דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צעד משמעותי ראשון לפתרון משבר תיקון 27 בחוק המים. ניוזלטר התנועה

הישג לחקלאי הגליל. כנס הנהגות הקיבוצים יוצא לדרך ונערי י"א חוו כנס מצוין. כל זאת ועוד בניוזלטר התנועה
הגליל העליון. צילום: אבי אוחיון, לעם
הגליל העליון. צילום: אבי אוחיון, לעם
HEADER
16.11.2017
 
_____13
צעד משמעותי ראשון לפתרון משבר תיקון 27 בחוק המים
סוכמו פרטי הפיצוי והתמיכה בחקלאי הגליל העליון
______1_9
 הגליל העליון. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

המשבר החמור שאיים על החקלאות הצמחית באזורים שונים ברחבי הארץ, ופרץ עת התקבל בכנסת הפרק החקלאי לתיקון 27  לחוק המים, איים, כזכור, גם על שלמותה של התאחדות חקלאי ישראל.
צוות משותף של ההתאחדות, בשיתופן של המועצות האזוריות, ניהל לאורך תקופה ארוכה מו"מ עם נציגי אגף התקציבים על עקרונות אפשריים לפתרון. לאורך כל תקופת המו"מ חזרו והבהירו אנשי הצוות, בראשותו של אבו וילן, כי לא יתכן הסדר שאינו מקובל על חקלאי האזורים שנפגעו פגיעה קשה ובראשם הגליל העליון ועמק המעיינות.
השבוע הסתיים המו"מ עם חקלאי הגליל וסוכם כי חקלאות קיבוצי, מושבי ומושבות הגליל העליון תקבל תקציבים בהיקף משמעותי שיועברו בחמש השנים הקרובות. כך סוכם בתחילת השבוע בין משרדי האוצר והחקלאות לראשי הרשויות בגליל העליון וארגוני החקלאים באזור, שניהלו מאז יוני מאבק ציבורי "להסדרת חקלאות הגליל העליון לשנים הבאות".
בחודש יוני הוצת המאבק, בהובלה מתואמת של ראשי מועצות אזוריות הגליל העליון, מבואות החרמון ומרום הגליל, החברה לפיתוח הגליל ואגודת מים בגליל. הזרז היה שינוי מדיניות הממשלה במשק המים, במרכזו ייקור דרמטי של מחיר המים לשימוש חקלאי הגליל, במסגרת תיקון 27 לחוק המים, וקיצוץ נוסף של 25% בהקצבות המים לעומת צריכת המים שהייתה בשנת 2015.
בתום שורת מהלכי מחאה ומשא ומתן עיקש עם נציגי אגף התקציבים באוצר, אשר ידע עליות ומורדות, סוכם על מתווה פיצוי ותמיכות אשר יועברו בשנים הקרובות לחקלאים, כפיצוי ישיר על קיצוץ הקצאות המים לגליל העליון לשנים 2017 ו-2018, לביצוע תכנית חומש לתמיכה והשקעות בחקלאות האזור, למחקר ופיתוח שיקדמו חקלאות יותר חכמה ויעילה, ולהשקעות במפעלי חקלאות אזוריים. כמו כן, אושר מימון לפיתוח מפעלי מים, והחזר כספי מלא בגובה התייקרות המים בשטחי הכבול, לשמונה השנים הבאות.
_____13
זה הרגע, הנה באה השעה - כנס ההנהגות החמישי יוצא לדרך
______1_9

