דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עוטפים את החיילים הבודדים לאורך כל הדרך

התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית מנציחות את שמו של צביקה לוי ז"ל בתכנית לליווי חיילים בודדים בקיבוצים מרגע נחיתתם בארץ ועד לאחרי שחרורם מצה"ל
התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית מנציחות את שמו בתכנית לליווי חיילים בודדים בקיבוצים מרגע הגיעם לארץ ועד אחרי שחרורם

במלאת 30 לפטירתו של חתן פרס ישראל צביקה לוי ז"ל, התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית הכריזו על הנצחת שמו בתכנית לליווי חיילים בודדים בקיבוצים עוד בטרם גיוסם, בזמן שירותם הצבאי, וגם בתקופה לאחר שהם פושטים את המדים ומתחילים את חייהם הבוגרים באזרחות.

בצה"ל משרתים בכל שנה קרוב ל- 3,000 חיילים עולים בודדים שעלו ארצה לבדם במטרה לתרום לישראל ולהשתלב בחברה נעמי לויהישראלית. כשהם רחוקים מהמשפחה ומהחברים שהשאירו מאחור, נאלצים העולים הבודדים להתמודד עם אתגרים לא קלים. התכנית על שמו של צביקה לוי תתמקד בליווי חיילים בודדים והיא נועדה להציע לצעירים השוקלים עליה לישראל מסלול ליווי מקיף ותמיכה חמה בסביבה קיבוצית תומכת לאורך כל שלבי הקליטה - החל מרגע הנחיתה בארץ, במהלך השירות הצבאי שלהם ועד לאחר השחרור מצה"ל.

כידוע, התנועה הקיבוצית מפעילה את פרויקט החיילים הבודדים כבר יותר מעשרים שנה, ותחת שרביטו של צביקה לוי שניהל אותה עד שחלה, אומצו בקיבוצים ברחבי הארץ יותר מעשרים אלף חיילים בודדים שזכו למשפחה מאמצת, ארוחות ומיטה בעשרות קיבוצים ברחבי הארץ.

מיד לאחר מותו של 'אבי החיילים הבודדים', הודיעו יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, על כוונתם להנציח את זכרו במיזם שיוקדש לליווי חיילים בודדים בקיבוצים בהמשך לדרכו ולמורשתו.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר: שנים ארוכות אנחנו מחפשים פתרון שייתן מעטפת כוללת לחיילים הבודדים מיום הגעתם ועד אחרי השחרור. אני אסיר תודה ליצחק הרצוג ולסוכנות היהודית על שנרתמו לצידנו והסכימו להנציח איתנו את זכרו היקר של צביקה לוי בהתמודדות עם האתגר הזה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "צביקה היה גיבור ישראל במובנים רבים. במיוחד גיבורם של חיילים בודדים ועולים רבים במשך שנים. אני גאה במיוחד על כך שהסוכנות היהודית בראשותי ביחד עם התנועה הקיבוצית בהובלתו של מזכ"ל התנועה ניר מאיר ינציחו את מפעל חייו האדיר של חתן פרס ישראל צביקה לוי ז"ל בפרויקט שישרת חיילות וחיילים בודדים ושימשיך את מורשתו המפוארת. גם ברגעיו הקשים ביותר צביקה לא הפסיק ללוות אלפי צעירות וצעירים בודדים שעלו ארצה לשרת את ארצם וראו בו אב."

הרצוג

את התוכנית מובילים מצד התנועה הקיבוצית - מאיר זרעיה, שירי מדר ויעל אייזנר. בימים הקרובים יחלו להתכנס הצוותים המקצועיים מטעם התנועה הקיבוצית והסוכנות היהודית שיסכמו בין הצדדים את פרטי התכנית וההסכמים.

מדובר בשילוב של שלוש תכניות שונות שהיו חלק מפעילות התנועה הקיבוצית. לאחר פטירתו של צביקה לוי ז"ל שהיה "אבי החיילים הבודדים" והקדיש את חייו לליווי ועזרה לחיילים בודדים, קליטתם בקיבוצים ואיתור משפחות מאמצות בעת שירותם הצבאי ולאחריו, החליטו בתנועה הקיבוצית ובסוכנות היהודית לקבץ את שלוש התכניות, לאפשר מסלול רציף ונוח ולהציע אותו לצעירים השוקלים עליה לישראל.

בין היתר, התכנית תכוון את העולה הבודד במבוכי הבירוקרטיה, תעניק לו לימודי עברית באולפן קיבוץ שבמהלכו יזכה גם להכיר את נופי הארץ ואת החוויה התרבותית והחברתית בישראל, תלווה אותו בכל תהליך השירות בצה"ל - החל מהצו הראשון ועד השחרור; תחבר את העולה הבודד למשפחה מאמצת שתלווה אותו לאורך שנים ותהיה גרעין של תמיכה ואהבה; תעניק לחייל הבודד מגורים בסביבה ירוקה בקיבוץ; ותציע לאחר השחרור לחייל הבודד הכשרה לאזרחות והמשך מגורים בקיבוץ והשתלבות בתעסוקה ובפרנסה באחד מענפי הקיבוץ.

 

 

הוספת תגובה חדשה