דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרידה מתעשיין ואיש אשכולות קיבוצי, ישראלי ובינ"ל

יצחק (איצ'ה) לידור מבכירי התעשיינים בתנועה הקיבוצית ובישראל הלך השבוע לעולמו בקיבוצו, מגל. מלבד תפקידי הניהול הבכירים ב"נטפים", היה לידור בין מקימי "אלון", מנכ"ל משרד החקלאות, יו"ר אגרקסקו ועוד. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החזון והשאיפה למצויינות והתקדמות שהיו תמיד חלק ממנו והם שהביאו אותו וכל מקום שהיה חלק מההקמה והניהול שלו לפסגות של הצלחה. איצ'ה היה סמל לתעשייה הקיבוצית והכלכלה הקיבוצית, ודמותו תישאר עימנו תמיד כמודל לחיקוי".
יצחק (איצ'ה) לידור
יצחק (איצ'ה) לידור ז"ל

לידור שנפצע במלחמת ששת הימים בקרב על שחרור ירושלים, מילא את כל תפקידי הניהול בקיבוצו והיה האיש שחיבר את מגל לשותפות עם קיבוץ חצרים במפעל נטפים.

לאחר מכן שימש איצ'ה כמנכ"ל "נטפים מגל", היה בין מקימי "נטפים ארה"ב" ולצורך כך שהה שם עם משפחתו בשליחות.  

במשך השנים כיהן כמנכ"ל נטפים, וכיו"ר תשלובת נטפים אותה הקים. לאחר משבר הסיליקון בתנובה מונה לידור למנכ"ל תשלובת החלב של ענקית המזון הישראלית, היה ממקימי דור-אלון, כיהן כיו"ר אגרקסקו ושימש כמנכ"ל משרד החקלאות בממשלת אריק שרון, תחת השר שלום שמחון.

במשך שנים רבות ועד לאחרונה כיהן בדירקטוריונים של חברות קיבוציות ולא קיבוציות רבות.

בין עיסוקיו הממלכתיים, שמר לידור על קשר אמיץ עם ביתו, קיבוץ מגל, והיה מהוגי ומובילי מודל "הקיבוץ המתחדש" אותו יישמו בקיבוץ מגל כבר בשנת 2000.

לאחר עבודה של מספר שנים הוא הוציא ספר בשם "מים לא שקטים" בהוצאת "כותרים". הספר הוא הוא שילוב בין סיפור של תקופה וסיפור של חיים. סיפור על אנשים שחלמו בגדול והצליחו להגשים את ייעודם. הספר גם מעניק הצצה יוצאת דופן אל מאחורי הקלעים של אחד המפעלים המרשימים שנוסדו בישראל - 'נטפים' - אשר הפך לקונצרן עצום ממדים שלו חברות בנות רבות ומוניטין עולמי.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ספד לו: "כשראש הממשלה מדבר על התעשיה הישראלית בכל מקום בעולם הוא תמיד מזכיר את הטפטפת ואת נטפים. זו גאווה גדולה כמובן לקיבוצים  – חצרים, מגל ויפתח.

אנחנו, חברי הקיבוצים, גאים אף יותר, בדרך החיים הקיבוצית המתחדשת שוב ושוב ומתאימה את עצמה לסביבה המשתנה. איצ'ה לידור עמד שנים בחזית ההתחדשות הזאת.

אי אפשר לשכוח כמובן את תרומתו ב"אלון" ובמשרד החקלאות ואת עשייתו הרבה במגל ובשאר הקיבוצים עם תחילת השינוי באורחות החיים.

החזון והשאיפה למצויינות והתקדמות שהיו תמיד חלק ממנו והם שהביאו אותו וכל מקום שהיה חלק מההקמה והניהול שלו לפסגות של הצלחה. איצ'ה היה סמל לתעשייה הקיבוצית והכלכלה הקיבוצית, ודמותו תישאר עימנו תמיד כמודל לחיקוי. אני שולח בשם התנועה הקיבוצית, כולה את תנחומי לברוריה, בועז, יואב, עדי ונועם למשפחה כולה ולקיבוץ מגל."

תגובות

איצ'ה
עודד ויטה
איש יקר ואהוב מעל הכול לא שכח מאיפה בא ונשאר צנוע איש מיוחד תנחומי לכל משפחת מגל בכלל ומשפחת לידור היקרה

הוספת תגובה חדשה