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת בדימוס דורית בייניש, יו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה אבי גבאי, מנכ"לית ביטוח חקלאי, מורלי דורי, שר הבטחון לשעבר משה יעלון, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, חברים וחברות פורצי דרך: ד"ר שושן הרן (בארי), ברוריה סלע (מעברות), אדם זיו (סאסא). ד"ר יועז הנדל, יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ איתן ברושי, ח"כ חיים ילין, רשם האגודות השיתופיות עו"ד מירון הכהן, מנכ"ל ויו"ר הרשות הממשלתית למים גיורא שחם, אפרת שפירא-רוזנברג ואבשלום הרן מנכ"ל משקי הקיבוצים, הם רק חלק מהדוברות והדוברים בכנס ההנהגות החמישי, שיחל ביום שני הקרוב במעלה-החמישה.
בכנס ייקחו חלק ממלאי התפקידים מהקיבוצים בכל רחבי הארץ במעגלי שיח בנושא "הקיבוץ כחברה משימתית" וישתתפו על פי בחירתם במושבי שיח שונים וביניהם - ציפיות מנהיגות הקיבוצים מאגפי התנועה, ביקורת בקיבוץ- חובה או זכות? לאור תיקון תקנות אגודות שיתופיות: ועדת ביקורת ומבקר, השינוי המבני שעוברת מערכת הבריאות בישראל והשפעתו על הקיבוץ וחבריו, מה לקיבוץ ולקואופרציה, עשייה ציבורית פוליטית- האתגר הבא של הצעירים בקיבוץ, הבנייה בקיבוץ- ובכל זאת נוע תנוע?, עבודת נערים – זה לא משחק ילדים, ניהול- משילות- מנהיגות - אתגרי ניהול הקיבוץ בעידן הרב ערוצי, משברים בחקלאות: המים  והחלב ועוד...
_____13
כנס י"א של התנועה הקיבוצית: דור המסכים? דור האחריות והמעורבות בחברה!

בסוף השבוע הקודם התקיים ברביבים כנס י"א שאורגן והובל על ידי אגף החינוך בתנועה הקיבוצית. אנשי האגף רואים בכנס מסורת משתרשת של מאות בני ובנות שכבת י"א המתקבצים מכל הקיבוצים בארץ לסופשבוע שכותרתו: "אחריות ומעורבות חברתית"
 
 
 
 
______________1
 

ביומו הראשון והשלישי של הכנס התפצלו החניכים לשתי פעילויות מקבילות: טיול ב"נחל הרועה" המשובץ בתחנות, המופעלות על ידי מדריכי התנועות הכחולות, בעוד החצי השני נפרש באתר במשימות ODT בהובלת מדריכי הנעורים. הכנס, העוסק במעורבותם החברתית של בני י"א בשנה הנוכחית ובשנת הי"ב, מכוון לעיסוק בשנת השירות ובשרות המשמעותי בצה"ל.

מתוך כך, התקיימו בכנס ארבעה פאנלים שהורכבו מנציגים של מובילי צוות שנת השרות בתנועה הקיבוצית, מובילי מסלול הנח"ל בתנועה הקיבוצית, מובילי תנועות הנוער העובדים בקיבוצים- בני המושבים, השומר הצעיר, המחנות העולים והנוער העובד והלומד, ראשי מכינות וקצינים שבאו בהתנדבות מקיבוציהם, שעסקו במשמעותה של שנת התנדבות לפני הצבא כמסלול בונה שרות משמעותי בגיוס לצה"ל או בשרות הלאומי. בפאנלים ובשיחות שהתקיימו אחריהם היה לנוער הזדמנות לשאול, להתעניין, להתעדכן בפרטים של כל אחד מן המסלולים.
בערב היום הראשון האזינו כל החניכים לדבריו של יאיר לייבל מהשומר הצעיר, שסיפר על הקמתו ותפעולו של כפר הפליטים, שהקימו תנועת השומר הצעיר ותנועת אג'יאל הערבית, באי לסבוס ביוון.

בכנס התקיימו גם הטורנירים היוקרתיים בשלושה ענפי ספורט: כדורסל, כדורעף וכדורגל, בכל המשחקים שולבה לפחות נערה אחת בכל קבוצה. הזוכים המאושרים: בכדורגל – נבחרת המועצה האזורית עמק הירדן, בכדורסל – נבחרת המועצה האזורית ברנר ובכדורעף, כצפוי הנבחרת של עברון!
ת השבת הכניסו בני ובנות י"א ואנשי התנועה בקבלות שבת קבוצתיות וקבלות שבת של תנועות הנוער. התירוש נמזג, החלות חולקו ובורכו בשלל ברכות מסורתיות ומתחדשות ואווירת השבת ניכרה בשירים ובחגיגיות.
לאחר הטקסים, השירים והברכות החלה פעילות תחרות "מאסטר שף", שהיא אחד משיאיו של הכנס ובה מפליאים בני הנוער בבישולים שלא היו מביישים אף מסעדה שלא לדבר על חדרי האוכל בקיבוצים. באגף החינוך מבקשים לציין ולהודות לשופטים הרבים שהגיעו בהתנדבות וזכו לחוויה מעוררת השראה של מפגש עם נוער שמח, יצירתי, היודע לעבוד בשיתוף פעולה ואשר כיבד את השופטים במאכלים טעימים ו"מצולחתים" היטב. למרות הקושי הרב בחרו השופטים כי המנות הכי טובות בין כל המנות המצוינות, היו של מועצה אזורית גלבוע, מוסד שקמה, שער הנגב ושל קבוצה שהורכבה משפיים, געש ושדות ים.
_____13
עם פרוס חג הסיגד, בתנועה הקיבוצית ממשיכים לצעוד בתל"מ
 
