דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוצניקית עם (מעורבות ב-) החברה

לאחרונה הצטרפה שיר גורן (מעלה החמישה) לאגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית בתור רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים, וכבר החלה לפעול במרץ, בין השאר היא מובילה מיזם של הכנת מזון מבושל במהלך חגי תשרי עבור אלו שזקוקים לכך
שיר גורן
שיר גורן

שיר נולדה ברמות מנשה, ולימים עברה משפחתה לבאר טוביה. היא נשואה לאלון, בן מעלה החמישה אותה הכירה בזמן שעבדו שניהם במלון של הקיבוץ ואמא של יונתן (9), יהלי (6, עולה לכיתה א' בשבוע הבא) וצור (1.5). שיר ואלון בנו את ביתם בהרחבה של מעלה החמישה ושניהם מעורבים בחיי הקהילה ועסוקים בפעילות חברתית. אלון מתנדב קבוע בחגים בחלוקת ארגזי מזון לנזקקים, ובימי חול הוא משנע במסירות את הציוד לכל הפרויקטים האין־סופיים של שיר.

לפני שהגיעה לתנועה הקיבוצית, עבדה שיר בגבעת התחמושת כעוזרת מנכ"ל ומנהלת פרויקטים ורכש, ובנוסף שימשה במשך שנתיים כמנכ"לית ארגון "קיבוצניקים עם החברה". במשך שנה וחצי ריכזה שיר (בהתנדבות מלאה) את פרויקט החיילים הבודדים מגרעין "שחף" מטעם הקיבוץ ולאחרונה העבירה את המושכות למתנדבת אחרת. כמו כן, שיר מרכזת את התרבות בקיבוץ מעלה החמישה ויחד עם זאת מרכזת את צוות המעורבות החברתית בכל הקשור לתרומה לקהילה, גיוס מתנדבים ועשייה חברתית.

מאז הקמת ארגון "קיבוצניקים עם החברה" בשנת 2012 על ידי ערן שחר (פלמחים) עסק הארגון בעשייה חברתית ללא מטרת רווח. העשייה אופיינה בחיבורים בין צרכים של אנשים פרטיים ועמותות לתשתיות קיבוציות, שמירה על קשר עם רכזי התנדבות ומעורבות חברתית, פרסום פעילויות מעוררות השראה, קיום ימי למידה מקצועיים בתחום ההתנדבות ולמידת עמיתים. אחת מהפעילויות המשמעותיות ביותר של הארגון עסקו בפרויקט "קהילה מתנדבת" שמשמעותו הקמה וליווי של צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים ויצירת רשת של קיבוצים שותפים.

מאז הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית הורגש הצורך בהעתקת הפעילות העצמאית של הארגון לתוך התנועה ע"מ למצב את פעילות משמעותית זו כחלק מפעילות האגף והתנועה.
לאחר דיונים רבים, הוחלט על שיתוף פעולה בין הארגון לאגף, לפיו "קיבוצניקים עם החברה" ימשיכו את פעילות "קהילה מתנדבת" וקידום פרויקטים חברתיים נוספים תחת התנועה הקיבוצית. בהתאם לכך, נכנסה שיר לאגף צעירים ומשמשת כרכזת צוותי מעורבות החברתית בקיבוצים.

לדברי שיר: "אני מאמינה שהמיזוג של הארגון עם התנועה היה הכרחי מטעמים רבים. החשיבות העיקרית במיזוג מבחינתי הינה קידום יוזמות ופרויקטים חברתיים בשת"פ עם חברי האגף ואגפים נוספים בתנועה כגון אגף חברה ואגף חינוך, הימצאות במרכז העשייה וחיבורים לקיבוצים נוספים ברחבי הארץ כפוטנציאל להרחבת פעילות צוותי המעורבות החברתית. בראייה עתידית אני מאמינה שהרחבת העשייה החברתית והקמת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים נוספים תמצב את ערך ההתנדבות והנתינה לזולת ותעורר "מהפכה חיובית" בחברה הישראלית.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה אמר כי "פעילות צוותי המעורבות החברתית בקיבוצים צריכה להיות בליבת העשייה שלנו באגף, שמחתי למצוא ב"קיבוצניקים עם החברה" שותפים מצויינים ואני מודה  ומעריך מאוד את העשייה לאורך השנים. מרגש לראות את כמות ועוצמת העשייה בקיבוצים, לצערי רבים מהעושים הם צנועים ואינם מביאים זאת מספיק לידיעת הציבור. זה יכול להיות מקור לעוצמה והשראה ולכן אחת המשימות המרכזיות שלנו היא לתת במה לעשייה החברתית בקיבוצים. 

הוספת תגובה חדשה