דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצדיעים לה: המג"דית הראשונה הראשונה בחיל התותחנים - היא משלנו

רס"ן אפרת קייקוב לוי מתל קציר תמונה למפקדת גדוד "הרעם" בעוצבת געש של פיקוד הצפון. היא תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה לאישה הראשונה בצה"ל שתעמוד בראש גדוד תותחנים
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

קייקוב לוי בת ה-32 גדלה בקיבוץ תל קציר ולמדה בתיכון האזורי "בית ירח". אביה יאיר קייקוב, שירת כרס"ן במילואים בתותחנים. אמה היא נגבה קייקוב (את שמה קיבלה מחיים בר-לב, ששירת עם אביה בדרום) ואחותה היא רס"ן במילואים במודיעין אוויר.

היא התגייסה בשנת 2006 לחיל התותחנים כלוחמת משגר בגדוד MLRS ומשם המשיכה לקורס מפקדים. בתום תקופה של שנה כמפקדת מבצעית בחיל התותחנים, יצאה קייקוב לקורס קציני יבשה, אותו סיימה בהצטיינות. לאחר קורס הקצינים, שובצה כמ"מ בפלוגה מבצעית, ולאחר מכן ביצעה עוד מספר תפקידים בדרג הלוחם, בהם קמב"ץ גדוד וסמ"פ.

בהמשך יצאה לקורס מ"פים, ביצעה תפקיד מ"פ הכשרות ולאחר מכן מ"פ מבצעית בגדוד בו גדלה. היא שימשה כמזכירת מפקד פיקוד הצפון יאיר גולן, שירתה כסמג"דית "עיטם" של אגד 282 ׁ(הסמג"דית הראשונה בחיל התחותחנים) והייתה קצינת אג״ם הראשונה בחיל באגד 215. כעת היא עתידה לסיים את קורס פו"ם אלון.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "התנועה הקיבוצית תמיד חינכה את בניה ובנותיה לשירות משמעותי בצה"ל וליציאה לקצונה. לא לחינם 6 אחוז ממסיימי קורס הקצינים האחרון הם קיבוצניקים. פי כמה מאחוזם באוכלוסייה. אנו עושים זאת באמצעות פרויקט דן שומרון להוקרת משרתי הקבע ובאמצעות מפגשי קצינים ומפגשים של קצינים עם בני נוער. בשנים הקרובות נמשיך ונחזק את משרתי הקבע מתוך דאגה ואחריות למדינת ישראל. לתנועה הקיבוצית יש תפקיד משמעותי בעיצוב פני המדינה. כך היה בעבר, כך קורה היום וכך ימשיך גם בעתיד״.

 

הוספת תגובה חדשה