____________62
מורן מצוות תל"מ עם לינוי, חניכת תל"מ שבפלמחים

הכנס השנתי של חניכי, מקשרי ומלווי תכנית תל"מ אשר התקיים השבוע בגבעת חביבה, עמד בסימן מעבר התכנית מחסות המשרד לקליטת העלייה אל חסות המשרד לשוויון חברתי.

כ-150 חניכים, מקשרים ומלווים השתתפו בתכנית מגוונת שכללה את ברכתם של אסיף איזק – ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, אלירן ביתן– נציג אגף הצעירים במשרד לשוויון חברתי ואיציק שפרן – מנהל תל"מ ותכניות ההמשך.
בתום שלב הברכות הוענקו תעודות הוקרה לשותפינו הוותיקים דוד יאסו וחיים סאלם מהמשרד לקליטת העלייה.

תכנית תל"מ פרושה בקבוצות בכ- 15 קיבוצים מברעם שבצפון ועד יטבתה שבערבה, הקבוצה האחרונה נפתחה השנה בקיבוץ שובל ובקרוב תיפתח אחת נוספת בקיבוץ שריד.
כ-100 חניכים וחניכות ישתתפו השנה בתכנית שנכנסת לשנת ה-20 להיווסדה ובשל ההכרה בחשיבותה והצלחתה הועברה בשנה זו לחסות ותקצוב אגף הצעירים במשרד לשוויון חברתי.
לכל חניכי ובוגרי תל"מ בקיבוצים ובאשר הם, חג סיגד שמח מהנהגת התנועה הקיבוצית, צוות תכנית תל"מ וחברי הקיבוצים. 
 
_____13
ניר מאיר בכנס הנהגות המושבים: "מרחב האינטרסים המשותף שלנו רחב, אם לא נשתף פעולה ונפעל בתיאום נהיה תלויים זה לצד זה"
 
 
____________62

כנס הנהגות המושבים ה- 7 נפתח השבוע במלון המלך שלמה באילת. כ- 650 משתתפים, נציגי מושבים, מכל רחבי הארץ, הגיעו בכדי לדון על הנושאים העומדים והתלויים על סדר היום של המרחב הכפרי – לרבות קרקעות, חקלאות, חברה וקהילה, ועוד.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "מה שקורה בשנים האחרונות זה הדבר הכי נוראי שיש. הגניבות החקלאיות והטרור החקלאי זה שערבים נכנסים למשקים במושבים ובקיבוצים וגונבים. זה ערבים נגד יהודים.  דבר זה יכול להגיע לפגיעה בנפש. המיעוטים מהשטחים ומישראל מגיעים לשטחים החקלאיים. ועל המדינה צריכה להתעסק עם זה. ויותר מזה, על מערכת בית המשפט לשנות את התפיסה ולהעניש ענישה חמורה יותר שירתיעו את הגנבים".
צור התייחס לנושא הותמ"לים: "בעינינו הותמ"לים הוא אירוע לא דמוקרטי. אנחנו פועלים עם מרכז המועצות האזוריות. מדובר בראשי ערים שרוצים עוד ועוד קרקע. כשראש עיריית רחובות רוצה עוד שטח וקרקע על חשבון כפר בילו ולא רואה באמת מה יש שם. אנחנו לא מוותרים על זה ואנחנו בהצלחה מאוד מכובדת ונמשיך לפעול". הסיפור של הקרקעות, זה ההסדרה. צריך וחייבים להסדיר את הפל"ח , השימושים הנוספים. מה שאפשר להסדיר היום, יהיה הרבה יותר קשה להמשיך בהמשך.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "מרחב האינטרסים המשותף שלנו רחב לאין שיעור מהנושאים המפרידים. לפיכך ברור כי אם לא נשתף פעולה ונפעל בתיאום 'נהיה תלויים זה לצד זה'. החקלאים הם אלה שמשליטים את הריבונות הישראלית על אדמות המדינה. החקלאות הישראלית איננה רק אינטרס של החקלאים, היא בראש וראשונה אינטרס של המדינה. אם מוסדות המדינה לא ישכילו להבין זאת והחקלאות תיפגע באופן אנוש תתגלה העובדה הזאת כשכבר יהיה מאוחר מידי. מוסדות השלטון לא מפסיקה להכות בנו ולהנחית עלינו מכות וגזירות, מתוך גישה צרה ומוטעית הרואה בחקלאות מקור למזון זול ותו לא. הגישה הזאת המאפשרת לייבא מזון ונמנעת מתמיכה מקבילה בייצור המקומי היא גישה מאוד מאוד חד מימדית ומסוכנת. בהתמודדות הזאת על עתיד החקלאות הישראלית, נמשיך ונפעל זה לצד זה ונמשיך לשתף פעולה אל מול הכוחות העוינים שעומדים מולנו".

