דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שיתוף פעולה מיוחד בין איגוד התעשייה הקיבוצית למכון הייצוא

איגוד התעשייה הקיבוצית בעוטף עזה
צילום: נורית שינבק

בסיור שערכה הנהלת איגוד התעשייה הקיבוצית עם ראשי מכון היצוא בנגב המערבי התחילו בבחינה של מהלך להקמת מכון ליצוא מתקדם, בשיתוף עם מכללת ספיר, שיעניק הכשרה לסטודנטים בתחומי התעשייה איגוד התעשייה הקיבוציתהחדשנית, הפצה ושיווק דיגיטלי. הכלים אותם ירכשו יהיו מנוף לצמיחת התעשייה וקידומה בשוק הגלובלי.

בביקור עם יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, המנכ"ל גדי אריאלי וחברי ההנהלה, במפעלים "אורנית" בקיבוץ אור הנר וארז המייצרים מוצרים תרמופלסטיים, הם סיפרו על פעילותם בחו"ל וראשי מכון היצוא הציגו את כלי הסיוע שיכולים להביא להגדלת היצוא ופריצה לשווקים חדשים.

במכללת ספיר היו חברי המשלחת אורחיו של פרופ' עמרי ידלין, נשיא המכללה. ראשי מכון היצוא התרשמו מאד מהמגוון האנושי והדיסציפלינרי של המכללה ומתנופת היזמות והחדשנות שמתרחשת בה. נערך דיון משותף בתוכנית להקמת מכון ליצוא מתקדם ושילובו במערכות הלימוד האקדמיות. 
התחנה האחרונה הייתה חממת SouthUp, שהוקמה בשותפות עם המכללה ונמצאת מעבר לגדר שלה. נערך מפגש עם ראשי החממה וסטרטאפיסטים הפועלים בה, בסופה הודיע מנכ"ל מכון היצוא, גדי אריאלי, שכל סטרטאפ שפועל במסגרת החממה יהיה זכאי לקבל את שרותי המכון למשך שנה אחת ללא תשלום, מה שייתן דחיפה לשיווק הראשוני בחו"ל.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין, שיזם את הביקור: אני מודה לראשי מכון היצוא על הסיור החשוב ועל שיתוף הפעולה ארוך השנים שסייע רבות בגידול היצוא של התעשייה הקיבוצית, בעיקר באזורי הפריפריה".

יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך: "מכון היצוא שמח על ההזדמנות לייצר שיתופי פעולה חדשים ומשמעותיים ולתמוך בחיזוק התעשייה בישובי עוטף עזה במיוחד בתקופה זו על רקע המצב הביטחוני".

הוספת תגובה חדשה