דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עם פרוס חג הסיגד, בתנועה הקיבוצית ממשיכים לצעוד בתל"מ

תלמ
מימין: מורן מצוות תל"מ עם לינוי, חניכת תל"מ שבפלמחים. משמאל: איציק שפרן רכז תל"מ עם חיים סלם – איש הקשר לתל"מ במשרד הקליטה

הכנס השנתי של חניכי, מקשרי ומלווי תכנית תל"מ אשר התקיים השבוע בגבעת חביבה, עמד בסימן מעברה של התכנית מחסות המשרד לקליטת העלייה אל חסות המשרד לשוויון חברתי.

כ – 150 חניכים, מקשרים ומלווים השתתפו בתכנית מגוונת שכללה את ברכתם של אסיף איזק – ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, אלירן ביתן– נציג אגף הצעירים במשרד לשוויון חברתי ואיציק שפרן – מנהל תל"מ ותכניות ההמשך.

בתום שלב הברכות הוענקו תעודות הוקרה לשותפינו הוותיקים דוד יאסו וחיים סאלם מהמשרד לקליטת העלייה.

תכנית תל"מ פרושה בקבוצות בכ- 15 קיבוצים מברעם שבצפון ועד יטבתה שבערבה, הקבוצה האחרונה נפתחה השנה בקבוץ שובל ובקרוב תיפתח אחת נוספת בקבוץ שריד.

תלמ
קייס ניר בנדק, מקשר גן שמואל

כ – 100 חניכים וחניכות ישתתפו השנה בתכנית שנכנסת לשנת ה – 20 להיווסדה ובשל ההכרה בחשיבותה והצלחתה הועברה בשנה זו לחסות ותקצוב אגף הצעירים במשרד לשוויון חברתי.

תהליך המעבר היה ממושך ומתיש בשל נהלי התקשרות מחמירים וחסר ניסיון של "המשרד החדש" בעבודה מול התנועה הקיבוצית. חרף העיכוב הממושך בהכנות לחתימה, הוסיפה התנועה הקיבוצית לתמוך בתכנית הן במימון והן בזכות קיומה ונחיצותה. המחויבות והגיבוי הנרחב שניתן לתכנית, אפשר לצוות למלא את משימותיו החינוכיות, הפדגוגיות והניהוליות מבלי לפגוע בחניכים ובמלווים אשר בנסיבות אחרות היו נדרשים להפסיק את פעילותם.

צוות תל"מ בתנועה הקיבוצית מבקש להוקיר את מנהלי הקהילה, רכזי הענפים המעסיקים את חניכי ובוגרי התכנית ובעיקר את המקשרים בקיבוצים על המחויבות והמסירות רבת השנים למשימה החשובה הזו.

את אופן ההתנהלות של תכנית תל"מ מוצע להפעיל גם בפיילוט של תכנית תהיל"ה (תכנית המשך ייחודית לחיילים הבודדים) אשר מתארגנת ביוזמת אגף צעירים בתנועה הקיבוצית ובשיתוף משרד הביטחון והקק"ל ולפחות בשלב הראשון עתיד צוות תל"מ להיות הגורם המוביל בהשקתה.

לכל חניכי ובוגרי תל"מ בקיבוצים ובאשר הם, חג סיגד שמח מהנהגת התנועה הקיבוצית, צוות תכנית תל"מ וחברי הקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה