דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משתפים פעולה למען הגיל הרך בעוטף עזה

"באגף החינוך שמנו למטרה, לצד הדגש החינוכי, לחבר את העשייה לַרגולציה הכוללת בישראל. זאת על מנת להביא את הרשויות להבנת הייחודיות של החינוך הקיבוצי, לחזק ולשמר אותו"
חלי זלינגר (צילום: דנה בר-און) ונועה צור-ברוש, מחלקת "הגן הקיבוצי" בתנועה הקיבוצית

בשבוע שעבר התקיים טקס הפתיחה לפיילוט של תכנית 'מסגרות תחילה' שמפעיל אגף מעונות יום במשרד הכלכלה.
מטרת התכנית היא לקדם ולמקצע את מעונות היום באמצעות הדרכה מקצועית, בשלב ראשון בעוטף עזה ובמספר יישובים נוספים ולאחר מכן בכל הארץ. שותפים בתכנית האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר־אילן. המטרה היא לייצר שפה משותפת ומקצועית תוך כדי שמירה על הייחודיות של כל מעון.
בטקס היו נציגים מאגף מעונות היום במשרד הכלכלה, מרשת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית, מהג׳וינט, מויצ"ו, מנעמ"ת, מעיריית שדרות ומהמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדות נגב.
בתכנית ישתתפו מנהלות ומנהלי מערכות החינוך והמדריכות והמדריכים הפדגוגיים של קיבוצי המועצות.
חלי זלינגר ונועה צור־ברוש מרשת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית: "באגף החינוך שמנו לנו מטרה, לצד הדגש החינוכי הייחודי לקיבוצים והחיבור לקהילה, לחבר את העשייה שלנו לַרגולציה הכוללת ולרשויות המדינה. זאת כדי להביא אותם להבנת הייחודיות של החינוך הקיבוצי, הבנה שתאפשר לנו לחזק ולשמר אותו, ובד בבד לזכות בתמיכת משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. אנו מודות לכולם על ההישג הגדול ועל שיתופי הפעולה, ורוצות לאחל הצלחה לכולם".
עוד הן מוסרות: "תכנית 'מסגרות תחילה' החלה את פעילותה כפיילוט לפני שנה וחצי, ומדריכות ומדריכי רשת ההדרכה של הגן הקיבוצי שותפים בה. במסגרת התכנית המדריכות והמדריכים רוכשים כלי הערכה והדרכה מהמובילים במדינות ה־OECD, והם מיישמים אותם בתהליכי ההדרכה בקיבוצי הפיילוט. לקראת שנת הלימודים הבאה ועם חידוש שולחן ההדרכה בגיל הרך, נערכת חשיבה עם אגף מעונות היום על מנת להביא את הכלים הללו לתהליכי ההכשרה של כל מי שיתקבל להדרכה מטעם הגן הקיבוצי".

הוספת תגובה חדשה