבים וארגונים העוסקים בשיקום טיפול וחינוך לאוכלוסיות במעגל העבריינות, שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה לעשייתם ההתנדבותית. הנושא נבחר על רקע פועלו המוגבר של הנשיא לקידום תהליכי השיקום ומחיקת רישום פלילי לאזרחים, חיילים ומתנדבי שירות לאומי. האות הוא פרי יוזמת מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הלאומית להתנדבות.
 
באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, נשיא המועצה הישראלית להתנדבות ברוך לוי, יו"ר הוועדה המייעצת לאות הנשיא להתנדבות קנת מן, ויו"ר הוועדה המייעצת לפועלים להתמודדות עם משבר הקורונה אלוף (במיל') רוני נומה. 

מועצת תנועות הנוער ו"הסתדרות החלוצה" קיבלו את האות על כך שעם פרוץ משבר הקורונה, פנו מתנדבי שנת השירות ותנועות הנוער החברות ב'מועצת תנועות הנוער בישראל' ביחד עם המחנכים מתנועות הבוגרים: תנועת "דרור ישראל", תנועות הבוגרים של מחנות העולים והשומר הצעיר ותנועת תרבות, לגורמים במערכת הבריאות ולמספר בתי-חולים והציעו את עזרתם במציאת פתרון חינוכי ראוי לילדי עובדי מערכת הבריאות. ביוזמתם לקחו חלק כ-15,000 ילדים וילדות. 

שרון ורדי, בת 66 מקיבוץ שמיר, מתנדבת למעלה משני עשורים במרכז הנוער של עמותת על"ם בקרית שמונה, בתוכנית "הפוך על הפוך" למען בני נוער בסיכון. פעילותה ההתנדבותית של שרון מבוססת על יצירת שיח עם בני הנוער. במרכזה עומד הרעיון כי יש ביכולתו של מבוגר משמעותי להוות מקור השראה לשינוי, שיאפשר את הרחקתם של בני הנוער מהרצף הסיכוני, תוך שהם מתפתחים, מתמודדים ורוכשים כלים לקבלה עצמית והתנהלות נכונה בסביבה חברתית.

"מסורת ההתנדבות, היא חלק בלתי נפרד מתרבות ישראל, והיא חלק בלתי נפרד מתרבות מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית," אמר הנשיא בדבריו והוסיף: "ההתנדבות היא חלק מהדי.אן.אי ישראלי – קצת חצופים, קצת חמי מזג ותמיד תמיד שמחים לעזור. זהו אם כן אותו 'צלם דמותנו', אותו שריר חזק ופועם שמניע אותנו ומאפשר לנו להמשיך ולרקום מארג חברתי מגוון ואיתן."

באשר לאות המיוחד שהוענק השנה, לפועלים להתמודדות עם משבר הקורונה הוסיף הנשיא: "דווקא בתקופה שכזו, שבה נפגעו רבים כל כך בפן הבריאותי, הכלכלי והנפשי, דווקא בתקופה שבה העמיקו הפערים החברתיים ואוכלוסיות מוחלשות רבות הפכו לחלשות עוד יותר, דווקא בתקופה שבה נדחקו רבים אל קצה גבול היכולת, וסבלו מבדידות, מאבטלה ומחשש מפני הבאות, דווקא אז, דווקא עכשיו, הוכיחה החברה הישראלית שיש בה יכולות אחרות, במיוחד את היכולת לתת כתף, אפילו שתיים, בשעת צרה ומחסור, ולהפוך כל אתגר וקושי להזדמנות לנתינה ולקירוב לבבות. השנה, בחרנו באופן מיוחד, להעניק אות הנשיא להתנדבות, לאלו שראו במאבק במגפת הקורונה, הזדמנות להביא לידי ביטוי עשייה יוצאת דופן."
 
"הענקת אות הנשיא להתנדבות היא הדרך שלנו, אזרחי המדינה, לומר לכם תודה," אמר הנשיא לסיום: "תודה על האכפתיות ועל הנתינה, תודה שהחלטתם להישיר מבט ולנקוט בפעולה, תודה שרתמתם רבים כל כך לעשייה החשובה שלכם, ותודה שנתתם לנו הזדמנות לראות את פניה היפות של המדינה הנפלאה שלנו ולהמשיך להפיץ תקווה ישראלית."

הוספת תגובה חדשה