דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מצאנו אוזן קשבת ויצאנו בתחושה שיש לנו בעלי ברית של ממש במשרד רשם האגודות השיתופיות"

ביום שני השבוע, התקיימה פגישת עבודה ראשונה באגף לאיגוד שיתופי עם עו"ד נעמה קאופמן פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה המכהנת גם כמ"מ רשם האגודות השיתופיות וצוותה. בפגישה עלו מספר נושאים חשובים, העומדים על סדר יומם של התנועה וקיבוציה
עו"ד נעמה קאופמן פס. צילום: דוברות משרד הכלכלה
עו"ד נעמה קאופמן פס. צילום: דוברות משרד הכלכלה

מטעם התנועה הקיבוצית נכחו בפגישה מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, ראש המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד מיכי דרורי ועו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית והיחידה לקידום הקואופרציה בתנועה. יחד עם מ"מ רשם האגודות השיתופיות, עו"ד קאופמן-פס, נכחו בפגישה עו"ד גל הררי-גולדמן, מ"מ סגנית רשם האגודות השיתופיות, עו"ד רותי לירז-שפירא, ממונה תחום רגולציה, ייעוץ ושפיטה באגף לאיגוד שיתופי ורו"ח אלעד חבשוש, מנהל חטיבת חשבונאות, פיקוח וחקירות באגף.

במהלך הפגישה, אשר התנהלה ברוח טובה ובשיתוף פעולה מירבי, הביעו מ"מ הרשם וצוותה נכונות רבה לאפשר קיומן של אסיפות כלליות באמצעים טכנולוגיים "היוועדות חזותית" כדבר שבשגרה, הן לגבי אסיפותיהם הכלליות של קיבוצים והן לגבי מועצת התנועה. הנחיות מעודכנות לעניין זה תפורסמנה במהלך השבועות הקרובים. ככל שדברים אמורים בעדכונה הצפוי של הגמלה הפנסיונית, הוסכם על ידי מ"מ הרשם וצוותה כי יש להביא בחשבון את השפעות "משבר הקורונה" על חישובו של השכר הממוצע במשק לשם קביעת שיעור העדכון בשנת 2021. בעקבות תיאור הקשיים, בהם נתקלים קיבוצים וחבריהם בהתמודדות עם הכרה בזכאותם לסיוע במסגרת תכניות הסיוע הכלכליות השונות עקב "משבר הקורונה", נרתמו מ"מ הרשם וצוותה לסייע מול משרד האוצר ורשות המסים בקידום הכללתם של קיבוצים וחבריהם בגדר הזכאים, בדומה לשאר העוסקים והעסקים הזכאים. ככל שדברים אמורים ב"חלופת האגודה" בשיוך דירות ובנסיונות הנעשים על ידי רשות מקרקעי ישראל לשנות חלופה זו באופן מהותי, התחייבה מ"מ הרשם לפעול, יחד עם צוותה, על מנת לוודא כי עמדת האגף לאיגוד שיתופי, התומכת בחלופת האגודה ובשמירה על זכותם העתידית של קיבוצים להמשיך ולקלוט לחברות, תובע בפני ועדת המשנה, הדנה בימים אלה בהצעות לשינוי החלופה.

ניר מאיר: "מצאנו אוזן קשבת ויצאנו בתחושה שיש לנו בעלי ברית של ממש במשרד רשם האגודות השיתופיות."

הוספת תגובה חדשה