דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משנה לשנה - בונים תוכניות עבודה קהילתיות

אחרי החגים הגיע, חודש נובמבר מאותת על בואו ועמו משימות סוף השנה ומשימות השנה הבאה. בדיוק לשם כך הוציאו השבוע באגף חברה בתנועה מסמך מסייע לממלאות וממלאי התפקידים, ההנהלות והצוותים להתארגנות ובניית שנה חדשה
משנה לשנה - בונים תוכניות עבודה קהילתיות
בונים תוכנית עבודה בגבעת חיים מאוחד (תמונת ארכיון)

כל שנה מגיע נובמבר ואיתו משימות סוף השנה ומשימות השנה הבאה.

בימים אלו מגייסים בקיבוצים את הצוותים וממלאי התפקידים להערכות לשנה הבאה, לסכם את השנה הנוכחית ולבנות את תוכניות העבודה לשנה הבאה. רבים מאיתנו לוקחים את התוכנית של שנה שעברה, בודקים מה עבד ומה פחות ומבצעים מאין עדכון לתוכנית. אבל מה קורה כשמסיימים שנה כל כך שונה, מאתגרת וייחודית כמו שנת 2020?

אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית הפיץ השבוע בין ממלאי התפקידים מסמך מסייע. לפני מספר חודשים התכנסו (בזום..) ממלאי וממלאות תפקידים מקיבוצים בכל רחבי הארץ ותרגלו למידה מותאמת למצבי חירום מתמשכים. בעקבות הלמידה ושיתוף העמיתים, יצא המסמך "יציאת חירום" ובו שורה של כלים שימושיים להובלת הקהילה בשגרה ובחירום.

הכלים הללו מהווים את הבסיס לתהליך בניית תוכנות העבודה לשנה הבאה. בבואנו להתחיל את תהליך סיכום השנה וכתיבת תוכניות העבודה, מומלץ לקיים מיפויים בקהילה, לעודד עבודה משותפת של ממלאי התפקידים והוועדות וכמובן - עבודה משותפת עם הציבור. בנוסף, חשוב לא להתעלם מהכלים החדשים שנוספו ועוד יתווספו לסל הכישורים של ממלאות וממלאי התפקידים. כאשר תמונת המצב רחבה ומכילה זוויות שונות של הפעילות בקיבוץ בשנה האחרונה, ניתן להיטיב ולייצר את התוכנית לשנה הבאה ולקחת בחשבון גם את הבלתי צפוי.

והרי זה כל הסוד – דווקא בתקופות של חוסר סדר בכל כך הרבה תחומים מסביב, עלינו להיצמד ליסודות הבסיסיים של עבודה לפי תוכנית, להגביה עוף ולהרחיק ראות וכל הזמן לפעול למען קהילה קיבוצית מיטבית.

לחצו כאן לקריאת המסמך המלא

 

הוספת תגובה חדשה