דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מפעל 'צמח תערובות' והמועצה האזורית בני שמעון זכו באות ציון לשבח על פעילותם לקידום מחזור פסולת אריזות

באירוע שהתקיים ביום שני בבית הנשיא לזוכי פרס הרשות הממחזרת לרגל יום המחזור של ישראל, הוענק לעומר לביא, מנכ"ל מפעל 'צמח תערובות' שבעמק הירדן ולניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון, אות ציון לשבח על פעילותם לקידום מחזור פסולת אריזות הבחירה נעשתה על ידי תאגיד מחזור האריזות 'תמיר'
בתמונה: עומר לביא (למעלה משמאל) וניר זמיר (למטה משמאל) עם השרה ונשיא המדינה. צילום: חיים צח, לע"מ
בתמונה: עומר לביא (למעלה משמאל) וניר זמיר (למטה משמאל) עם השרה ונשיא המדינה. צילום: חיים צח, לע"מ

במפגש במעמד נשיא המדינה השתתפו השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ראש תאגיד המחזור 'תמיר' רני איידלר וראשי הרשויות הזוכות במדד המחזור לשנת 2020. זו השנה השנייה שמציין תאגיד המחזור 'תמיר' את 'יום המחזור של ישראל' ומציב את נושא מחזור האריזות במרכז המודעות, עם יום חדש שנכנס כבר בשנה שעברה ללוחות השנה הציבוריים - "יום המחזור של ישראל". מטרתו של יום זה הינה, להעלות את המודעות לחשיבות המחזור והטיפול בפסולת אריזות בקרב האזרחים והתעשיות במדינת ישראל והנעתם לפעולה למחזור. השנה, הוחלט לראשונה להעניק אות מיוחד גם למפעלים וחברות שהשיגו תוצאות גבוהות בנתוני המחזור.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר במפגש: "השכלתם להביט למרחוק ואתם פועלים לא רק למען איכות החיים של תושבי הרשויות שלכם, אלא גם למען העתיד של ילדינו. משבר האקלים הוא משבר אמיתי, וכולנו, ברמה הבינלאומית, הלאומית והפרטית, צריכים להירתם למאבק בו. ההתמודדות עם הקורונה לקחה אותנו צעד קדימה וצעד אחורה. מצד אחד, הוצאנו פחות על דלק ועל תעופה, ומצד שני, חזרו לחיינו מסכות, כפפות, וכלים חד פעמיים. עלינו לעשות כל שביכולתנו למען הסביבה. הפרדת פסולת, מחזור וצמצום של צריכה מיותרת, הם חלק בלתי נפרד משינויי ההרגלים שאנו נדרשים בהם".

עומר לביא (עין גב), מנכ"ל מפעל 'צמח תערובות' בעמק הירדן: "אנו נרגשים ומודים לכבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, על האירוח וההכרה בחשיבות פעילות המחזור בתעשייה, לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל על תרומתה בקידום חשיבות נושא המחזור ולתאגיד המחזור 'תמיר' על הבחירה ב'צמח תערובות', לקבלת אות המחזור וציון לשבח. המפעל דוגל ומקדם באופן ניהולו גישה ירוקה ואקולוגית. במסגרת פעילותנו למען שמירת איכות הסביבה, בין היתר, מועברים מוצרי הפלסטיק למחזור, להפקת חומרי גלם חדשים, שקי הענק מועברים לגריסה כאשר מופקים מהם שקים ממוחזרים, נעשה שימוש חוזר בעץ לבניית משטחים, ועוד. בשנת 2020 שלחנו קרוב ל-85 טון פסולת למחזור, לעומת 13 טון רק לפני שנתיים, הסיבות לכך הן הצמיחה של 'צמח תערובות' במהלך השנים, הגדלת היקפי ההפרדה והתקשרויות עם קבלנים נוספים של 'תמיר', אשר אנו צופים כי יתפתחו ויתקדמו עוד בשנים הקרובות, למען שמירת הטבע וההתמודדות עם האתגר העולמי בשמירת איכות הסביבה".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "אחד היעדים המרכזיים שלנו כמועצה הוא להיות מועצה ירוקה, וזה בא לידי ביטוי במספר תהליכים משמעותיים שאנחנו מוציאים לפועל, ביניהם הגדלת הפקת אנרגיה נקייה כמו החשמל הירוק, פרויקט שביל בני שמעון, הפחתת הטמנה על ידי הקמת מפעל המיון בדודאים וכמובן גם עבודה מאומצת של אגף שפ"ע וסביבה להגדלת אחוזי המיחזור אצלנו ביישובי המועצה - הישג מרשים ששם אותנו בין הרשויות המובילות במחזור בישראל, והפעם בפרס הנשיא על שיפור איכות וכמות הפסולת הממוחזרת. אני גאה שהמהפכה הירוקה של בני שמעון צוברת תאוצה, התושבים הנפלאים שלנו לוקחים חלק עצום בתהליך הזה וכולנו מצליחים לתרום את חלקנו לשמירה על כדור הארץ, על הסביבה ועל איכות החיים של ילדינו לשנים הבאות".