ח"כ איתן ברושי שקיבל בכנס את "אות תנועת המושבים על סיוע בגזרה הפוליטית אמר: "בפשיעה החקלאית אין סיפורים, רק נתונים. אנו לא מרוצים מהתוצאות של מיגור הטרור. כשהייתה שריפה בחיפה לקח דקות עד שזה הוכרז כפשע לאומני. המקום הראשון שזה אולי יקרה זה בשקף, אבל זה לוקח המון זמן. לאחרונה התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה והיה עצוב לשמוע את שר החקלאות והממשלה מביעים חוסר אונים בנושא. הממשלה לא מצליחה ליצור תיאום למרות שכל העוסקים בדבר- שר החקלאות ושר האוצר נמצאים בה".
 
 
 
 
_____13
תמונת השבוע -
מתח ביטחוני? בגן  בנירים בטיול הבוקר שומרים על שגרה
________28
 
בתקשורת מדברים על מתח בטחוני ומשדרים בלי הפסקה מעוטף עזה. הילדים של גן דרור בקיבוץ נירים הנמצא מעט יותר מ-2 ק"מ מהרצועה, מעדיפים לא לשמוע רזי ברקאי ולשמור על שגרה, ויצאו לטיול היומי שלהם ברחבי הקיבוץ המקסים.
_____13
כנס תו התקן החדש- רשת הגן הקיבוצי
0
 
 
החינוך הקיבוצי רואה עצמו כחלק בלתי נפרד מערכי הקהילה ומחיי היום יום שלה. מערכת הגן הקיבוצי בתוכו, מהווה חלק מרצף רב דורי וממסורות הקהילה. השינויים שחלו בתנועה הקיבוצית ובמערכות החינוך, העמידו לדיון ולבחירה מחודשת את הקשר בין מערכת החינוך לבין הקהילה.
הבחירה באחריות כוללת של הקהילה על החינוך, נובעת מהבסיס של ערבות הדדית עליו מושתת הקיבוץ ואינה מובנת מאליה. לאור השינויים שנעשו בקיבוצים אנחנו נדרשים לא פעם להצדיק זאת גם כלפי פנים, על אף שבשנים האחרונות יותר ויותר מערכות חינוך מהדקות את הקשר חינוך-קהילה ו'מדברות בשפה קהילתית'.
אחת המחויבויות שלנו כתנועה, היא לברר מהם החלקים הייחודיים המשותפים לנו, לצד מתן אוטונומיה מלאה לכל קיבוץ וקיבוץ. לדעת לנהל בעת ובעונה אחת את הייחודי והמשותף.
בהלך הרוח המשתנה, כך יש לשנות גם את ההתייחסות לתו התקן הקיבוצי, שזוהי מהדורתו השלישית. בעבר, תו התקן היה מאד ברור בשאלת מהותו של חינוך קיבוצי, וכיום מבינים כי חלק מתפקידה של חוברת תו התקן הינו להוות חוברת מעובה, המסבירה את הרציונאל לכל פעילות ייחודית בחינוך הקיבוצי, כגון הטיול, ארגז החול, חצר הגרוטאות, תו התקן הגבוה ועוד ועוד. החוברת מיועדת למערכות החינוך, מנהלות, מחנכות המערכת (שבחלקן לא בהכרח גדלו על החינוך הקיבוצי) אך מומלצת מאד גם להורים נקלטים בקיבוצים, המבקשים להבין מה היא מערכת החינוך קיבוצית ולהיכנס אליה מוכנים יותר.


כנס תו התקן הקיבוצי, שיתקיים ביום ראשון, 3.12, בסמינר אפעל, בין השעות 9:00-15:00, מהווה "יריית הפתיחה" ללמידת הרציונאל בחוברת החדשה וחשיפה למערכות החינוך הקיבוציות ואנחנו מזמינים בחום את כל מנהלי מערכות החינוך, הגננות המובילות, מנהלי הקהילה וכל ממלא תפקיד רלוונטי לבוא להשתתף וכמובן לקבל את החוברת החדשה. 
_____13
התנועה הקיבוצית ומכללת ספיר בשיתוף פעולה- קורס צמיחה דמוגרפית
0
להרשמה ופרטים נוספים צרו קשר עם המרכז ללימודי חוץ של מכללת ספיר 6606*
_____13
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית פותחת סדרה חדשה - "וירטואוזיות עוצרת נשימה"
______0
קראקס שבוונצואלה התפרסמה יותר מכל עיר אחרת בעולם הודות לתוכנית המדהימה "אל סיסטמה" ("השיטה"), שבה נערים ונערות נאספים מהרחוב ומעולם הפשע אל לימודי המוזיקה. לאורך שנות קיומה באו מ"השיטה" מיטב המנצחים והסולנים בעולם. אנו גאים לארח בסדרה זו את אחד מאותם סולנים גאונים, וירטואוז עוצר נשימה, נגן החצוצרה פצ'ו פלורס שבזכות כישרונו הוענק לו, בין השאר, חוזה הקלטות עם חברת דויטשה גרמופון.
אנו גאים לארח בסדרה זו את אחד מאותם סולנים גאונים, וירטואוז עוצר נשימה, נגן החצוצרה פצ'ו פלורס אליו יצטרף סולן החצוצרה הנפלא שלנו, גיא שריג בנגינת הקונצ'רטו לשתי חצוצרות מאת ויוולדי, עוד התכנית הסימפוניה הנפלאה של מוצרט, "סימפוניית פראג".
מנצח: כריסטיאן לינדברג
סולנים: פצ'ו פלורס, גיא שריג –חצוצרות

בתכנית:
אלבר רוסל: קונצ'רטו לתזמורת קטנה אופ.34
ויוולדי: קונצ'רטו לשתי חצוצרות ולתזמורת
לינדברג: אקבנק בונקה לחצוצרה ולתזמורת
גילי אברנאל: פרלוד לתזמורת קאמרית - יצירה חדשה מביה"ס למוזיקה בוכמן-מהטה
מוצרט: סימפוניה מס 38 ק' 504, "פראג"
25.11.17 עין החורש |  24.11.17 גבעת ברנר   |  26.11.17 בית גבריאל  |
28.11.17 תל אביב   |  29.11.17 נתניה    | 30.11.17 נהריה   |  2.12.17 מזרע

להזמנות: 3579*      077-466176
_____13
מדור חדש: 'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית
והפעם... איריס זיו - תבונת הלב מקיבוץ גלעד
____________...
 
איריס זיו- תבונת הלב
מטפלת בפסיכותרפיה נפשית גופנית מבוססת מיינדפולנס
מורה למדיטציה ומיינדפולנס ויועצת ארגונית
 
מזה למעלה מעשור, מלווה אנשים וארגונים בדרך של צמיחה, מודעות וריפוי, אוהבת אדם, ומאמינה בתבונת הלב שיש בכולנו.

ליווי ויעוץ מבוססי מיינדפולנס, הינם תהליכים המשלבים בתוך מפגש שיחתי או סדנאי, התבוננות עמוקה בתהליכי גוף נפש ורוח, לצד תרגול מודעות ומדיטציה. 
למי זה מתאים?
התהליך האישי והקבוצתי, נבנים באופן מותאם לצרכי הפונה - הפרטי או הארגוני, ומסייעים מאוד בהתמודדות עם מצבים נפשיים שונים. 
 
ליצירת קשר: 052-4209707
פייסבוק: irisziv.heart
מייל: iris.ziv@gmail.com


--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
 
_____13
_____13
 
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה