דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נפרדים מקצ'ה, הלוחם הנודע מיחידת 101 המיתולוגית

בלילה שבין שני לשלישי הלך לעולמו אל"מ (מיל') שמעון "קצ'ה" כהנר – לוחם, חקלאי ואיש ההתיישבות, מקיבוץ נווה איתן. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "קצ'ה ייצג היטב את הרוח הקיבוצית של שירות משמעותי, מעורבות ותרומה לחברה ועזרה בקליטת עלייה. בשם התנועה והקיבוצים אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, בית נווה איתן ועמק המעיינות כולו"
שמעון "קצ'ה" כהנר ז"ל
שמעון "קצ'ה" כהנר ז"ל

קצ'ה, מלוחמיה הנועזים של יחידת 101, השתתף בשורת פעולות מבצעיות ואף נפצע קשה באחת מהן. זה לא מנע ממנו לחזור וללחום במלחמות ישראל, ממבצע קדש ועד מלחמת לבנון הראשונה, ולהשתתף בשחרור ירושלים בששת הימים. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ספד לו: "קצ'ה סימל נחישות, תעוזה ואהבת האדמה והמולדת. למרות פציעתו הקשה הוא המשיך לשרת במילואים ולהילחם. הוא  ייצג היטב את הרוח הקיבוצית של שירות משמעותי, מעורבות ותרומה לחברה ועזרה בקליטת עלייה. בשם התנועה והקיבוצים אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, בית נווה איתן ועמק המעיינות כולו."

"הערב, חודש לאחר שחגג 85, הלך אבא לעולמו", כתב בנו, אמיר. "אמנם לא הגיע לגיל 101, כפי שתמיד רצה, אך הספיק לחיות ולעשות יותר ממה ש-35 אחרים עושים ב-890 שנה".

כהנר, שנולד ב-1934 במושב רשפון, עבר כנער לקיבוץ נווה איתן שבעמק המעיינות. לאחר גיוסו הצטרף ליחידה חדשה, 101, תחת פיקודו של שרון. הוא שירת שם לצד חבר ילדותו, מאיר הר ציון. היחידה עסקה בפעולות תגמול כחלק מהמאבק בפדאיונים - חוליות המסתננים ממדינות ערב. 

לצד עיסוקו הצבאי היה גם חקלאי ובוקר, וכיהן כמזכיר הארגון הארצי של מגדלי בקר לבשר, כמרכז הקליטה ביישובי עמק בית שאן וכמנכ"ל אתר גבעת התחמושת. הוא היה נשוי לרותי ולהם ארבעה ילדים ונכדים.

בקיבוץ נווה איתן כתבו בדף הפייסבוק: "בית נווה איתן נפרד היום מקצ׳ה - שמעון כהנר. איש נווה איתן והעמק, אדם יקר שהשאיר חותם גדול מאוד משתתפים באבלם הכבד של חברתנו רותי כהנר והילדים. תנחומינו למשפחה."

הלוויתו של קצ'ה התקיימה היום (חמישי) בבית העלמין שבנווה איתן. קהל של אלפים ליווה אותו בדרכו האחרונה ובהם שניים מראשי מפלגת כחול לבן - היו"ר, רא"ל (במיל') בני גנץ ורא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, אלופי צה"ל בסדיר ובמילואים ואיתם מאות רבות מחבריו לדרך מהשירות הצבאי, גבעת התחמושת וענף הבקר. המשפחה תשב שבעה בחדר האוכל שבקיבוץ.

הוספת תגובה חדשה