דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשי רשויות מהנגב ומהצפון הכריזו על הקמת מטה פעולה משותף להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנגב

"בהחלטה אחת של ממשלת ישראל ניתן לחולל שינוי אדיר לטובת הנגב ומדינת ישראל כולה!"

ראשי רשויות מהנגב ומהצפון הכריזו על הקמת מטה פעולה משותף  להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנגב:

בתחילת השבוע התכנסו בעיריית באר שבע ראשי רשויות וגורמי מקצוע מהנגב ומהצפון, והכריזו על הקמת מטה פעולה משותף להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, בנגב - בנבטים.

ראשי הרשויות מהנגב ומהצפון מסכימים, כי הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בנבטים הוא אינטרס לאומי. הקמת נמל משולב אזרחי-צבאי על בסיס תשתית שדה התעופה בנבטים תבטא מחויבות עמוקה לשינוי חברתי וכלכלי עמוק בנגב.

חשוב לציין כי לצד המחוייבות של ראשי הרשויות בנגב לקדם החלטה על הקמת שדה התעופה בנבטים, בקרב ראשי רשויות בצפון הארץ התנגדות עזה להקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל (רמת דוד).

ראשי הרשויות  סיכמו כי מטה המאבק המשותף, יחל לפעול כבר בימים הקרובים הן במישור הציבורי והן במישור הפוליטי, במטרה לגייס תמיכה רחבה ולהוביל להחלטת ממשלה היסטורית, להקים בנגב-בנבטים, שדה תעופה משלים לנתב"ג. זהו מהלך מתבקש ונכון אסטרטגית למדינת ישראל, וראוי שההחלטה לגביו תתקבל דווקא בשנת ה-70 למדינת ישראל, וכמאמרו של דוד בן גוריון, כי מבחנו של העם בישראל טמון בשגשוגו של אזור הנגב ובשגשוגם של כלל תושביו.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "בהחלטה אחת של ממשלת ישראל, ניתן לחולל שינוי אדיר לטובת הנגב ולטובת מדינת ישראל. טבעי ומתבקש ששדה התעופה בינלאומי, שהוא מחולל פיתוח ומנוע צמיחה משמעותי, יוקם בסמיכות לבאר-שבע, בנבטים, ויהפוך את הנגב כולו לעוגן כלכלי, תיירותי ומסחרי.

בניגוד לאלטרנטיבות אחרות, כל התנאים להקמת נמל תעופה בינלאומי אזרחי בנבטים כבר קיימים ובכללם התשתית התכנונית, התעופתית והתחבורתית.

אנו ראשי רשויות מהנגב ומהצפון, יחד עם עוד שותפים מחויבים לפעול מול הממשלה ולקדם החלטה זו.

בהמשך לחזון בן גוריון, ממשלת ישראל הציבה לעצמה יעד ראוי לפיתוח וחיזוק הדרום, זוהי שעת כושר של הממשלה לחולל שינוי אמיתי בנגב באמצעות הקמת שדה התעופה הבינלאומי המשני של מדינת ישראל בנבטים – שיהיה מנוע צמיחה אמיתי לנגב ולמדינת ישראל כולה!" 

במפגש השתתפו ראשי רשויות ונציגים מהרשויות הבאות: באר שבע, דימונה, ערד, מועצה מקומית ירוחם, מועצה מקומית עומר, מועצה מקומית מיתר, מועצה מקומית חורה, מועצה אזורית בני שמעון, מועצה אזורית שער הנגב, מועצה אזורית נווה מדבר, מועצה אזורית רמת נגב,מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה מקומית רמת ישי, מועצה אזורית מגידו, מועצה מקומית קריית טבעון, מועצת הנגב.

 

 

 

תגובות

יוזמה מבורכת
שאול
תלכיד כזה יכול להוביל להחלטות משמעותיות לטובת הנגב
יישר כוח לכולם
במקום להגיד תודה לממשלה
אבי
שדה תעופה משלים צריך להיות אר ורק בצפון
צריכים להגיד תודה לממשלה

הוספת תגובה חדשה