דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מעורבות חברתית מפיצה אור

חברי קיבוץ גן שמואל מפיצים אור בעשייה התנדבותית לרגל חג החנוכה במועדון "ראש מורם" למען נשים שיצאו ממעגל האלימות
 נעמה, אומנית קרקס ולהטוטנית מקצועית מגן שמואל, שמעה על בקשת המועדון והתגייסה אף היא להופיע בהתנדבות
נעמה, אומנית קרקס ולהטוטנית מקצועית מגן שמואל, שמעה על בקשת המועדון והתגייסה אף היא להופיע בהתנדבות

"הכל התחיל מחברת קיבוץ גן שמואל, עובדת סוציאלית במקצועה אשר לאחר יציאתה לפנסיה החלה להתנדב במועדון "ראש מורם" בויצ"ו חדרה למען נשים שיצאו ממעגל האלימות בעיר סמוכה - ומשם הכל התגלגל", מספרת ליאורה, רכזת הצוות למעורבות חברתית בקיבוץ.

במהלך תקופת משבר הקורונה התגייס צוות המעורבות להכנת סלי מזון יבש למען נשות המועדון וכעת לבקשת המועדון התגייסו שתיים מנשות הצוות לשמח את הנשים וילדיהם לרגל חג החנוכה. ליאורה, מורה למוזיקה במקצועה, החליטה לשמח את ותיקי הקיבוץ בקבלות שבת הכוללות שירה ונגינה, שהיא עצמה עורכת להם בחצרות הקיבוץ ובמסגרת כל הנחיות הקורונה. לבקשת המועדון, נרתמה ליאורה בשמחה להוביל שירה בציבור והגיעה למקום מצוידת באורגן ושירונים. בדומה לליאורה, נעמה, אומנית קרקס ולהטוטנית מקצועית מגן שמואל, שמעה על בקשת המועדון והתגייסה אף היא להופיע בהתנדבות לנשות המועדון בחנוכה. לאחר שהפעילות ההתנדבותית הסתמנה כהצלחה, החליט צוות המעורבות כי הפעילות ההתנדבותית עם המועדון תמשך גם בחגים נוספים ואירועים מיוחדים לבקשת נשות המועדון.

לדברי שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים בתנועה הקיבוצית: "קהילה קיבוצית במיטבה מזהה צרכים העולים מן השטח, מייצרת בהתאם חיבורים בינאישיים ומרחיבה את מעגלי הנתינה. אנו מברכים על הפעילות ורואים במתנדבים העצמאים בקיבוצים שגרירים לנעשה בחברה הישראלית ומעודדים אותם לשתף את הקהילה בפעילותם ובצרכים העולים מהשטח, על מנת לרתום מתנדבים נוספים לפעילות ולייצר הזדמנויות לחיבורים נוספים של הקהילה לעשייה חברתית."

הוספת תגובה חדשה