דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"קרקעות בישראל נמכרות לידיים זרות כי המדינה לא מבינה שאובדן החקלאות היא אובדן הריבונות על הקרקע"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית דיבר בכנס שיזמה ההסתדרות הציונית והזהיר מהמשך הזנחת החשיבות של החקלאות והחקלאים בישראל
100 הצהרת בלפור

 

"אזרחי ישראל ובמיוחד הממשלה לא מבינים שהחקלאות היא לא רק כלכלה! חקלאות היא זו שמממשת את הריבונות של מדינת ישראל על הקרקע. החקלאות היא זו ששומרת על אדמת הלאום!"

את הדברים אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בכנס "הקונגרס הציוני הישראלי" שיזמה ההסתדרות הציונית. בפאנל שהתקיים תחת הכותרת – "מדגניה לווייז מירושלים למובילאיי - עם הספר במסע הזמן" בהנחיית מגיש חדשות 2, דני קושמרו, הוסיף מזכ"ל התנועה: "המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום. הממשלה לא מבינה את חשיבותה של האחיזה בקרקע. לא מדובר בבעיה של החקלאים אלא בבעיה של המדינה. היא לא מסכנת את החקלאות אלא את מדינה. תראו מה קורה עם הרכבת – כל הזמן מקטרים על האיכות של הנסיעה בה, אבל שלושה ימים אין רכבת וכל גוש דן סתום. כשיוותרו על החקלאות והקרקע תעבור למישהו אחר, המדינה כבר לא תוכל להחזיר את זה לידיה. את הגלגל הזה אי אפשר יהיה להסיג לאחור. מתחוללים כעת נזקים שעוד מעט יהיו בלתי הפיכים כי מי שעוזב את החקלאות ואת האדמה מוותר על הריבונות על הקרקע".

בפאנל דיברו בנוסף לניר מאיר גם גאל גרינוולד ראש החטיבה להתיישבות, עידו שריר, מנכ"ל משרד המדע לשעבר וכן, אבישי בן אהרון, רכז תנועת "החלוץ" להגשמה משותפת ורכז הגשמה ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית שאמר: "הציונות כבית לעם היהודי, היום זאת סיסמה ריקה, או לכל היותר לא מלאה. היום מדינת ישראל לא מכבדת את רוב רובו של העם היהודי. בעיות הגיור, בעיות הכותל. אני ירא מהיום שהעם היהודי לא יוכל להזדהות ולהתגאות במדינת ישראל. זה עלול להיות רגע מאוד לא ציוני בהיסטוריה שלנו. אתגרי בטחון והתיישבות הם הבסיס, אבל היום, אם יורשה לי, האתגר המרכזי שלנו הוא תוכן החברה, או אפשר לומר תוכן הציונות". בן אהרון סיים את דבריו בציטוט מדברי סבו, השר לשעבר וממנהיגי תנועת הפועלים בישראל, יצחק בן-אהרון - "באין חזון ייפרע עם ובאין הגשמה ייפרע חזון".

גרינוולד אמר: "האתוס של ההתיישבות היא רק למי שיש כיפה סגורה. מצפון, דרך בקעת הירדן, הערבה, פתחת ניצנה וכמובן עוטף עזה ואנחנו פועלים ביחד עם כל אלו. עלינו לעשות את הכל שהערכים של צה"ל, עלייה והתיישבות יהיו נחלתם של כלל הציבור".

הנהלת ההסתדרות הציונית בראשותו של סגן ומ"מ יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל וראש המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית סילביו חוסקוביץ יזמה את הכינוס במלאת 100 שנה להצהרת בלפור שחלה היום 2.11.17 ובמלאת 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון שהתכנס בבאזל. אנשי ההסתדרות הציונית העולמית ראו חשיבות גדולה להקדיש את היום הזה לבחינת החזון הציוני והעשייה בארץ ובתפוצות. בחינה וחשיבה אל מול תהפוכות הזמן, שינויים בהנהגת העולם והפנים החדשות של העולם בו אנו חיים בעקבות הסופה הטכנולוגית שמקיפה את חיינו מכל עבר. 

הוספת תגובה חדשה