דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

על חשיבות חופש הביטוי וגבולותיו - מפגשי שיח לש"שנים בתנועה הקיבוצית לקראת יום הזיכרון ה-25 לרצח יצחק רבין

לצד העשייה ההתנדבותית של הש"שנים, במחלקת שנת השירות של התנועה הקיבוצית עוסקים לאורך השנה ביצירת שיח מלמד ומעשיר עמם סביב נושאים מגוונים. לקראת יום הזיכרון השנתי לרצח רבין, התקיימו מפגשי זום בהם בחנו את עקרון חופש הביטוי בחברה ודנו בתרבות השיח בחברה הישראלית ומה הם יכולים לעשות על מנת לשנותו. בנוסף, קיבלו הש"שנים מערכי פעילות
תוצר הפעילות החינוכית בנושא רצח רבין בפנימיית דארנא בה מתנדבים שינשינים של התנועה הקיבוצית
תוצר הפעילות החינוכית בנושא רצח רבין בפנימיית דארנא בה מתנדבים שינשינים של התנועה הקיבוצית

שנת השירות בתנועה הקיבוצית מאופיינת בתרומה לחברה ולמדינה בפעילות חינוכית, חברתית, קהילתית והתיישבותית. לצד העשייה ההתנדבותית, במחלקת שנת השירות עוסקים לאורך השנה ביצירת שיח מלמד ומעשיר עם הש"שנים סביב נושאים מגוונים: החברה הישראלית, יציאה לשירות צבאי משמעותי, מעורבות חברתית, אקטיביזם ועוד.

העיסוק בנושאים אלו, לאורך שנת השירות, מעמיק את תחושת המשמעות של העשייה ההתנדבותית ונותן ערך מוסף לשנת זו. כמו כן, תהליך חינוכי זה מעודד את הש"שנים להיות אזרחים מודעים ומעורבים הלוקחים אחריות על החברה ועל עיצובה.

השבוע, מציינים את יום הזיכרון ה-25 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. רצח רבין  היווה נקודת שבר בחברה הישראלית וזימן חשבון נפש בכל חלקיה. ביום זה ישנה חשיבות רבה, מלבד ציון זכרו ומורשתו של רבין, לבחון את השלכות מקרה רצח זה על החברה ולשאול את עצמנו: האם משהו השתנה בתרבות השיח בחברה הישראלית? ומה אנו יכולים לעשות על מנת לשנותה?

לקראת יום זה התקיימו מפגשי זום, בשיתוף ארגון בינ"ה ובהובלתה של רות ברנד - רכזת העשרת ש"ש בתנועה הקיבוצית, עם מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית. במפגש בחנו הש"שנים את עקרון חופש הביטוי בחברה - חשיבותו, מגבלותיו והיכן עובר הגבול בין ביקורת לגיטימית לבין הסתה. כמו כן, דנו בתרבות השיח בחברה הישראלית ומה הם יכולים לעשות על מנת לשנותו.

בסוף המפגש קיבלו הש"שנים מערכי פעילות, למגוון גילים, על מנת שיעבירו הלאה את נושאי המפגש לחניכיהם במסגרות ההתנדבות.

הוספת תגובה חדשה