דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צוותי החינוך בקיבוצים – החלוץ שלפני המחנה

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית בטור מיוחד: "צוותי החינוך הראויים להוקרה והערכה תמיד, ראויים לה ביתר שאת בעת הזו על מסירותם הרבה ליצירת ההתאמות למציאות הקורונה, שעוזרות לקיים את המרחב החינוכי המוכר והמחבק עבור כל ילד ונער וכל משפחה"
צוותי החינוך בקיבוצים – החלוץ שלפני המחנה
שלטים שהכינו בצוות החינוכי בהמעפיל לילדי הקיבוץ

בהתרגשות רבה, בתחושת אחריות גדולה ובמשנה זהירות החלה שנה חינוכית חדשה, שהיא המשכה של שנה שונה ומשונה.

לנו, בקיבוצים, הזכות והיכולת לשמור על מערכת החינוך בכל עת וליצור התאמות תוך שמירת שגרת החיים. יכולתנו לקיים את המענה החינוכי היא בזכות צוותי החינוך – מנהלי החינוך, הגננות, המטפלות והמדריכים החברתיים – נבחרת המחויבת לעשייה חינוכית גם כשההווה מאתגר ולא ברור.

אני מבקשת להביא אל קדמת הבמה בתחילתה שנה מיוחדת זו את צוותי החינוך, את הנשים והגברים היקרים הבוחרים מדי יום להביא אל עמל יומם את הלב, את הנתינה, את היכולת להקשיב ולהיות רגישים לילדים, להורים ולחברי הצוות ואת האכפתיות לצד מחויבותם למקצועיות בעבודה במערכת החינוך הקיבוצית. מערכת זו, הבנויה מצוותים שונים המתחברים למערכת חינוך קהילתית אחת, נפתחת בכל בוקר במטרה ליצור מרחב חיים בטוח ומיטבי. הצוות החינוכי הוא זה שמקבל מידי בוקר בחיבוק ושמחה את התינוקות והפעוטות אל בית מוכן וערוך ליום מלא פעילות, מסייע בפרידות הבוקר ומאפשר להורים לפנות אל משימותיהם. הוא מלווה וחונך את הפעוטות והילדים בשגרת חינוך המשלבת פנים וחוץ, מסורות והתחדשות, שגרה וחירום ותמיד מתוך חיבורים לקהילה הרב דורית בה היא פועלת.

צוותי החינוך הראויים להוקרה והערכה תמיד, ראויים לה ביתר שאת בעת הזו על מסירותם הרבה ליצירת ההתאמות למציאות הקורונה, שעוזרות לקיים את המרחב החינוכי המוכר והמחבק עבור כל ילד ונער וכל משפחה.

אני קוראת לכל ההנהלות והקהילות הקיבוציות להשקיע מחשבה ותשומת לב ולהביע את הערכתם לנבחרת החינוך המקומית, כך שעבודתה לא תתפש כמובנת מאליה. 

ומילה אישית למנהלי החינוך, המנהיגים את צוותי החינוך בכל השנה ובכל תנאי - אני גאה ונרגשת לראות את עבודתכם, מלווה אתכם מרחוק ומקרוב ויודעת שכולנו שותפים לדרך בשמירה על החינוך הקיבוצי באחריות גדולה ובמקצועיות, ובכל עת ותנאי.

הוספת תגובה חדשה