דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"עומדים על כך שהצדק יעשה עם חברינו"

בהמשך לישיבה שקיימו לפני שבועיים עם ערן יעקב, מנהל רשות המיסים בנוגע למענקים לחברי קיבוצים שפרנסתם נפגעה עקב הקורונה, פנו אליו מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, גם בכתב וציינו כי מתן המענק לקיבוצניקים אפשרי הן באמצעות המנגנון של תקנות שעת חירום, והן מבחינת החוק הקיים
אמית פורת וניר מאיר
מימין: אמיתי פורת וניר מאיר על רקע משרד האוצר. תמונת ארכיון

בפנייתם למנהל רשות המיסים כותבים מאיר ופורת כי למיטב הבנתם, מדובר בהפליה לרעה של קבוצה מסוימת מתוך האוכלוסייה ביחס לשאר העובדים במשק (שכירים, עצמאיים, בעלי שליטה, פנסיונרים ועוד).

עוד הם כותבים לו כי הטענה המרכזית שעלתה על ידו הייתה שהחוק לא נותן בידו את ההסדר המשפטי אשר מאפשר לתת את המענק גם לחברי הקיבוצים, אולם לדעתם אמירה זו מתעלמת מהמציאות השוררת בישראל בעת האחרונה, כאשר באמצעות המנגנון של תקנות שעת חירום, נקבעים שינויים מרחיקי לכת בהסדרי החקיקה השוררים בישראל, ומכוחם של הסדרים אלה נקבעת זכות למענק לסקטורים שלמים שאלמלא תקנות אלה לא היו זכאים לכל מענק שהוא. כמו כן, מתוך לשונו של אותו חוק בו נעשה שימוש לקביעת מענקי הפיצוי, עולה שהמחוקק ראה נגד עיניו את האפשרות לכך שיהיה צורך, ביום מן הימים, להסדיר את זכותם של חברי הקיבוצים לקבלת מענק עבודה.

"מתוך כך, ברור הוא שלא רק שאין כל הצדקה להפלייתם לרעה של חברי הקיבוצים, אלא שאין גם כל מניעה ממשית מפני קביעת הסדר חקיקתי המונע הפליה זו ומאפשר מתן מענק גם להם. אנו עומדים על כך שהצדק יעשה עם חברינו, ומבקשים שתיקבע ללא דיחוי זכותם לקבלת אותם מענקים להם היו זכאים אלמלא התמסו כחברים בקיבוץ", הם חותמים את פנייתם. לקריאת המכתב: לחצו כאן

בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שנערכה ביום שלישי ועסקה במעקב על יישום וביצוע תוכנית הסיוע הכספית לנפגעי הקורונה, התייחס לנושא ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) ואמר: "מדובר באפליה בלתי הגיונית שייתכן והרשות השופטת תצטרך לתת עליה תשובה. בלתי הגיוני שציבור שלם פוטר מעבודתו או הפסיק לעבוד בהנחיית המדינה והיא מתנערת מאחריות – צריך למצוא פתרון!".

הוספת תגובה חדשה