דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קחו מקל, קחו תרמיל- נחנך "שביל הישובים" במטה אשר

בפרויקט העצום של המועצה האזורית מטה אשר ו"מילואות" הושקו שני המקטעים הראשונים. השביל צפוי לחבר בין 32 ישובי המועצה ולהתפרס לאורכם של 200 ק"מ. תוכנית הפרויקט רב שנתית וצפויה לקחת כ5 שנים

קחו מקל, קחו תרמיל - נחנך "שביל הישובים" במטה אשר
חונכים את השביל

 

בשבוע שעבר נחנך פרויקט "שביל מחבר ישובים" המשותף למועצה האזורית מטה אשר ול"מילואות" באירוע ההשקה, אליו הגיעו כ-300 איש - משפחות, קבוצות ילדים ממסגרות החינוך ותושבי הסביבה. היום נפתח בטקס עם דגש קהילתי וכיבוד מפנק, לאחריו יצאו המשתתפים למסלול החדש בהליכה, ריצה ורכיבה על אופניים מבניין המועצה, דרך שבי ציון ועד לבוסתן הגליל. לאורכו נהנו משלל אטרקציות: מעגל מתופפים, סדנת יוגה ופעילויות חינוכיות של קק"ל.  

הפרויקט העצום ממנו הושקו שני המקטעים הראשונים, צפוי לחבר בין 32 ישובי המועצה ולהתפרס לאורכם של 200 ק"מ. תוכנית הפרויקט רב שנתית וצפויה לקחת כ5 שנים.

המועצה האזורית מטה אשר היא מהגדולות והייחודיות בארץ, היא משתרעת על פני 220 אלף דונמים ובתחומה מגוון ישובים: קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים וישובים ערביים. נופים ייחודים, קו חוף, שטחים הרריים ירוקים, שדות מוריקים ומטעים. נקודות היסטוריות, אתרי תיירות, נקודות תצפית ופינות חמד לרוב. מאות משפחות בוחרות מדי שנה להקים את ביתן ביישובי מטה אשר, השנים האחרונות התאפיינו בגידול מהיר של כל יישובי המועצה.

בני הקיבוצים והמושבים חוזרים הביתה לבנות כאן את ביתם, לאפשר לילדיהם חוויית חיים דומה לזאת שהייתה להם, ליהנות גם מהקרבה לטבע ולים וגם מקרבה למשפחה, לצד יכולת למצוא את עצמם מבחינה תעסוקתית.

המסלולים ב"שביל מחבר יישובים" יאפשרו לטייל, ללמוד ולבלות בין כל אלה- בהליכה ברגל, ריצה, או רכיבה על אופניים. לחוות את הגליל המערבי היפה, להכיר את הטבע, לחבר בין קהילות, ללמוד את הסיפור של המקום הזה, על הנופים, על ההיסטוריה, על האנשים שמרכיבים אותו.

השלב הבא בפרויקט, שיתרחש במהלך 2018 הוא תכנון השבילים של דרום המועצה. לאורך נחל נעמן, נחל חילזון, שמורת עין אפק ועין נימפת וכמובן ישובי האיזור. זאת במקביל להתקדמות תוכנית האב של נחל נעמן אשר תאפשר שילוב בין הפרויקטים וחשיבה רחבה על אפשרויות הפיתוח הכלכליות, תעסוקתיות, תיירותיות קהילתיות וחינוכיות.

הוספת תגובה חדשה