 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "השאיפה היא שבעתיד הלא רחוק, נצטרף לשורה ארוכה של מדינות מתקדמות שאינן מטמינות פסולת כלל. בכוחותינו לייצור תרבות מיחזור חדשה בישראל, תרבות של אחריות סביבתית, הפחתה במקור ופתרונות מתקדמים - למען ארצנו, הבריאות שלנו, ואיכות החיים של כולנו."

מנכ"ל תאגיד תמיר, רני איידלר: "אני מודה לרשויות ולחברות הזוכות ומעריך מאוד את שיתוף הפעולה שלהן, לרשויות המקומיות יש השפעה גדולה על שיתוף הפעולה של  התושבים וגם על האמון שלהם בדרך. והכי חשובים התושבים שמגלים אחריות  ומעורבות ומפרידים אריזות למחזור, ובכך מונעים את הטמנתן באדמה ואת הפגיעה בסביבה."

'צמח תערובות' מקבוצת צמח מפעלים בעמק הירדן, מפעל מזון לבעלי חיים מהגדולים והוותיקים בישראל, שנוסד כאגודה שיתופית, בשנת 1965, בבעלות 47 קיבוצים ומושבים שיתופיים, המייצר מזון לבע"ח: דגים, עופות, בקר, צאן וחיות מחמד. ל'צמח תערובות' שיתופי פעולה וחברות בנות, כגון: צמח ישראפט, דג סוף, יונתן צמח, עוף טוב ועוד. 'צמח תערובות' מובילה את שוק המזון לחיות בתחום החדשנות. בין מוצריה ניתן למצוא מזונות לעופות ללא אנטיביוטיקה, מזונות ייחודיים לדגים אקזוטיים ומזונות לחיות מחמד ברמת סופר פרימיום. במפעל, מעבדת מו"פ משוכללת, לבדיקות פיזיקליות וכימיות, על פי התקנים המחמירים ביותר HACCP, GMP ו-Global Gap , במטרה לדייק ולייצר מוצרי בריאות לבעלי החיים במשק ולחיות המחמד.

תהליך מיחזור האריזות והצבת פחים כתומים ביישובים החל במועצה האזורית בני שמעון בשנת 2017. בשנה הראשונה נאספו כ-4 טון אריזות לחודש. בשנת 2018 נאספו בסך הכל כ-60 טון אריזות, בשנת 2019 נאספו כבר כ-80 טון אריזות ואת שנת אנחנו מצפים לסיים עם יותר מ-100 טון אריזות מהפח הכתום. רובה המכריע, יותר מ-89%, היא פסולת אריזות כנדרש. בנוסף לכך נאספו השנה במועצת בני שמעון גם כ-200 טונות של פסולת אריזות זכוכית, בקבוקי שתיה וקרטונים. לאלו מתווספים זרמי מיחזור אחרים כנייר, טקסטיל, ולאחרונה גם פסולת אלקטרונית. בין היישובים במועצה המצטיינים בהפרדה: חצרים, שובל, משמר הנגב, דביר, שומריה, בית קמה ולהב. עליה משמעותית נצפתה השנה בנבטים.

עד היום הוצבו ביישובי המועצה יותר מ-650 פחים כתומים. לאור העלייה גדולה בכמויות המיחזור המועצה נדרשת להגדיל את תדירות הפינויים וכמות הפחים, מאחר והתושבים נענים למשימת המיחזור ורואים בלקיחת אחריות על זרמי הפסולת חלק חשוב מחיים מקיימים. מחלקת שפ"ה וסביבה מתפעלת את מערך המיחזור, דרך פיקוח קבלני וטיפול בתקלות, פיקוח על מערך הפינוי עצמו – מהפח ועד לתחנת המיון של האריזות, ועד להסברה

הוספת תגובה חדשה