דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצדיעים לחיילים הבודדים בתערוכת צילומים מיוחדת בנוכחות רא"ל (מיל.) בני גנץ

בתמונה (מימין לשמאל): יעל אייזנר, "האמא של החיילים הבודדים בתנועה", אובה בקר ראש עיריית פרנקפורט, רפאל ארליך צלם התערוכה, רב אלוף במיל' בני גנץ, ניר מאיר מזכ"ל התנועה, זוכה פרס ישראל צביקה לוי.

היום אחה"צ (חמישי) נפתחה בבית התנועה הקיבוצית תערוכה חגיגית לכבודם של אלפי החיילים הבודדים שהגיעו מכל קצוות העולם לשרת בצה"ל. עשרים אלף חיילים התארחו לאורך כל השנים בעשרות קיבוצים מצפון הארץ ועד דרומה, וזכו לבית חם ואוהב אצל משפחות רבות.
 
אביה של אחת החיילות הבודדות לשעבר, רפאל ארליך, ביקש להוקיר את תרומתם של החיילים, של הקיבוצים ושל האבא של החיילים הבודדים, חתן פרס ישראל, צביקה לוי, והוציא לאחרונה ספר עם תמונות של חלק מאותם חיילים בודדים.
 
הספר הפך לתערוכה מרגשת, אשר תוצג עד סוף החודש בבית התנועה הקיבוצית, שהיה המקום שריכז לאורך כל השנים את המפעל הציוני האדיר הזה.
הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל.) בני גנץ, בירך את צביקה ואמר: "אין גנום אחד לחייל הבודד- חרדי, לא חרדי, גבר, אישה, מהארץ, מחו"ל, ימין שמאל- כל שאכפת לנו זה שאתה חייל בודד ואתה רוצה לתרום ולכן אנחנו רוצים לעזור לך. ובארץ שמתה על השסעים שלה, כל מקום שאפשר להסתכל על משהו דרך הפלטפורמה של מטרה משותפת ודרך משותפת הוא דבר שמאד צריך לחזק ולחבק ואני חושב שאתה מצאת דרך יפהפייה לעשות את זה. אנחנו חיים בישראל הצינית, אבל גם ישראל הצינית לא יכולה להתמודד עם המשפט האלמותי "כל אשר נתת הוא שלך לעד" ואתה נתת כזו כמות של אהבה, וזכית בכל מיליגרם בלתי מדיד של אהבה שהמדינה, שהציבור, שאני, שכל אחד מהאנשים מבקש להעניק לך ועל כך באמת צביקה המון תודה, קל לדבר קשה מאד לעשות ואתה הראית לנו שפשוט אפשר לעשות".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר: "כשהאלוף יורם יאיר (יאיא) גייס את צביקה לפני 22 שנים לעמוד בראש הפרויקט הזה, הוא כבר הכיר אותו. הוא היה מפקד שלו בבה"ד 1, הוא ראה מה צביקה עשה בשביל משפחות הצנחנים עוד קודם וידע שהוא מהמר פה על הימור בטוח. מה שהוא לא ידע ואנחנו לא ידענו, זה שצביקה יקח את הפרויקט שהוא קיבל למעלה ויגרור אחריו תנועה שלמה במשך 22 שנים במאות קיבוצים ואלפי משפחות וייטע בכולם את המחויבות האישית של צביקה לוי. התנועה הקיבוצית אירחה ב-22 השנים האלה מעל 20,000 חיילים, שתי אוגדות, שתי אוגדות שהן שלנו אבל מעל הכל הן של צביקה. ולכן, התמונה של צביקה מוקף בראשי המדינה היא תמונה שאין ראוי לו ממנו והיא תיזכר לעוד שנים רבות. אנחנו מאד גאים בך צביקה ואנחנו מבטיחים לך יהיה מה שיהיה אנחנו לוקחים אחריות על הפרויקט הזה בכל מצב ומזג אוויר ככל שעוד יבקשו אותנו לעשות כן".

צביקה דיבר ושיתף בסיפורן של שתי חיילות בודדות שתועדו אף הן בתערוכה. האחת, עולה מקניה שפגשה את צביקה וביקשה ממנו לעזור לה לעבור לקיבוץ יגור. כשביצע את המשימה, מספר צביקה, אמרה לו עכשיו אתה מוכן לאתגר גדול עוד יותר- לעזור לי להשתבץ לצנחנים לזכרו של אבי. "מיד לקחתי זאת כמשימה אישית, הפעלתי את כל הקשרים ודאגתי שתשתבץ בצנחנים וכך היה והיא הפכה למדריכת ירי בחטיבה 35". השנייה, בתו של צלם התערוכה רפאל ארליך שביקשה ממנו לעזור לה להשתחרר קצת קודם ממועד השחרור אמר לה צביקה אל תדאגי, אני אעזור לך. "צלצלתי למפקד הבקו"ם ואמרתי לו צביקה לוי מבקש בקשה לייצר שגרירה טובה בגרמניה. והוא מיד שחרר אותה". הסיפורים האלו הם התרומה הקטנה שאני יכולתי לעזור לחיילות האלה על התרומה הגדולה שהן, וכל החיילים הבודדים האחרים, נתנו לנו".

ראש עיריית פרנקפורט, אובה בקר: "מדינת ישראל מגינה על המקום הבטוח היחידי ליהודים. מקום בטוח מהטרדות, מאפליה ומהדרה. לכן, צעירים יהודיים מכל רחבי העולם מגיעים לישראל לשרת בצה"ל כחיילים בודדים ולתרום למדינה ואנשיה".
ראש עיריית פרנקפורט הוסיף: "מאז הקמת מדינת ישראל, ומאז הקמת צה"ל ופירוק המחתרות נשמר הכלל שקבע בן גוריון שצה"ל וחילייו מגנים על השלום, החופש והדמוקרטיה תחת דגל המגן דוד".

הוספת תגובה חדשה