דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוצניקים מצטייני הנשיא – ממשיכים להוביל בגאווה

גם השנה מקבלים טובי ובעיקר טובות חיילינו את אות ההוקרה להצטיינות. 6 מתוך 120 החיילים שזכו ביום העצמאות בתעודת הצטיינות מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הם בני ובנות קיבוצים וחיילים בודדים המאומצים בקיבוצים.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אנחנו גאים מאד בבנותינו ובנינו ובחיילים הבודדים שמבחינתנו הם הילדים שלנו, שזוכים להערכה מצה"ל ומנשיא המדינה על שירותם הצבאי. חשוב מאוד לזכור, הם אינם היחידים... לצידם משרתים עוד אלפי חיילות וחיילים בנות ובני קיבוצים ומאות חיילים בודדים המחויבים לא פחות ותורמים לא פחות כלוחמים וכמפקדים.
התנועה הקיבוצית והקיבוצים חינכו תמיד ומחנכים גם היום לשירות צבאי מלא ומשמעותי, ולא בכדי עומד שיעור הגיוס אצלנו על 98% בקרב הבנים ובקרב הבנות – כאחד. כמו בכל שנה גם השנה, אפשר לראות את הפירות לכך, בטקס מצטייני הנשיא".
מצטייני הנשיא

 

הכירו את המצטיינים:

 

סמ"ר עילאי קלדרון מקיבוץ קריית ענבים משרת כלוחם בחטיבת הצנחנים. את הצטיינותו מקבל עילי הודות לכך שהוא לוחם בולט ואחראי. עילאי בעל כושר מנהיגות הסוחף ומשפיע לטובה על חבריו ליחידה, בעל ראייה מערכתית, יוזם ומקצועי ומבצע את תפקידו מתוך תחושת שליחות. עילאי בעל מוטיבציה גבוהה, ערכי ואהוד על ידי חבריו ליחידה. 

 

עילאי קלדרון

 

סמל רייצ׳ל גורדון חייל בודדה מקיבוץ יגור משרתת כמש"קית ת"ש בהגנה אווירית. רייצ׳ל עלתה ארצה מניו ג׳רזי ארצות הברית ובעלת תואר בעבודה סוציאלית. היא מספרת כי הרגש הציוני התפתח אצלה בזמן האוניברסיטה, בעקבות תנועת הBDS, היא הרגישה תחושת שליחות חזקה ולכן רצתה לשרת בצבא. היא מספרת כי הקליטה בארץ הייתה לא פשוטה, אבל היא מאוד מתחברת לתרבות ובמיוחד לילדי ישראל, בזמן שגרה בארצות הברית התנדבה רבות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

רייצל גורדון

 

רב"ט ענבל לבנון מקיבוץ עין חרוד משרתת כטכנאית מטוסי F16. ענבל היא בוגרת התיכון רב תחומי עמל בעמק חרוד, בו הרחיבה את המקצועות ביולוגיה וערבית. ענבל התגייסה לאחר שנת שירות בכפר רפאל - קהילה של אנשים בעלי פיגור שכלי. ענבל מספרת כי תפקידה הצבאי הוא מבצעי ביותר, וכי היא תופסת הרבה כונניות מבצעיות, ולעיתים גם עובדים לאורך כל הלילה.

 

ענבל לבנון

 

סמ"ר אוריה מאיר מקיבוץ צאלים משרתת כמפקדת בקורס מ"כים בחיל האיסוף הקרבי. אוריה היא בוגרת התיכון "נופי הבשור" בו הרחיבה את מגמת ביולוגיה. היא עברה בצבא הכשרת טירונות 05 ובסיומה שובצה בגדוד 727. היא יצאה לקורס מ"כים ואז שובצה כסמלת צוות בגדוד, והתקדמה להיות מפקדת בקורס מ"כים. היא מספרת כי היא רואה את תפקידה חשוב ומשמעותי ביותר והרבה בזכות מפקדיה שתמכו בה מאוד לאורך הדרך.

אוריה מאיר

 

סמל איב ינג חיילת בודדה מקיבוץ עין השלושה משרתת כמפקדת טירונים בהגנה אווירית. איב עלתה ארצה מוושינגטון בגיל 6, וכשהייתה בת 15 החליטה המשפחה לחזור לוירג׳יניה. היא למדה בארה"ב תואר ראשון במתמטיקה ובמחשבים. איב מספרת כי התגעגעה מאוד לארץ ולכן החליטה לעלות במסגרת גרעין צבר. התחילה את שירותה בצבא בקשרי חוץ, אך הבינה שהיא רוצה להיות לוחמת ועברה לתפקיד בהגנה האווירית בחיל האוויר.

 

איב ינג

 

רב"ט איימי אנטין חיילת בודדה מקיבוץ עין השלושה משרתת כמהנדסת אופטיקה בחיל הים. עלתה מארה"ב במסגרת גרעין צבר לקיבוץ. איימי עשתה טירונות במחווה אלון וביקשה להתגייס לתפקיד בו תוכל להביא תועלת עם התואר האקדמי שלה – אופטיקה, כך הגיעה לחיל הים. בתפקיד היא עוסקת בהתאמת פריסקופים לצרכים של חיל הים. בן זוגה הינו חייל בודד גם כן המשרת בצנחנים, אותו הכירה במסגרת גרעין צבר.

 

איימי אנטין

הוספת תגובה חדשה